Nogen der har brugt denne metode?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hej.. Skal til at cutte lidt nu. Vil ca tabe mig 5-6 kg.. Og så fandt jeg denne smarte formel her synes jeg selv den ser ud til at være hvert fald..

Men her er den..

http://getbig.dk/vis_artikel.php?id=118

Btw. når man cutter hvor meget underskud er i så i? Synes 500 kalorie underskud lyder lidt vildt..

Og hvordan træner i når i cutter? Volume og reps osv..

På forhånd tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ud over at de roder rundt i tallene og gør "formlen" mere kompliceret end nødvendigt, så er det jo på ingen måde noget nyt eller revolutionerende i det.

Det kan vel koges ned til:

Spis lidt under dit ligevægtsindtag (300-500 kcal)

Få 2g protein pr kg kropsvægt

500kcal i underskud er ikke et særlig stort underskud for en ung aktiv mand, der ofte har et ligevægtsindtag på 3000kcal eller derover.

Jeg har selv lige cuttet 7-8kg hvor jeg i gennemsnit lå på 350-500kcal under mit ligevægtsindtag. Det var dog ikke fordi jeg talte kalorier, men tog det sådan på gefühl.

Min træning under diæt er grundlæggende præcis på samme måde som ellers, måske med lidt sænket volumen, fordi restitutionen ikke er optimal når man er i underskud.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ud over at de roder rundt i tallene og gør "formlen" mere kompliceret end nødvendigt, så er det jo på ingen måde noget nyt eller revolutionerende i det.

Det kan vel koges ned til:

Spis lidt under dit ligevægtsindtag (300-500 kcal)

Få 2g protein pr kg kropsvægt

500kcal i underskud er ikke et særlig stort underskud for en ung aktiv mand, der ofte har et ligevægtsindtag på 3000kcal eller derover.

Jeg har selv lige cuttet 7-8kg hvor jeg i gennemsnit lå på 350-500kcal under mit ligevægtsindtag. Det var dog ikke fordi jeg talte kalorier, men tog det sådan på gefühl.

Min træning under diæt er grundlæggende præcis på samme måde som ellers, måske med lidt sænket volumen, fordi restitutionen ikke er optimal når man er i underskud.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var lige det svar jeg søgte.. Men det er fordi, altså hvis jeg ligeså køre med underskud på en ca 300-500.. og de dage hvor jeg så rammer lidt mere end 500 underskud vil der så ikke ryge en masse muskelmasse i længden hvis man gør dette tit?

Link to comment
Share on other sites

Ud over at de roder rundt i tallene og gør "formlen" mere kompliceret end nødvendigt, så er det jo på ingen måde noget nyt eller revolutionerende i det.

Det kan vel koges ned til:

Spis lidt under dit ligevægtsindtag (300-500 kcal)

Få 2g protein pr kg kropsvægt

500kcal i underskud er ikke et særlig stort underskud for en ung aktiv mand, der ofte har et ligevægtsindtag på 3000kcal eller derover.

Jeg har selv lige cuttet 7-8kg hvor jeg i gennemsnit lå på 350-500kcal under mit ligevægtsindtag. Det var dog ikke fordi jeg talte kalorier, men tog det sådan på gefühl.

Min træning under diæt er grundlæggende præcis på samme måde som ellers, måske med lidt sænket volumen, fordi restitutionen ikke er optimal når man er i underskud.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var lige det svar jeg søgte.. Men det er fordi, altså hvis jeg ligeså køre med underskud på en ca 300-500.. og de dage hvor jeg så rammer lidt mere end 500 underskud vil der så ikke ryge en masse muskelmasse i længden hvis man gør dette tit?

<{POST_SNAPBACK}>

Så firkantet og sort/hvid er verden jo desværre ikke.

Der er ikke noget magisk over tallet 500, hvor alt vægttab pludselig bliver til massetab (og ikke fedttab), hvis man kommer over det. Det er en generelt retningslinje/forslag til et energiunderskud der for de fleste vil give et fornuftigt fedttab med lidt eller intet massetab, men det betyder ikke at det er optimalt.

En kostplan der er godt skruet sammen kan sagtens give minimalt massetab, selvom underskudet er større end 500kcal/dag - ikke mindst hvis testpersonen ikke er superrippet i forvejen. Modsat kan en kost med et mindre underskud end 500kcal, ja vel egentlig selv ved overskud, resultere i massetab, hvis den er helt håbløst.

MEN, helt generelt vil risikoen for massetab være større jo større dit kalorieunderskud er.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share