Stiv ryg


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Har så været til lægen med min ryg og har fået af vide at jeg har en meget stiv lænde ryg, OG at det er stivheden der gør at jeg for ondt under dødløft - har så fået nogen gigtpiller som lægen mente ville hjælpe og har fået tid ved røngten... :blink:

Hvordan skal jeg træne mit dødløft med en stiv ryg? Mener helt bestemt at teknikken er 100% i orden :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Ofte har det en god effekt på stivheden at lave øvelser, der bevæger rygsøjlen meget (man skal dog passe på med vrid). Det kan være reverse hyperextension, hyperextions evt. med rund ryg, eller rundtygget dødløft med meget lette vægte.

Hvis man har problemer med diskus prolaps eller lign. skal man dog passe på med at overstrække rygsøjlen som man typisk gør i toppen af en hyper ext.

Q

Link to comment
Share on other sites

SÅ vidt jeg fik af vide af lægen kunne jeg ikke træne stivheden væk fa det er pågrund af min rygsøjles form og mellemrummene i ryggen der er små i den nedre del.

Men er en stiv lænd ikke en fordel i dødløft? Jeg mener man må godt bukke ryggen alle de andre steder end lænde delen, og jeg kan gennem det få større power? (hvis altså jeg har ret?) :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share