Bulk/cut


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Nu sad jeg i nat i bilen på vej hjem fra København og tænkte lidt over det der med at cutte og bulke.

Jeg er af hunkøn og en af dem der altid skal passe på hvad jeg spiser hvis jeg ikke vil tage på. Samtidig kunne jeg rigtig godt tænke mig at blive stærkere og få lidt muskelfylde, men jeg er lidt tilbageholdende overfor at være i bevidst kalorieoverskud da jeg ikke har lyst til at få min fedt% for højt op. Samtidig kan jeg næsten ikke kan overskue det der med at cutte i flere måneder, da det ligesom er rigtig meget "op ad bakke" for mig. Jeg har virkelig svært ved at tabe mig :blink: Men kalorieoverskuddet skal vel være der hvis man vil have noget ud af sine anstrengelser i centret (og det går jo i forvejen noget mere langsomt for os hunkønsvæsener at opbygge muskler)

Nå, men så var det at jeg tænkte på om man ikke kunne hoppe på en zigzagdiæt lidt a la Hr. K, men med en uges kalorie overskud og derefter en uges kalorieunderskud, hvor man også planlagde sin træning after det

Min tanke var noget i stil med:

Uge 1- kalorieoverskud

Mandag- Fullbody med extra fokus på kroppens forside/skubbe-bevægelser

Tirsdag -Fullbody med extra fokus på kroppens bagside/trækkebevægelser

Onsdag- fri

Torsdag-Fullbody med extra fokus på kroppens forside/skubbe-bevægelser

Fredag -Fullbody med extra fokus på kroppens bagside/trækkebevægelser

Lørdag -fri

Søndag- fri eller løb

Uge 2 kalorieunderskud

mandag- løb

Tirsdag- Fullbody, få øvelser og få reps men tungt (for muskelbevarelse)

Onsdag- løb eller fri

Torsdag- løb

fredag- Fullbody, få øvelser og få reps men tungt (for muskelbevarelse)

lørdag- løb eller fri

søndag- løb

Derefter tilbage til uge 1

I uge 1 træne med mange sæt og reps så man faktisk overreacher og så har weekenden og hele ugen efter til at kompensere for det.

På denne måde synes jeg det ville være lettere at være i kalorieunderskud, da det ligesom er til at se en ende på. Men jeg ved ikke rigtig om kroppen restituerer optimalt når man er i kalorieunderskud og jeg ved heller ikke om man øger skades risikoen meget ved at træne så meget i uge 1

Nå, det var i hvertfald bare nogle tanker jeg fik en sen nat på motorvejen. Måske skulle jeg prøve det til august når jeg er vel hjemme fra Skotland igen.

Men er der andre der har kommentarer, ideer eller bare en helt anden effektiv måde at opbygge muskler på, uden at fedt% stiger for drastisk så er jeg meget interesseret.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Dit program og approach lyder spændene, men princippet minder meget om ABCDE diætens fremgangsmåde og den virker altså ikke - kan ikke linke til ABCDE diæten da siden er nede.

Tror at du ville få resultater meget hurtigere ved at cutte og bulke som man plejer.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, ok

ABCDE diæten har jeg ikke lige hørt om, men jeg vil da lige prøve at kigge efter den.

MHT at cutte og bulke, så tror jeg at jeg i stedet ender som jeg plejer... i ca ligevægt hele tiden. Jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle tabe mig 6-8 kg på en gang, selvom det ville være mere ideelt.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hej C,

Det lyder spændende, men også frygtelig kompliceret. :smile:

Hvorfor smider du ikke bare løbetræningen ind hver anden dag, så din uge kommer til at se således ud á la denne:

Eks 1.

Mandag- Fullbody

Tirsdag - Løb

Onsdag- Fullbody

Torsdag-Løb

Fredag - Fullbody

Lørdag - Løb

Søndag- Fri

Og så køre med overskud på styrkedage og underskud på løbedage? Det bliver nemt for dig at få et underskud på løbedage, da jeg ved du kan løbe langt med en høj intensitet. Hvad angår overskudet, så kan du bare supplere med en shake eller to - eventuelt en skive proteinkage :smile:

Jeg synes i hvert fald at ovenstående zig-zag måde virker godt for mig.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hej C,

Det lyder spændende, men også frygtelig kompliceret.  :smile:

Hvorfor smider du ikke bare løbetræningen ind hver anden dag, så din uge kommer til at se således ud á la denne:

Eks 1.

