Zig-Zag diæt (Spørgsmål om kulh depoterne)


Chillum
 Share

Recommended Posts

Jeg vil måske til at køre en zig-zag diæt for at se om jeg kan øge muskelmassen mens jeg holder mig cut over sommeren.

Jeg mener at ens kulhydrat depoter kan "gemme" på ca 7-800 gram kulhydrat i ca 2 dage af gangen !?

Men, når man skiftevis kører mellem kalorie underskud og overskud, fylder man så ikke bare depoterne op for derefter at tømme dem igen !?

Jeg ved ikke hvordan en normal zig-zag diæt. Hvor mange dage er man i underskud og overskud? Skal det være forskelligt hvor meget underskud og overskud man har?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at ens kulhydrat depoter kan "gemme" på ca 7-800 gram kulhydrat i ca 2 dage af gangen !?

Glykogendepoterne gemmer ca 500 g, hvoraf det meste findes i musklerne.

Men, når man skiftevis kører mellem kalorie underskud og overskud, fylder man så ikke bare depoterne op for derefter at tømme dem igen !?
Jo, det er også meningen. Kroppen prioriterer genopfyldningen meget højt, da glykogen af forskellige årsager er kroppens bedste "brændstof". Afhængig af maden du spiser vil kroppen nedbryde en del af dit fedvæv for at genopfylde glukogenlagret. Det tager ca. 32 timer, så vidt jeg husker.
Jeg ved ikke hvordan en normal zig-zag diæt. Hvor mange dage er man i underskud og overskud? Skal det være forskelligt hvor meget underskud og overskud man har?

<{POST_SNAPBACK}>

På træningsdage er du i overskud og på hviledage i underskud. :smile:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hey jeg har selv prøvet at køre en zigzag diæt den sidste måned her.. skal ikke kunne sige om det er gået godt eller skidt, men jeg har da tabt ca. 2.5kg mens jeg er gået op i de fleste øvelser... spiser bare ekstra godt på træningsdage og ikke så meget på hviledage 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share