Udfordringen af de helt store


tiny
 Share

Recommended Posts

Hej, i håb om kloge svar, sender jeg hermed en udfordring til at hjælpe mig.

Jeg har ikke dyrket nogen form for sport de sidste 10-12 år. Jeg er en meget lille og spinkel mand, som har fået problemer med min svage krop og drenget udseende. (er 29 men har krop som en dreng på 12 :o)

Jeg er 176 cm høj men vejer kun 58 kg, altså er jeg nok undervægtig, men det ses ikke så tydeligt, da mine knogler er meget spinkle.

Jeg vil gerne øge muskelmassen på hele kroppen men mangler et godt program hertil. Fitness centeret i min by har lukket de næste to måneder, men min motivation er utrolig høj lige nu, så hvis i også vil kunne fremstille et program til hjemme træning vil det være fedt.

Jeg ved godt at hele kroppen skal trænes, men mine fiks punkter i starten er arm, bryst og ryg, da det er her jeg har stort problemer (min egen holdning).

Med håb om gode råd.

Tiny

Link to comment
Share on other sites

Davs Tiny, og velkommen til Motion Online.

Jeg er ikke nogen motionsguru, men jeg vil alligvel lige se, om jeg ikke kan hjælpe. Og hvis jeg så siger noget vrøvl, så skal de andre nok hjerteligt gøre mig opmærksom på det. :smile:

Jeg træner selv hjemme med gode resultater. Hvad har du til rådighed i hjemmet? Tror næppe du f.eks. har et håndvægtssæt, for som du selv siger, så har du ikke dyrket sport i de sidste 10-12 år. Jeg har selv invisteret i et par vægtsæt fra Harald Nyborg, og de virker helt fint. Med vægte kan du gøre et hav af øvelser, så det er nærmest en nødvendighed.. men selvfølgelig, hvis du gerne vil i centeret når det åbner, så er det muligvis spild af penge.

Muskler tager tid at lave. Og på to måneder vil du næppe se de store resultater, uanset hvor hårdt du så træner. Det er også uhyre(!) vigtigt at du spiser nok, hvis du vil være større. Hvis du ikke er i kalorieoverskud, så vil du ikke vokse. Det er også ekstremt vigtigt, at du får protein. Gør det til en vane mindst at drikke 1 liter mælk og spise en dåse tun hver dag.

Her er øvelsesbiblioteket. Der kan du se hvad forskellige øvelser hedder. Meget godt lige at se igennem.

Vil gerne have at vide hvilke træningsredskaber du har til rådighed i hjemmet.

Link to comment
Share on other sites

Hej, i håb om kloge svar, sender jeg hermed en udfordring til at hjælpe mig.

Jeg har ikke dyrket nogen form for sport de sidste 10-12 år. Jeg er en meget lille og spinkel mand, som har fået problemer med min svage krop og drenget udseende. (er 29 men har krop som en dreng på 12 :o)

Jeg er 176 cm høj men vejer kun 58 kg, altså er jeg nok undervægtig, men det ses ikke så tydeligt, da mine knogler er meget spinkle.

Jeg vil gerne øge muskelmassen på hele kroppen men mangler et godt program hertil. Fitness centeret i min by har lukket de næste to måneder, men min motivation er utrolig høj lige nu, så hvis i også vil kunne fremstille et program til hjemme træning vil det være fedt.

Jeg ved godt at hele kroppen skal trænes, men mine fiks punkter i starten er arm, bryst og ryg, da det er her jeg har stort problemer (min egen holdning).

Med håb om gode råd.

Tiny

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan komme langt med et håndvægtssæt.. og så skal du ellers grovæde.. hvad der er godt og skidt må du spørge de andre medlemmer om.. du kan også finde en kostplan på MOL's forside..

Og husk at resultaterne ikke kommer efter en uge, så lad være med at give op! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej, i håb om kloge svar, sender jeg hermed en udfordring til at hjælpe mig.

Jeg har ikke dyrket nogen form for sport de sidste 10-12 år. Jeg er en meget lille og spinkel mand, som har fået problemer med min svage krop og drenget udseende. (er 29 men har krop som en dreng på 12 :o)

Jeg er 176 cm høj men vejer kun 58 kg, altså er jeg nok undervægtig, men det ses ikke så tydeligt, da mine knogler er meget spinkle.

Jeg vil gerne øge muskelmassen på hele kroppen men mangler et godt program hertil. Fitness centeret i min by har lukket de næste to måneder, men min motivation er utrolig høj lige nu, så hvis i også vil kunne fremstille et program til hjemme træning vil det være fedt.

