Styrkeløft


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg sad lige og surfede på styrke.dk, og kom derved til at tænke på hvad der skal til for at blive styrkeløfter? Altså hvilke krav er der udover man er clean?

Overvejer selv at blive licensløfter, men gider sku heller ikke blive til grin med mine tarvli' løft :tongue:

Det eneste jeg fandt ud af, var de der gulddipolomer (som jeg nok ikke er god nok til endnu :/).. men hvad er det?

Link to comment
Share on other sites

gulddiplom, eller guldkrav er det man skal lave for at kunne deltage til DM-A senior.

Guldkrav/diplom for ungsom og juniorer er ikke noget der bliver taget i brug overhovedet, da der elelrs ikke ville være så mange der kunne stille op.

Men det det kræver for at blive styrkeløfter er at du melder dig ind i en styrkeløfter klub og komemr på licenslisten. Du skal stå på licenslisten i 3 måneder for at kunne stille op til stævner

Link to comment
Share on other sites

Overvejer selv at blive licensløfter, men gider sku heller ikke blive til grin med mine tarvli' løft  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt seriøst og uden omsvøb. Du burde tage fået afklaret et par ting med dig selv inden du bare overvejer den slags, f.eks. med din træning og om at få spist ordentligt. :wink:

Cardio og kalorieunderskud er slemt ikke optimalt i forhold til styrkeløft.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Overvejer selv at blive licensløfter, men gider sku heller ikke blive til grin med mine tarvli' løft  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt seriøst og uden omsvøb. Du burde tage fået afklaret et par ting med dig selv inden du bare overvejer den slags, f.eks. med din træning og om at få spist ordentligt. :wink:

Cardio og kalorieunderskud er slemt ikke optimalt i forhold til styrkeløft.

<{POST_SNAPBACK}>

Det med cardio er rigtig nok, men kalorieunderskud? Vi kan jo ikke alle være i kalorieoverskud altid og så er der heldigvis noget, der hedder vægtklasser :smile:. Styrkeløft er noget man gør for sjov og selv om man ikke er den stærkeste synes jeg da man skal stille op, så længe man kan lide sporten.

Link to comment
Share on other sites

Overvejer selv at blive licensløfter, men gider sku heller ikke blive til grin med mine tarvli' løft  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt seriøst og uden omsvøb. Du burde tage fået afklaret et par ting med dig selv inden du bare overvejer den slags, f.eks. med din træning og om at få spist ordentligt. :wink:

Cardio og kalorieunderskud er slemt ikke optimalt i forhold til styrkeløft.

<{POST_SNAPBACK}>

Det med cardio er rigtig nok, men kalorieunderskud? Vi kan jo ikke alle være i kalorieoverskud altid og så er der heldigvis noget, der hedder vægtklasser :smile:. Styrkeløft er noget man gør for sjov og selv om man ikke er den stærkeste synes jeg da man skal stille op, så længe man kan lide sporten.

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig er der vægtklasser, men der skal også nogle kalorier til hvis man går til den med sine benbøjninger. Det der med at være bekymret om man har taget 700 gram på en uge duer ikke rigtigt i styrkeløft, medmindre man ligger og satser på vægtklasser, men det synes ikke rigtigt aktuelt i lonelyones tilfælde, specielt når han ikke rigtig ved hvad han vil endnu(Det er så min personlige fortolkning af situationen når jeg læser hans log.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share