Mandag- Fullbody

Tirsdag - Løb

Onsdag-  Fullbody

Torsdag-Løb

Fredag - Fullbody

Lørdag - Løb

Søndag- Fri

Og så køre med overskud på styrkedage og underskud på løbedage? Det bliver nemt for dig at få et underskud på løbedage, da jeg ved du kan løbe langt med en høj intensitet. Hvad angår overskudet, så kan du bare supplere med en shake eller to - eventuelt en skive proteinkage  :smile:

Jeg synes i hvert fald at ovenstående zig-zag måde virker godt for mig.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, det er faktisk også det jeg gør i øjeblikket - bortset fra at jeg holder fri tirsdag eller torsdag og løber begge dage i weekenden - når det altså kan passe med hvad der ellers er programmet. Men jeg er nok ikke ret god til at presse mig selv med løberiet når jeg løber alene. Tror jeg må til at løbe noget mere sammen med andre, ellers ender det altid bare med 5 km hyggetur.

Og så plejer jeg ikke specielt at have kaolrieunderskud-dage og -overskud-dage, bare at være sådan ca i ligevægt, men måske skulle jeg prøve det.

Nå, men jeg skal have målt fedt%, muskelmasse osv i morgen, og så må vi se om der er sket noget siden sidst. Nu er det ca 1½ måned jeg har trænet med basisøvelser og frie vægte, så jeg håber da der er sket bare lidt.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hej C,

Det lyder spændende, men også frygtelig kompliceret.  :smile:

Hvorfor smider du ikke bare løbetræningen ind hver anden dag, så din uge kommer til at se således ud á la denne:

Eks 1.

Mandag- Fullbody

Tirsdag - Løb

Onsdag-  Fullbody

Torsdag-Løb

Fredag - Fullbody

Lørdag - Løb

Søndag- Fri

Og så køre med overskud på styrkedage og underskud på løbedage? Det bliver nemt for dig at få et underskud på løbedage, da jeg ved du kan løbe langt med en høj intensitet. Hvad angår overskudet, så kan du bare supplere med en shake eller to - eventuelt en skive proteinkage  :smile:

Jeg synes i hvert fald at ovenstående zig-zag måde virker godt for mig.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, det er faktisk også det jeg gør i øjeblikket - bortset fra at jeg holder fri tirsdag eller torsdag og løber begge dage i weekenden - når det altså kan passe med hvad der ellers er programmet. Men jeg er nok ikke ret god til at presse mig selv med løberiet når jeg løber alene. Tror jeg må til at løbe noget mere sammen med andre, ellers ender det altid bare med 5 km hyggetur.

Og så plejer jeg ikke specielt at have kaolrieunderskud-dage og -overskud-dage, bare at være sådan ca i ligevægt, men måske skulle jeg prøve det.

Nå, men jeg skal have målt fedt%, muskelmasse osv i morgen, og så må vi se om der er sket noget siden sidst. Nu er det ca 1½ måned jeg har trænet med basisøvelser og frie vægte, så jeg håber da der er sket bare lidt.

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig er der sket noget :smile: Se bare hvor stærk du allerede er blevet + du begynder at skræmme de små piger i centret, hvor du træner. :4thumbup:

Hvis du mangler ideer til tilrettelæggelsen, så må du sige til. Måske kan jeg hjælpe.

En nytteig oplysning kan være, at du forbruger 1 kcal per kilo per kilometer, når du løber. Altså hvis jeg løber 10 km = 92 kg x 10 km = 920 kcal.

Hr. K

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er der sket noget  :smile: Se bare hvor stærk du allerede er blevet + du begynder at skræmme de små piger i centret, hvor du træner.  :4thumbup:

Hvis du mangler ideer til tilrettelæggelsen, så må du sige til. Måske kan jeg hjælpe.

En nytteig oplysning kan være, at du forbruger 1 kcal per kilo per kilometer, når du løber. Altså hvis jeg løber 10 km = 92 kg x 10 km = 920 kcal.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er en god regel. Det giver lidt motivation når man ved hvad man forbrænder... Men med en kampvægt lige omkring de 50 kg synes jeg faktisk der skal løbes ret langt før jeg synes det bliver nogle kalorie-antal der er værd at tale om...

Du er mere end velkommen til at komme med forslag til at planlægge træningen. I øjeblikket synes jeg bare at jeg ligesom tuller rundt og laver hvad jeg har lyst til (=ikke ret meget de fleste dage) og det føles bare enormt uorganiseret.

Det er også lidt derfor jeg har lavet aftale med ham instruktøren i morgen (og lidt for at få målt fedt% og lære dødløft-teknik) han virker umiddelbart som den eneste kompetente instruktør dernede.

Men har du forslag så skriv endelig Hr K, evt i min log i stedet for her. Jeg føler mig lidt lost med træningen ind i mellem.

-Camilla

:smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share