Program til SAB


SAB
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu ca. to uger tilbage med min nuværende program. Jeg har været rigtig godt tilfreds med det, og vil helt sikkert vende tilbage til det på et tidspunkt. Men der skal ske noget nyt, for ikke at løbe alt for sur i det. Jeg har fiflet et program sammen, håber der er nogen der vil kigge på det. Det er faktisk to programmer, som køres skiftevis fra uge til uge:

Uge 1: Er et traditionelt BB-split, hvor der anvendes failure og drop sets. Dog køres squat, bænkpres og dødløft stadigt med en tung og eksplosiv/let dag.

Uge 2: Er stort se det samme som nu. Dog er ”lænde øvelser” skåret ned til to gange om ugen (lænden kan ikke holde til mere).

”F” angiver at der køres til failure (i alle sæt).

UGE 1

Dag 1: (Ryg, eksplosiv BP og triceps)

Tung dødløft 5x5

DB-row 3x8F

Shrugs 3x8F

Cable-row 2 drop sets 3x8F

Eksplosiv bænkpres 8x3 m. 70% af 1RM

Fransk pres 3x8

Triceps pushdowns 3x8

Dag 2: (Bryst, eksplosiv SQ og biceps)

Bænkpres 5x5

Skrå DB-pres 3x8F

Peck Deck (maskin-flys) 2 dropsets 3x8F

Eksplosiv Squat 8x3 m. 70% af 1RM

BB-curl 3x8

DB-curl 3x8

Mave 3x8

Dag 3 (Ben og skuldre)

Tung squat 5x5

Benpres 2 drop sets 3x8F

Goodmornigs 5x5

Leg Curl 2 dropsets 3x8F

Siddende læg 3x8F

Military press 3x8F

Side laterals 3x8F

Cuban-pres 3x8

UGE 2

Dag 1

Tung DL 5x5

Eksplosiv bænkpres 8x3 m. 70% af 1RM

Front squat 3x8

Chin-up 5x5

Military press 5x5

BB-preacher curl 3x8

Dips 3x8

Dag 2

Let dødløft 5x5

Eksplosiv squat 8x3 m. 70% af 1RM

Stående læg 3x8

BB-row 3x8

Mave 3x8

Dag 3

Tung squat 5x5

Skrå bænkpres 3x8

Leg curl 5x5

Military press 3x8

BB-row 5x5

Cuban pres 3x8

Hvis nogen har kæmpet sig igennem hele smøren, er kommentarer meget velkomne.

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Hej SAB

Det ser godt ud. Massere af basis, og ikke så megen leflen for teechnogymguden - lækkert at se.

Uge1 dag 1, hvor du kører ryg, eksplosiv bp og triceps, har du dumbellrows til failure og kabelrows til failure. Der ville jeg skifte den sidste roøvelse ud med enten pulldowns eller pullups.

Uge1 dag 2, ville jeg rykke den eksplosive squat op som øvelse nummer 1. Men det er småting ;)

Der mangler generelt øvelser for bagskulderen (Posterior Deltoid).

Håber du kunne bruge de små kommentarer til noget, ellers kan jeg rigtig godt lide programmet.

Mvh

Cilius

Link to comment
Share on other sites

Cilius -> Tak for det opmuntrene svar (jeg begynder efterhånden at betragte dig som min personlige instruktør :D).

Uge 1 dag 1: Jeg udskifter cable rows med pulldowns (evt. m. V-greb). Jeg er ikke stærk nok til at køre chin-up/pull-up med 3x8. Jeg har chin-up med i uge 2.

Uge 1 dag 2: Jeg rykker eksplosiv squat op som øvelse nr. 1.

Mht. til bagkulderen, troede jeg at DB-row og BB-row var nok. Jeg var inde og kigge på øvelserne og kan se, at hvis de decideret skal ramme posterior deltoid skal de udføres med albuen udaf. Så jeg kan enten vælge DB-row med albuen udaf, eller noget rear laterals.

mvh SAB

P.S. I uge 1 bliver diverse biceps og triceps øvelser kørt til failure (har glemt at angive det).

Link to comment
Share on other sites

He he, jeg sidder jo nærmest her og rødmer, men rart at du kan bruge mine råd :)

Jeg ville sætte 3x8-10 af rearlaterals ind en gang om ugen - hvilken dag det passer dig bedst ved du bedst selv... men skulderdagen eller dag 1 virker ikke helt ude i skoven.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share