2split


Guest kikser
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Efter en veloverstået tur i militæret og en anbefaling til HSGS er jeg klar igen til træning. Det blev udskudt lidt efter jeg kom hjem med ca. 1 måned - da det jo er sommer og min kæreste rejste væk i et par måneder, såeh.. Tiden skulle nydes, mens den var der.. :blush:

Men jeg har trænet lidt før militæret og en del da jeg var der. De brugte dog mest kropøvelser, men det gav i hvert fald lysten til at give den ultra meget gas.

Så blev spurgt af en buddy om jeg ville træne med ham og vi har så aftalt at lave et træningsprogram sammen.

Jeg har dog taget mig den frihed at lave mit eget udkast og inden ville jeg gerne have lidt feedback, af jer, til eventuelle forbedringer eller om der er øvelser der er helt i hampen.

Bryst/Skulder/Triceps/Mave:

Bench press (bryst)

Incline Bench press (bryst)

Military Press (skulder)

Lateral Raises (skulder)

Dips (triceps)

French Press (triceps)

(mave)

Dag 2:

Ben/Ryg/Biceps:

Squat (ben)

Calf Raises (ben)

Bend Over Row (ryg)

Dead lift (ryg)

Chin-ups (ryg)

Barbell Curls (biceps)

Preacher Curls (biceps)

Så ordet er jeres, men ja - vi er interesseret i at træne for andres skyld en vores egen - specielt er der en sød lille pige der hedder Stine der gerne ville være glad for en lidt (mere) buff kæreste :cooldance:

PS. Nogen der har forslag til maveøvelser - der må gerne være 2-3 stykker og ja, jeg ved godt det skal gøres i 3x10 med belastning. :dry:

På forhånd tak, selvom i sikkert har set den her tråd flere tusind gange bedes i undlade at indvie mig i det. Tak.

Link to comment
Share on other sites

Dav kikser, fornuftigt program :4thumbup: Du mangler lige at skrive rep/sæt kombinationen ned, så vi ka tage stilling til den :wink: Ellers synes jeg øvelsesvalget er godt, og det ligner MEGET mit 2-split, check evt. min log... Husk iøvrigt en progression i de store øvelser eksempelvis:

Uge 1 72,5 % af 1 rm

Uge 2 75 % af 1 rm

Uge 3 77,5 % af 1 rm

Uge 4 80 % af 1 rm

Uge 5 82,5 % af 1 rm

Uge 6 85 % af 1 rm

Uge 7 87,5 % af 1 rm

Uge 8 - DELOAD

Uge 9 - evt. max...?

Når man er BB'er er det vist mere optimalt med en stigning på omkring 5% pr. uge, da muskelen egentligt skal udsætte for en (væsentlig) større belastning pr. pas for at blive stimuleret til vækst... (dog er det ikk noget jeg er særlig klog på) :smile:

Men altså har ikke rigtigt noget kritik af øvelserne... de ser fine ud... Til mavsen, kan du evt. bruge J.S's artikel sixpack til sommer på getbig... jeg synes i hvert fald det er nogle gode øvelser....

Held og lykke med det...

venligst

Fræk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share