Jeg ved godt at hele kroppen skal trænes, men mine fiks punkter i starten er arm, bryst og ryg, da det er her jeg har stort problemer (min egen holdning).

Med håb om gode råd.

Tiny

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tiny,

Jeg var efter sygdom nede på en vægt af 59 kilo sidste juli i forhold til min normal vægt på mellem 63-65. Jeg havde dog den fordel af at have trænet før, men her er hvad jeg gjorde... For det første søgte jeg meget på MOL for at finde artikler om emnet! dette kan ikke undervurderes. Derudover skal du til at spise meget mere!!

Jeg købte noget Weightgainer som tilskud til denne kraftige forøgning i mad indtag og gik seriøst igang med at tænke over træning og mad. Det har virkelig hjulpet. HST (se link) virkede for mig istarten med at få en godt udgangspunkt og taget noget muskelmasse på igen. Derfra kan du tage og lave en masse andet spændende træning. Alt dette betyder ikke at du skal blive fitness monster og kun tænke på at træne. tre gange om ugen er fint...

Læs f.eks. her:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=458&a=2197

*edit* hvis du ikke har mange penge til rådighed og ingen vægte, så prøv at lav sandsække. de er rimelig billige og du kan sikkert finde sand i nærheden af hvor du bor. Se mere her: http://www.motion-online.dk/styrketraening...sarbejder!/

Håber det hjælper

- Waits - pt fast på 72,5 kilo

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

grovæde?... jeg spiser faktisk meget men har et utroligt stort stofskifte. Min læge har vurderet at jeg ikke kan tage på ved at spise mere, kun gennem træning.

Jeg har de seneste år været den der bare har siddet og taget det som det kom, men nu skal der ske noget og motivatione er der om jeg så først ser resultaet om flere måneder. Der skal laves om på mit liv (før 30 års krisen?) og det skal være nu. Heldigvis har jeg også tiden og økonomien til at sætte ind på at nå mit mål. Musklerne behøver ikke være synlige, men det er nok undgåligt på min spinkle krop.

Jeg har ingen redskaber endnu, men det vil jeg selvfølgelig prøve at få fat i.

Bare bliv ved med at komme med de gode råd, jeg starter fra dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tvivler på du har et højt stofskifte, havde du det ville du være syg og skulle have medicin for det. Forklaringen ligger nok nærmere i du ikke spiser nok. Prøv at fortælle os hvad du spiser på en dag. Jeg troede også selv jeg havde et højt stofskifte da jeg var yngre og meget tynd, mit stofskifte fejlede ingenting - jeg spiste simpelthen bare ikke nok til at kroppen havde noget at vokse på.

Få styr på kosten i første omgang. Er din kost katestrofal får du ikke noget ud at stå og svinge med par håndvægte derhjemme.

Link to comment
Share on other sites

grovæde?... jeg spiser faktisk meget men har et utroligt stort stofskifte. Min læge har vurderet at jeg ikke kan tage på ved at spise mere, kun gennem træning.

<{POST_SNAPBACK}>

Well du skal kombinere styrketræning og grovæde hvis du skal komme dit problem til livs.. Men nu er det ikke ligefrem flødeboller jeg tænker på! :poking:

Når det så er sagt, så er det cool at du gør noget ved det.. klø på og hæng i så skal resultaterne nok komme..

Link to comment
Share on other sites

Stort stofskifte eller ej, så har jeg brug for at styrke min muskelmasse.

Problemet er jo ikke kun at jeg er tynd, det kan man jo godt være samtidig med at have en sund muskelmasse, det har jeg bare ikke.

Så kosten skal selvfølgelig ændres for at træningen vil få nogen effekt det kan jeg da godt se.

Link to comment
Share on other sites

Stort stofskifte eller ej, så har jeg brug for at styrke min muskelmasse.

Problemet er jo ikke kun at jeg er tynd, det kan man jo godt være samtidig med at have en sund muskelmasse, det har jeg bare ikke.

Så kosten skal selvfølgelig ændres for at træningen vil få nogen effekt det kan jeg da godt se.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil give de andre ret, find ud af hvor meget du egentligt spiser, jeg troede selv at jeg spiste rigeligt i starten og kunne ikke forstå at jeg ikke rigtigt fik noget masse på. Da jeg tjekkede via

Stofskifteberegner på MOL

Opdagede jeg at jeg lå 300 - 400 kcal under mit ligevægts indtag, nu ligger jeg over + træner vægt og der ryger kilo på nu.. :4mewantfood:

Ellers vil jeg bare ønske dig held og lykke med træning og spisning :4thumbup:

edit: linker lige til kropkost Kropkost

Edited by Miguel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share