bænkpres


terrace_lad
 Share

Recommended Posts

er lidt i tvivl om hvor jeg skal sænke stangen til når jeg bænkpresser. Der står de fleste steder at man skal sænke den til solar plexus, men når jeg kigger på videoklip så ser det nærmest ud som om de sænker til halsen. Fx her http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...BenchPress.html

Det er smith jeg bruger. Hvor langt inde under stangen skal jeg ligge?

Link to comment
Share on other sites

Stangen skal sænkes til omkring brystvorterne, ved at sænke stangen til halsen, er belastningen på skulderne meget stor, hvilket kan føre til skader.

Ps. Kan du så komme ud af det smithstativ! :poking: Sådan en satan er ikke bedre værd end at smide langt pokker i vold :devil:

Edited by jensC
Link to comment
Share on other sites

Stangen skal sænkes til omkring brystvorterne, ved at sænke stangen til halsen, er belastningen på skulderne meget stor, hvilket kan føre til skader.

Ps. Kan du så komme ud af det smithstativ!  :poking: Sådan en satan er ikke bedre værd end at smide langt pokker i vold :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

du må lige forklare det sidste. Grunden til at jeg bruger det, er fordi det er lettere at holde balancen. Bruger det også til squat

Link to comment
Share on other sites

Stangen skal sænkes til omkring brystvorterne, ved at sænke stangen til halsen, er belastningen på skulderne meget stor, hvilket kan føre til skader.

Ps. Kan du så komme ud af det smithstativ!  :poking: Sådan en satan er ikke bedre værd end at smide langt pokker i vold :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

du må lige forklare det sidste. Grunden til at jeg bruger det, er fordi det er lettere at holde balancen. Bruger det også til squat

<{POST_SNAPBACK}>

... og går dermed glip af den stabilitetstræning og koordinationstræning du får givet din krop ved at træne med frie vægte. Du får en meget stærkere og mere stabil core (=bl.a. bedre holdning og stærkere ryg) med frie vægte

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu har jeg efterhånden poste disse artikler en del gange, men det kan vel ikke skade, at få dem på bordet endnu en gang...  :wink:

Pattern overload part 1

Pattern overload part 2

Men behold endelig smith-stativet - det er et glimrende tørrestativ!  :laugh:  :tongue:

Lagoon

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fortalte dem i mit center om både artiklerne og om idéen med tørrestativet. De blev pisse sure og mener bestemt at Smith-stativet er det bedste i verden. så jeg lider stadig med det lort :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share