Skader, skader og atter skader


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg har nu (tror jeg), tilført mig selv endnu en skade/overbelastning... Denne gang i venstre triceps/albue... Ved ikke hvad det, og hvorfor den er kommet men kan da beskrive den:

Følte den så småt her i fredags, og i weekenden, kunne jeg også mærke den når jeg løftede nogle kasser på arbejde... Den kom i dag ved bænkpres, ikke så meget, men kunne mærke den, og især med decline french press... Det er ligeover albuen, og er ikke decideret ondt, men meget ubehageligt....

Det er pisse irriternde, da jeg helst ikke vil holde pause fra bænk og triceps træning (igen)... Kan støttebind være en idé?? eller skal jeg virkeligt ned til min læge, som bare vil sige: "Hold dig fra de øvelser!"

Hvordan kan det være at jeg ofte erhverver mig skader?? Spiser jeg forkert?? Har jeg svage muskler (JA, men det burde være en styrke sag)?? Ville fiskeolie og/eller MSM og glucosamin hjælpe??

Er villig til alt, bare jeg kan fortsætte min trænnig...

Håber der er nogle af de kloge folk (fx jer fysioterapeuter der er her) vil svare :)

Mvh

Mig

Link to comment
Share on other sites

Kcal overskud i længere tid kombineret med intens træning er en god måde at få skader på. Genopbygningen af bindevæv og restitutionengenerelt hæmmes ved kcal underskud = skader.

Hvorfor tror du alle prof bb'ere smadrer sig selv under diæt? Kcal underskudet, lav fedt%, og nogle af de "tilskud" de benytter, giver alle større skadespotentiale.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at jeg ofte erhverver mig skader?? Spiser jeg forkert?? Har jeg svage muskler (JA, men det burde være en styrke sag)?? Ville fiskeolie og/eller MSM og glucosamin hjælpe??

Er villig til alt, bare jeg kan fortsætte min trænnig...

Mvh

Mig

<{POST_SNAPBACK}>

Er du ikke bare for hård ved dig selv, og glemmer at lytte til kroppen ?

Og kan du ikke bare vælge de øvelser fra, der gør ondt ?

Kan ikke se andre fornuftige løsninger :laugh:

Kcal overskud i længere tid kombineret med intens træning er en god måde at få skader på.
Skulle der ikke have stået kalorieunderskud ...

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul>> er i kcal overskud... ellers undre det mig jeg tager på  :laugh:

Henning>> Vil helst ikke undvære bænkpres eller french press...

<{POST_SNAPBACK}>

Fransk pres er en kendt albuedræber. varm godt op inden. Eller drop den til fordel for smal greb bænk/lockouts/OH lockouts etc. er bedre valg i din situation end lockouts. Godt at høre du endeligt gainer :smile:

Nu er det ikke kun et par 100g om måneden som før?

Måske skulle du tage en periode med lettere vægte, andre øvelser og en masse reps + drop sets for at opbygge bindevæv og gøre det klar til en ny tung periode?

Der er en grund til perioderne med 15reps i HST: collagensyntese :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ptpoul>> Lad mig sige at jeg gik fra 65, 5 kg til 68,5 på under 2 måneder :smile: og det fede er at det ser fedt ud :4thumbup: synes ikke min fedt% er blevet højere.. det undre mig bare vildt, for synes ikke jeg vold-æder...

Hmm ja kan godt være.. Ville egentligt gerne lave lock-outs, men ved ikke hvor langt at stangen skal være fra brystet? Altså start position... har aldrig set nogle lave den :blush:

Men problemet er nu, at det faktisk gør nærmest kronisk ondt :mad: ikke sådan vild smerte, men kan da mærke min albue eksistere sådan hvert minut.. jeg vil helst ikke droppe træningen, når der ikke er lang tid til jeg alligevel skal på ferie (I uge 29 og 30)...

Nogle forslag??

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er en kendt albuedræber. varm godt op inden. Eller drop den til fordel for smal greb bænk/lockouts/OH lockouts etc. er bedre valg i din situation end lockouts. Godt at høre du endeligt gainer  :smile:

Måske skulle du tage en periode med lettere vægte, andre øvelser og en masse reps + drop sets for at opbygge bindevæv og gøre det klar til en ny tung periode?

