No squat and deathlift


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg er lige blevet syet, og må derfor ikke squatte eller dødløfte i næsten en måned :mad: (kan ikke bukke mig rigtigt sammen).. Lægen har sagt jeg godt må træne resten, bare en ikke belaster syningen (dvs jeg kan ikke ligge tryk omkring underlivet - er blevet syet lige lidt under og til venstre for navlen)...

Jeg ved ikke hvilke øvelser der kan erstatte mine ynglings øvelser i en måned, for vil helst ikke miste masse i den måned... Jeg ved ikke om leg extention er en mulighed for benene, men er det nok med rows og v-bar pull-ups til ryggen??

Link to comment
Share on other sites

Måske benpres er en mulighed?

Jeg har næsten kun trænet T-Rows og Pull Up, gider ikke så godt at træne deadlift, og jeg har haft god fremgang med ryggen, så det skulle være nok :smile:

Du kunne måske også smide Power Shrugs ind, fee' øvelese :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hmm tror mine ben blive presset for meget ind mod min krop i benpress :/

Powershrugs??! Gider ikke tyrenakke ellers tak :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Ahvad?? Gidder ikke tyrenakke :w00t: De er seje :devil:

Nu tænker jeg mere som erstattelese af Deadlift :wink:

Well, så er Leg. Ext nok det eneste :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser to realistiske muligheder.

1. Spørg din læge mere specifikt om hvilke øvelser/bevægelser der er ok, og hvilke der ikke er. Måske har han ikke så meget styr på diverse træningsøvelser, men så kan du jo vise dem uden vægt eller forklare dem.

2. Træn alt det andet og vær glad. Du har forhåbentlig et langt liv med træning foran dig, så du overlever nok en måned uden squat og dødløft. Det er da langt vigtigere at dit ar heler ordentligt end det er om du mister lidt masse eller 5kg af dit max :smile:

I øvrigt, hvis rows, pullups, leg extensions og leg curls er ok ifølge lægen, så er du fint dækket ind mht masse. Det er uundgåeligt du vil miste lidt styrke i squat og dødløft pga en måneds pause, men den slags kan hentes igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share