Att. alle løbere på MOL


The Bear
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg overvejer at købe dette løbebånd, da jeg kan få det til en god pris brugt...

Er det et mærke i har erfaringer med, ser det godt ud?

Er der noget man skal være særligt opmærksom på omkring løbebånd? Går de nemt i stykker? Hvad gør man hvis de går i stykker??

Puha mange spørgsmål, håber i kan svare på nogle af dem....

Venlig hilsen Kasper

PS:

Jeg løber på motionist plan ca. 4 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet det? Hvis jeg endelig overvejede at købe sådan noget (og havde plads til det), så skulle jeg da helt sikkert prøve skidtet først.

Næste spørgsmål er så: Vil du bruge det regelmæssigt, og hvad er der galt med at løbe udenfor? Vejret er ikke altid perfekt, men det er der jo råd for. Du må have en fantastisk god udsigt fra dit løbebånd for at det kan være bare en smule motiverende :wink:

Og for lige at sætte det lidt i perspektiv, så koster en professionelt løbebånd til træningscentre 5-10 gange mere, så kan man jo overveje om der nok ikke er indgået et kompromis eller 8...

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower..

Tak for svaret.

Jeg har endnu ikke prøvet det, men det skal jeg helt klart!

Jeg løber næsten hver dag udenfor, så det er mest som et supplement til de rigtigt kolde måneder!

At løbebåndene i centrene er meget dyrere ved jeg godt, men mon ikke det skyldes at der bliver løbet 500 (?)km på dem om ugen, mens der kun skal løbes 500 km om året på mit.... PLus at dem i centrene kan en masse lir jeg slet ikke behøver??

Link to comment
Share on other sites

jeg vil lige pointere at jeg ikke kender det pågældende løbebånd, men har rigtigt meget erfaring med at løbe på løbebånd og har glæden ved det :4thumbup: . men ok jeg har også altid troet at man skulle op i svimlende beløb før man fik noget godt til privat brug, men nu har jeg hoppet ud i det har købt et løbebånd til 9000 kr og det lever fuldt op til dem i mit center hvis du spørger mig. jeg er selv en ret tung satan som jeg selfølgelig håber bliver ændret med mit nye køb, det er stabilt og stødabsoberingen er perfekt så indtil videre har jeg kun lovord til overs for det.

Men 9000 er da også en slags penge men troede mindst jeg skulle op i 20 30000 kr .

dejligt at løbe derhjemme og samtiddig følge med i touren og andet godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig

Jeg har også investeret i et løbebånd til omkring 10.000 kr. Fordelen ved at kunne løbe i sin udestue og samtidig se fjernsyn opvejer altså mit behov for at komme ud i naturen.

For mig er det sjovere at løbe på løbebånd end ude i naturen, da jeg så kan følge med i hvor langt jeg har løbet, hvad min tid pr. km er osv.

Men det vigtigste ved køb af løbebånd er nok at finde ud af, om man reelt har behov for alle de ekstra funktioner som der reklameres med. Mit kan f.eks. tilsluttes en video og man kan se landskabet man løber i. Herefter tilpasser løbebåndet sig til om det går op eller ned af bakke. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tilslutte denne funktion og er i princippet også ligeglad...

Det er bare en overvejelse værd inden man køber det.

Sidst. så lad være med at købe et skodbånd i Harald Nyborg til 1500 kr, for de vejer ikke nok og hopper rundt, når man løber på dem. Som motionscyklister nok vil give mig ret i, så er udstyret vigtigt når man skal bruge det i meget lange perioder... :)

- Spiffy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Helt enig

Jeg har også investeret i et løbebånd til omkring 10.000 kr. Fordelen ved at kunne løbe i sin udestue og samtidig se fjernsyn opvejer altså mit behov for at komme ud i naturen.

For mig er det sjovere at løbe på løbebånd end ude i naturen, da jeg så kan følge med i hvor langt jeg har løbet, hvad min tid pr. km er osv.

Men det vigtigste ved køb af løbebånd er nok at finde ud af, om man reelt har behov for alle de ekstra funktioner som der reklameres med. Mit kan f.eks. tilsluttes en video og man kan se landskabet man løber i. Herefter tilpasser løbebåndet sig til om det går op eller ned af bakke. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tilslutte denne funktion og er i princippet også ligeglad...

Det er bare en overvejelse værd inden man køber det.

Sidst. så lad være med at købe et skodbånd i Harald Nyborg til 1500 kr, for de vejer ikke nok og hopper rundt, når man løber på dem. Som motionscyklister nok vil give mig ret i, så er udstyret vigtigt når man skal bruge det i meget lange perioder... :)

- Spiffy

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad sker der så lige der? Det er da 100 gange mere dejligt at løbe ude i naturen, alt det TV kan man altid se. :blink:

Køb et godt løbe ur, med pulsmåler og triptæller i, så ved man også hvor langt i naturen, og dem kan man få til under 10000kr :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har købt løbebåndet og er MEGET tilfreds med det.

Det kommer primært til at fungere som et supplement til udendørsløb om vinteren, men til dette formål er det også perfekt.

JEg har så optaget 4 timers mtv og smidt et tv og en video ud lige foran løbebåndet, hehe det er sgu luksus og meget "smart træningscenter agtigt"... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share