Der er en grund til perioderne med 15reps i HST: collagensyntese  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det står også i en tidligere tråd fra ptpoul at fransk pres er albuedræber.

Der også at clean press er god opvarmning, og flere gode tips, men jeg kan

desværre ikke finde tråden igen.

Hvordan laves OH lockout ?

Er smal greb bænk/lockouts ikke det samme som boardpress bare uden boards,

som jeg skrev om i denne tråd ? ?

Og hvad er collagensyntese ?

Jeg tror også, det er noget jeg kan bruge i denne tråd.

På forhånd tak for svaret :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er en kendt albuedræber. varm godt op inden. Eller drop den til fordel for smal greb bænk/lockouts/OH lockouts etc. er bedre valg i din situation end lockouts. Godt at høre du endeligt gainer  :smile:

Måske skulle du tage en periode med lettere vægte, andre øvelser og en masse reps + drop sets for at opbygge bindevæv og gøre det klar til en ny tung periode?

Der er en grund til perioderne med 15reps i HST: collagensyntese  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det står også i en tidligere tråd fra ptpoul at fransk pres er albuedræber.

Der også at clean press er god opvarmning, og flere gode tips, men jeg kan

desværre ikke finde tråden igen.

Hvordan laves OH lockout ?

Er smal greb bænk/lockouts ikke det samme som boardpress bare uden boards,

som jeg skrev om i denne tråd ? ?

Og hvad er collagensyntese ?

Jeg tror også, det er noget jeg kan bruge i denne tråd.

På forhånd tak for svaret :smile:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

hmm øv :/

kan ikke svare på hvad OH-lockouts er, det må vi lige få poul til at fortælle os :smile:

Men ville ikke sige at close grip bænkpres og lockouts er det samme som boardpress uden board... For ved close grip skal stangen jo ned at røre, ligesom bænk... jeg synes ikke selv den rigtigt gik i triceps, som french pres gjorde i straten, men nu synes jeg så bare at jeg kun kan mærke french p. i min stakkels albue/arm :(

Det er faktisk ikke i selve albuen, men i området udenom (men det er vel det samme?)

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er en kendt albuedræber. varm godt op inden. Eller drop den til fordel for smal greb bænk/lockouts/OH lockouts etc. er bedre valg i din situation end lockouts. Godt at høre du endeligt gainer  :smile:

Måske skulle du tage en periode med lettere vægte, andre øvelser og en masse reps + drop sets for at opbygge bindevæv og gøre det klar til en ny tung periode?

Der er en grund til perioderne med 15reps i HST: collagensyntese  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det står også i en tidligere tråd fra ptpoul at fransk pres er albuedræber.

Der også at clean press er god opvarmning, og flere gode tips, men jeg kan

desværre ikke finde tråden igen.

Hvordan laves OH lockout ?

Er smal greb bænk/lockouts ikke det samme som boardpress bare uden boards,

som jeg skrev om i denne tråd ? ?

Og hvad er collagensyntese ?

Jeg tror også, det er noget jeg kan bruge i denne tråd.

På forhånd tak for svaret :smile:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

hmm øv :/

kan ikke svare på hvad OH-lockouts er, det må vi lige få poul til at fortælle os :smile:

Men ville ikke sige at close grip bænkpres og lockouts er det samme som boardpress uden board... For ved close grip skal stangen jo ned at røre, ligesom bænk... jeg synes ikke selv den rigtigt gik i triceps, som french pres gjorde i straten, men nu synes jeg så bare at jeg kun kan mærke french p. i min stakkels albue/arm :(

Det er faktisk ikke i selve albuen, men i området udenom (men det er vel det samme?)

<{POST_SNAPBACK}>

OH-lockouts - overhead-lockouts. Kan med fordel laves i et powerrack (som I er så heldige at have i OBBC) eller i smith-stativet. Når jeg har lavet dem, har jeg holdt lidt smallere end skulderbredde, og så eller bare deru'a'!

Link to comment
Share on other sites

Tricepsøvelser

Se "half presses"

<{POST_SNAPBACK}>

Løb lige igennem øvelserne i linket.

