Forsvinder evt. inflammation af sig selv


Cache
 Share

Recommended Posts

Jeg har, som så mange andre, døjet med mine skuldre gennem længere tid.

Jeg er stoppet med at træne som en konsekvens af skuldrenes beskaffenhed.

Efter to mdr. helt uden træning og endnu længere tid uden nogen former for presseøvelser døjer jeg stadig med smerter. Det "stråler" nærmest i mine skuldre. Om morgenen er der som regel smerter efter en nats søvn hvor jeg har ligget på siden.

Mit spg. går derfor på om en evt. inflammationstilstand forsvinder af sig selv når det får ro fra træning og andre lign. bevægelser (indtager fiskeolie og fortsat glucosamin) eller vil en kortere periode med NSAID være en "nødvendighed" hvis man skal inflammation til livs?

Link to comment
Share on other sites

som udgangspunkt bør inflammationen forsvinde af sig selv, så det kan være du stadig gør noget, der irriterer din skulder? Har du været til fysioterapeut?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, har ikke være til fysioterapeut. Skal ikke kunne udelukke at der er bevægelser i dagligdagen som fortsat irriterer skuldrene, men forsøger så vidt muligt at undgå alt der medfører umiddelbar irritation.

Må se tiden an og være mere opmærksom på evt. bevægelser der skal undgåes.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det der med at holde skuldrene HELT i ro er ikke altid det optimale. Hvis du overhovedet kan saa find en bevaegelse som du kan udfoere uden smerte. Det vil hjaelpe paa blodcirkulationen i musklen og alt andet lige vaere med til at faa inflammantionen fra doeren.

Et (godt) alternativ er at aendre paa fedtsammensaetningen i din kost. Skaer ned paa animalsk fedt og andre uhensigtsmaessige fedtkilder (industri olier osv) og suppler med Udo's Oil (eller lignende).

Jeg har selv haft problemer med inflammation i skuldrene og NSAID tog smerten, men fjernede ikke inflammationen 100%. Det kom foerst da jeg begyndte paa Udo og Bio-sport..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share