Vil igang med løb!!!


funkybro
 Share

Recommended Posts

Hejsa !!!

Har dyrket styrketræning i nogen år efterhånden, og kunne godt tænke mig for alvor at komme igang med at løb... Grund til det er, jeg gerne vil være noget mere mærkeret, og selvfølgelig have en bedre kondition...

Hvor mange gange om ugen???

Før eller efter styrketræning???

Og hvor langt...

Ps. Jeg stopper ikke med styrketræning, gad osse godt vide om det får en effekt på min styrke og muskelstørrelse...

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

du kan tage det her program !!

Dette er Navy Seals officielle kategori 1 program udarbejdet til personer, der ikke har dyrket fysiske aktiviteter gennem længere tid.

Navy Seals begynder program er et progressivt 9 uger program. Hvis du følger det så godt som du nu kan, vil du sikkert blive overrasket over de fremskridt du opnår.

Programmet er designet til nogle der vil søge ind til Navy Seals i USA, og er derfor ikke et specielt styrke eller bodybuilding program. Jeg synes dog at det har sin berettigelse for alle dem som bare vil i kanon form og opnå en funktionel styrke. En bedre grundform vil helt sikkert også hjælpe på din vægttræning. Desuden vil mange bodybuildere og styrkeløftere have godt af at køre sådan et program (måske lettere modificeret) som adspredelse.

Løb

Målet for Løbsdistance i kategori 1 træningspersoner er at arbejde sig op til 25 km. løb per uge. Når dette mål er opnået vil du være klar til at gå videre til kategori 2 målet på 50 km pr. uge.

Kategori 1 løbetræning

Uge 1

Mandag, Onsdag, Fredag; 3 km om dagen

9 km/uge

Uge 2

Mandag, Onsdag, Fredag; 3 km pr. dag,

9 km/uge

Uge 3

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 4

Mandag, Onsdag, Fredag; 5 km pr. dag

15 km/uge

Uge 5

Mandag - 3 km, Tirsdag - 5 km, Torsdag - 6 km, Fredag - 3 km

17 km/uge

Uge 6

Mandag - 3 km, Tirsdag - 5 km, Torsdag - 6 km, Fredag - 3 km

17 km/uge

Uge 7

Mandag - 6 km, Tirsdag - 6 km, Torsday - 8 km, Fredag - 5 km

25 km/uge

Uge 8

Mandag - 6 km, Tirsdag - 6 km, Torsdag - 8 km, Fredag - 5 mi

25 km/uge

Uge 9

Mandag - 6 km, Tirsdag - 6 km, Torsdag - 8 km, Fredag - 5 km

25 km/uge

Kategori 1 Fysisk træningsplan

Mandag, Onsdag, og Fredag

Repetitioner

Uge 1

4x15 push-ups; 4x20 sit-ups; 3x3 pull-ups

Uge 2

5x20 push-ups; 5x20 sit-ups; 3x3 pull-ups

Uge 3

5x25 push-ups; 5x25 sit-ups; 3x4 pull-ups

Uge 4

5x25 push-ups; 5x25 sit-ups; 3x4 pull-ups

Uge 5

6x25 push-ups; 6x25 sit-ups; 2x8 pull-ups

Uge 6

6x25 push-ups; 6x25 sit-ups; 2x8 pull-ups

Uge 7

6x30 push-ups; 6x30 sit-ups; 2x10 pull-ups

Uge 8

6x30 push-ups; 6x30 sit-ups; 2x10 pull-ups

Uge 9

6x30 push-ups; 6x30 sit-ups; 3x10 pull-ups

OBS: For at opnå de bedste resultater anbefales det at man kører øvelserne skiftevis lige efter hinanden. Først kører du et sæt push ups, dernæst et sæt sit-ups, efterfulgt af et sæt pull-ups. De anbefaler ikke at holde pause mellem sættene.

Kategori 1 Svømmeplan

(Sidesvømning uden finner, 4-5 dage ugenligt)

Uge 1

Swøm konstant 15 minutter

Uge 2

Swøm konstant 15 minutter

Uge 3

Svøm konstant i 20 minutter

Uge 4

Svøm konstant 20 minutter

Uge 5

Svøm konstant 25 minutter

Uge 6

Svøm konstant 25 minutter

Uge 7

Svøm konstant 30 minutter

Uge 8

Svøm konstant 30 minutter

Uge 9

Svøm konstant 35 minutter

OBS: Hvis du har adgang til en pool så svøm så ofte som muligt. Dit mål her i Kategori 1 fasen er at svømme minimum 200 meter pr. gang 4-5 gange ugenligt. Svøm sidesvømning både på venstre og højre side. Prøv at svøm 50 meter på under et minut.

Hvis du ikke har adgang til en svømmehal så kør på cykel dobbelt så langt som du skulle have svømmet.

skriv lige hvis du bruger det?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa !!!

Har dyrket styrketræning i nogen år efterhånden, og kunne godt tænke mig for alvor at komme igang med at løb... Grund til det er, jeg gerne vil være noget mere mærkeret, og selvfølgelig have en bedre kondition...

Hvor mange gange om ugen???

Før eller efter styrketræning???

Og hvor langt...

Ps. Jeg stopper ikke med styrketræning, gad osse godt vide om det får en effekt på min styrke og muskelstørrelse...

På forhånd tak..

<{POST_SNAPBACK}>

For det første ikke konditionstræning de samme dage som styrketræning. Hvis formålet udelåggende er markering, så er det bedre at holde tilbage med kalorierne. 2-3 gange hård konditionstræning/løb om ugen burde være tilstrækelig. F.eks.. 2 gange tempotræning (80% intensitet) og 1 x gang interval (> 90% intensitet i intervallerne)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share