5) Decline dumbbell triceps extensions - en udmærket øvelse faktisk! Lidt det samme feel man får som ved dips. Vinklen man ligger i gør forskellen. Forfriskende med en ny øvelse. Anser ellers normalt sådanne dumbell tricep exr. som tidsspilde og hårde for albuer.

7) Seated half presses in a power rack: Simply press the weight up as if you were doing a conventional press. However, make sure that you use a "dead stop" in the bottom position. In other words, let the weight come to a complete stop against the pins. I've found using dead stops ranging from two to four seconds in the bottom position to be the most effective with this exercise. They will help you build up the triceps, as each rep forces you to fight against inertia. A recommended tempo for this exercise would be 221 (two seconds to lower, a two-second pause, followed by a one-second lift) or 321, depending on your arm length. Og Hvorfor så det? (dead-stop)

9) Incline bench overhead pressdowns (in essence, doing a fairly traditional pressdown) Pudsigt i indledningen gjorde han stor umage for at nedgøre pushdowns for at sælge hans revolutionerende "styrkeløftshemmeligheder" og ideer :laugh:

10) California presses; duer ikke hvis man har korte kompakte overarme. IMO

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

7) Seated half presses in a power rack: Simply press the weight up as if you were doing a conventional press. However, make sure that you use a "dead stop" in the bottom position. In other words, let the weight come to a complete stop against the pins. I've found using dead stops ranging from two to four seconds in the bottom position to be the most effective with this exercise. They will help you build up the triceps, as each rep forces you to fight against inertia. A recommended tempo for this exercise would be 221 (two seconds to lower, a two-second pause, followed by a one-second lift) or 321, depending on your arm length. Og Hvorfor så det? (dead-stop)

Deadstop i halfpress er en suveræn måde at blive mere eksplosiv i sin triceps og hermed overført til bænkpres en kanon god øvelse :4thumbup: Det kræver et hel andet fokus at starte triceps i den position i forhold til hvis du bare køre øvelsen kontinuerligt :smile:

Førhen kørte jeg aldrig deadstop, men efter at Onkel T motiverede mig lidt og jeg overgav mig :innocent: så opdagede jeg en helt ny og total DOMS i triceps :blink:

Deadstop i halfpres i combo med pullovers giver de mest sindssyge DOMS :w00t:

p.s. Dog kører jeg altid halfpres foran til cirka næsehøjde og ikke til over hovedet som i artiklen

Link to comment
Share on other sites

Deadstop i halfpress er en suveræn måde at blive mere eksplosiv i sin triceps og hermed overført til bænkpres en kanon god øvelse  Det kræver et hel andet fokus at starte triceps i den position i forhold til hvis du bare køre øvelsen kontinuerligt
Den vil jeg gi en chance.
p.s. Dog kører jeg altid halfpres foran til cirka næsehøjde og ikke til over hovedet som i artiklen
OK prøver begge varianter af...
Link to comment
Share on other sites

Angel>>

Okay, hvorfor foran hovedet??

Jeg kørte øvelsen her i fredags, dog i smithstativ (det burde vel ikke ødelægge noget??), og jeg havde sku også lidt DOMS i triceps igår, og stadigvæk lidt idag... plus jeg fik ikke smerte på samme måde som ved decline frenchpress...

Men nu siger du den giver eksplosiv stykre i triceps, men hvad med masse potientiallet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Deadstop i halfpress er en suveræn måde at blive mere eksplosiv i sin triceps og hermed overført til bænkpres en kanon god øvelse  :4thumbup: Det kræver et hel andet fokus at starte triceps i den position i forhold til hvis du bare køre øvelsen kontinuerligt  :smile:

Førhen kørte jeg aldrig deadstop, men efter at Onkel T motiverede mig lidt og jeg overgav mig  :innocent:  så opdagede jeg en helt ny og total DOMS i triceps  :blink:

Deadstop i halfpres i combo med pullovers giver de mest sindssyge DOMS  :w00t:

p.s. Dog kører jeg altid halfpres foran til cirka næsehøjde og ikke til over hovedet som i artiklen

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan udføres den øvelse helt præcist? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har allerede linket til den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share