HJÆLP HJÆLP HJÆLP


karenmb
 Share

Recommended Posts

Jeg er så meget på spanden, at jeg nærmest vil give dusør for svar på følgende spørgsmål:

I 1994 (ja, det er et par dage siden) havde vi vældig meget skæg med en "øvelse", der skulle laves omtrent således:

En skammel stilles ind mod væggen, fødderne stilles ind til skammelen, man bøjer sig forover og læner hovedet mod væggen. Herefter løfter man skammelen ved at rette sig op.

Det skægge ved denne måde at løfte skamler på, er at det kun kan gøres af kvinder

Det har noget at gøre med måden, hoften er bygget på henholdsvis mænd og kvinder. Mænd bliver stående i foroverbukket stilling og kan ikke løfte skamlen.

Jeg har spurgt vældig mange, om de ved, hvordan man gør. INGEN kender til dette lille trick. Jeg ville også have forsvoret, det kunne lade sig gøre, hvis jeg ikke havde set det -mange gange i 1994- med en korrelation på 100.

Jeg skal bruge "øvelsen" i en vigtig sammenhæng. Og der må simpelthen være NOGEN, der ved hvordan man gør. Jeg vil bare blive så glad

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke noget galt med beskrivelsen?

Hvad nu hvis man står med hælene og enden ind mod væggen og skamlen står lige foran tåspidserne? Jeg kan ihvertfald ikke løfte en skammel på denne måde uden at få overbalance, men jeg har ikke tjekket om kvinder kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede ovenstående med en spand protpulver og der var ingen problemer.....Vejede skamlen 250 kg?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, en spand protpulver - så har du jo heller ikke løftet skamlen, vel...? :laugh: Så havde hun sgu fat i den lange ende, alligevel! :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Problemet med beskrivelsen er, at jeg ikke selv kan huske, hvorledes forsøget udføres. (Ellers havde jeg heller ikke spurgt :raisebrow: )

Blot erindrer jeg, at der var tale om en ganske let skammel eller stol.

Man har front mod væggen og skamlen. Herefter bukker man sig ned, hviler hovedet mod væggen og løfter -på en eller anden måde-skamlen til man står oprejst.

Jeg kan ikke huske fodstillingen, om armene skulle være strakte eller bøjede eller hvordan.

Men vægten på skammelen er fuldstændig ligegyldig- pointen er, at mænd på grund af deres hoftebygning ikke kan løfte på pågældende måde.

Jeg tænker blot, at der må være andre, der kender "øvelsen". Fra en idrætshøjskole, pædagogisk teambuilding eller lignende...

Link to comment
Share on other sites

Karenmb, jeg tror morten Z har fat i det rigtige.

Hvis jeg står og kigger ind imod en væg med en skammel (i mit tilfælde en bøtte proteinpulver sjovt nok) ind til væggen og mine fødder placeret lige ud for, så kan jeg uden større vanskeligheder bøje ned med strakte ben og løfte spanden. Stiller jeg mig derimod med ryggen imod væggen som Morten Z skriver, så kan jeg slet ikke bøje mig ned og få fat.

Link to comment
Share on other sites

Som Maxpower skriver.

Årsagen til at man ikke kan bøje sig ned er at der inden fremadbøjning udføres vil ske en forflytning af tyngdepunktet bagud. Dette kan ikke lade sig gøre når man står med ryggen mod muren :w00t: Nu har jeg selv en tap, men vil senere lade et hunkønsvæsen forsøge.

Man kan ligeledes prøve at stille sig med siden til en væg, og svagt læne sig op ad den. Herefter skal man prøve at løfte det ben der peger ud fra væggen. Kan ikke lade sig gøre uden at vælte. Årsagen er den samme som ovenstående eksempel.

-El Guardo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share