Compound EDT


 Share

Recommended Posts

Nu skal jeg på ferie her om lidt under 2 uger, og efter det skal jeg altså have gang i et program igen... Det jeg har gang i nu med at træne efter gefühl holder ingen steder.

Jeg skal åbenbart have et stykke papir til at holde mig i ørene :tongue:

Så jeg har kigget lidt rundt på T-mag og fandt så dette program:

http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...hydra?id=632710

Det består meget simpelt af en A og en B work-out.

Der er kun 4 compound-øvelser pr. gang, og de bliver kørt som superset (A-1 / A-2 og B-1 og B-2)

Det særlige ved dette program er at der IKKE er en fast reprange.

Du har 15 minutter til hvert supersæt, hvor du så bare skal fyre så mange sæt med så mange reps af du kan... Sådan ca :wink

I de første sæt tager man lidt færre reps end man egentlig er i stand til (Charles anbefaler 5 reps ved sit 10RM), og man ender nok med at køre nogen singles når man er ved at nå sin timelimit.

Artiklen lyder i mine øre meget go, men jeg har ingen kritisk sans what-so-ever, så jeg vil gerne høre hvad nogen af jer andre har at sige?

Det eneste jeg tænker på, er at hver trænings session tager (relativt) kort tid - altså kun 30 minutter :unsure:

Link to comment
Share on other sites

lov mig du laver mere intelligente øelsesvalg end han gør.. Hans øvelsesvalg er... Spændende :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg prøvede idag hvor jeg som A-sæt havde Zercher squat og pull-ups, og B var clean-curls og push-press.

Er det ikk godt nok?

Mht. selve programmet, så er det satme hårdt - og man får virkelig en volumen i hver øvelse der siger spar2. Ihvertfald ifh. til hvad jeg normalt gør :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey, hvis det virker for dig, så fint. Jeg syntes personligt kombinationen zerchers/armøvelse er tåbelig.

Pin presses ville jeg heller aldrig vælge. Floor presses er imo et meget sundere valg, med lidt samme effekt.

De fleste vil havde behov for deload hver 3-4uge på det program.

Link to comment
Share on other sites

Hey, hvis det virker for dig, så fint. Jeg syntes personligt kombinationen zerchers/armøvelse er tåbelig.

Pin presses ville jeg heller aldrig vælge. Floor presses er imo et meget sundere valg, med lidt samme effekt.

De fleste vil havde behov for deload hver 3-4uge på det program.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ogås tænkt lidt på de pin-presses.

Jeg kan heller ikke helt se fidusen i dem :unsure:

Egentlig tænkte jeg bare på at skifte den ud med alm. bænkpres, men jeg vil da lige se på de floorpresses imorgen.

Det er jo ikke sikkert det virker for mig, jeg prøvede det først lige igår :tongue:

Men jeg er åben over for tips til at modificere det/forbedre.

Han skriver jo også i artiklen, at man ikke skal hænge sig i detaljer - det er ikke andet end et forslag til hvordan det kunne sættes sammen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zercher-squat er med fordi jeg godt kan lide den.

Desuden skal jeg have mere fokus på min core-strength, og her skulle den være god. Det er ihvetfald det indtryk jeg har fået.

Desuden halter min ben-styrke, men fordi jeg altid runder i lænden under squat er den ikke med (jeg havde nogle problemer med min lænd for kort tid siden, da jeg tabte fokus i dødløft, og mistede spændet). Dødløft har jeg altid været glad for, men den vil være alt for syg at have med her - ihvertfald for mig. Jeg har tænkt på at tage en dødløft-cyklus med ind efter min ferie, men ved ikke om det bliver for meget?

Pull-ups er med fordi den er super for ryggen, og jeg kan godt lide det funktionelle aspekt af øvelsen.

Push-press er med fordi det er fedt at presse tunge ting over hovedet, og her vil jeg også være stærkere. Den er valgt over militarypress, da man jo oftest vil push-presse en tung genstand, hvis den skal over hovedet.

Snatch-grip RDL - tjah. Den ved jeg ikke helt med. Det kan være jeg får for meget fokus på mit baglår, når jeg også har zercher-squats med? Men ved ikke hvad jeg skal vælge istedet. Nogen forslag?

Dips er med af samme grund som pull-ups, bare for forsiden af torsoet :smile:

Pin-press. Jah, den skal ihvertfald ud. Jeg vil lige prøve de floor-press imorgen.

Hammer cheat-curls: Mere masse på guns :tongue: Desuden vil det være noget lignende det samme bevægelses mønster man vil bruge hvis man skal have en tung genstand op til skulderhøjde... Tror jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan være jeg får for meget fokus på mit baglår, når jeg også har zercher-squats med? Men ved ikke hvad jeg skal vælge istedet. Nogen forslag

Man kan aldrig få for meget post. chain styrke :tongue: Snatch grip DL sparker generelt røv for hele traps/rhombs/røv/baglår :devil:

Hvis du kan holde til at restituere fra det.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være jeg får for meget fokus på mit baglår, når jeg også har zercher-squats med? Men ved ikke hvad jeg skal vælge istedet. Nogen forslag

Man kan aldrig få for meget post. chain styrke :tongue: Snatch grip DL sparker generelt røv for hele traps/rhombs/røv/baglår :devil:

Hvis du kan holde til at restituere fra det.

<{POST_SNAPBACK}>

Så beholder jeg den :wink:

Mht. restitutionen så tror jeg at jeg følger det råd du gav mig før.

Altså en deload hver 4. uge eller sådan.

Jeg læste i en anden tråd (tror faktisk også det var dig der skrev der), at ved programmer med stor volumen bør man deloade ved at skrue kraftigt ned for volumen, og derefter køre nogen løft med 85-90% (mener jeg det var). Det må så være singles?

Link to comment
Share on other sites

du kan prøve det,det komme rdog an på løftet, 90% i bænk er easy peasy, 90% i død er hårdt :o

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er jeg også syg :devil::tongue:

Ej.

Jeg tror bare det blive nogen få tunge singles hver 4. uge, og så ser vi hvordan det går.

Jeg tror det bliver godt når jeg for alvor får bulket igennem efter ferien :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share