Muay Thai/Thaiboxing klubber i KBH?


Damien
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg ville spørge om der er nogle herinde der kender en Muay Thai kampsport klub i KBH, eller bare i nærheden af... Jeg har nemlig ikke haft nogen success med at finde een, og dem jeg fandt links til, virkede ikke.

Har kun fundet een på fisketorvet i Odense indtil videre og det er en smule langt væk :P

Ville også spørge om nogen kan fortælle mig hvad forskellen på Thaiboxing & Muay Thai er? Jeg "forelskede" mig i Muay Thai da jeg så filmen Ong Bak sidste år (og mange gange siden :wink: ) og nu har jeg prøvet at gå til kickboxing i et halvtårs tid samt karate i 1½ for nogen tid siden, uden at ha' fundet noget der holder gejsten oppe, det jeg primært fik ud af kickboxing var motion.. lærte ikke rigtig noget..eller jo men jeg synes primært jeg blev bedre til at slå... sparke/smidighed er jeg ikke meget bedre stillet end da jeg startede.

Grunden til at jeg godt kan li' Muay Thai er at man bruger knæ & albuer i den grad, (af hvad jeg har set) hvilket jeg ikke har set hos mange andre kampsporter, og det synes jeg er rigtig fedt og virker på mange måder effektivt.

Håber der er nogle der har nogle forslag!

Takker

Link to comment
Share on other sites

Hey mange tak for svaret J_J!

Muay Thai = Thaiboxing, det anede jeg ikke, hader når man ikke bruger det originale navn i dk, derfor jeg troede det var 2 forskellige :P

De 2 klubber du gav links til, der står ikke rigtig noget information om den ene (siam, fx hvor de er) og den anden er lukket pga ombygning..

Andre der kender klubber her i KBH må meget gerne komme med links, det ville jeg sætte pris på :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Damien,

Det lyder sg* da som noget af en kedelig kickbox klub du har gået i!!!! Men altså - vil lige indskyde, at grundpræmisserne for begyndere er de samme - uanset om det er kick eller thai du vælger. En seriøs klub og dertil hørende ansvarlige trænere sætter først deres elever til at sparre, når basis teknikker og kondition er på plads. (min. 3 - 6 mdr træning - alt efter hvor flittig du er og hvad dit udgangspunkt er. Anden MA erfaring er jo altid et plus). :bigsmile:

Men ok - du har trænet i 6 mdr - så du burde måske have fået mere ud af - men meget af det, er jo også hvad man selv lægger i træningen. Jeg træner altid 100% - medmindre jeg er småskadet :dry: . Alt andet er spild af min tid.

Jeg vil anbefale dig flg. kickbox klubber, fordi jeg selv har trænet der (Har trænet i alle klubber i KBH og de to er ultimativt de mest professionelle og seriøse) og de er super seriøse med dygtige, kompetente undervisere og så har jeg kendskab til en muay thai klub på amager, der også skulle være rigtig, rigtig god. :cooldance:

(Og ups... nu håber jeg altså ikke, at jeg overskrider nogle regler vedr. reklame el.lign. Hvis jeg gør - så vil jeg gerne lige undskylde på forhånd... men vil jo gerne hjælpe)

Så mit råd er at tjekke følgende ud:

Kickboxing Zento

Kickboxing og lidt thai Bispebjerg Kickboxing

(som nok har en af DKs bedste kamptrænere)

Ren Thai Sorrachan

Håber du finder hvad du søger,

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

tjek også www.wingtsun.dk (WT Wing Tsun) som bruger knæ, albuer, spark, gulvkamp, stående kamp, våben (Escrima konceptet) und so weiter. der er klubber over hele landet - i kbh er det på vesterbrogade. har selv trænet der.

den ubetingede bedste kampsport jeg har gået til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share