Cardio før morgenmad


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Ja forbrænder man mere fedt ved at tage en powerwalk før morgenmaden, hvor ens depoter er "tømte" eller om det er lige meget? eller det er helt det modsatte? :blink:

Har altid fået af vide at man forbrænder fedt langt hurtigere ved at tage sin cardio før morgenmaden, altså fastene..

Hvad mener i? begrund jeres svar hvis det er muligt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Før morgenmaden, har jeg lært.

Når maven er tom, befinder kroppen sig i en katabolsk (nedbrydende) tilstand, hvor den begynder at tære på dine fedtlagre, glykogendepoter og nedbryde muskelvæv for at få dækket dit energibehov. Når du bruger dine muskler (fx ved styrketræning, løb, cykling og svømning), sender du nogle signaler til din krop om at de er nødvendige, derfor vil kroppen begynde at hente energi andetsteds fra (forudsat du er i et energiunderskud selvf, som du er før morgenmad når du ikke har spist i mange timer), forhåbenligt fra dine fedtlagre i stedet for dit muskelvæv, og så vil du forbrænde fedt.

Ja ok det blev lidt noget rod, men det er noget i den dur :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tidligere tråde om emnet:

her

her

og her

<{POST_SNAPBACK}>

du er helt rigtig paa den. du forbraender mere fedt foer morgenmaden. jeg powerwalker klokken 5.30 om morgenen, har gjort det gennem en laengere periode og det har givet mig bedre resultater end loebe traening.

min fedtprocent er rimmelig lav i forvejen (6.2%), saa min cardio er egentlig ret begraenset.

Link to comment
Share on other sites

Før morgenmaden, har jeg lært.

Når maven er tom, befinder kroppen sig i en katabolsk (nedbrydende) tilstand, hvor den begynder at tære på dine fedtlagre, glykogendepoter og nedbryde muskelvæv for at få dækket dit energibehov. Når du bruger dine muskler (fx ved styrketræning, løb, cykling og svømning), sender du nogle signaler til din krop om at de er nødvendige, derfor vil kroppen begynde at hente energi andetsteds fra (forudsat du er i et energiunderskud selvf, som du er før morgenmad når du ikke har spist i mange timer), forhåbenligt fra dine fedtlagre i stedet for dit muskelvæv, og så vil du forbrænde fedt.

Ja ok det blev lidt noget rod, men det er noget i den dur  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

takker for svarene.. Men hvor sikker er man på at det ikke tager af vores muskler? :raisebrow:

Lige for at komme med lidt ekstra så kan jeg sige at det åbenbart er bedre at tage en shake protein eller et eller andet mad uden kulhydrater og fedt inden powerwalken om morgenen.. :smile:

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

vedroerende fedtforbraendende traening tager paa musklerne kommer an paa hvor meget cardio du traener. paa et tidspunkt traenede jeg (stort set cardio) 5-7 timer om dagen 5-6 dage om ugen, og i laengden tog det paa min muskulatur! at powerwalke i en times tid foer morgenmaden tror jeg bestemt ikke har nogen stoerre nedbrydende effekt paa dine muskler.

Link to comment
Share on other sites

vedroerende fedtforbraendende traening tager paa musklerne kommer an paa hvor meget cardio du traener. paa et tidspunkt traenede jeg (stort set cardio) 5-7 timer om dagen 5-6 dage om ugen, og i laengden tog det paa min muskulatur! at powerwalke i en times tid foer morgenmaden tror jeg bestemt ikke har nogen stoerre nedbrydende effekt paa dine muskler.

<{POST_SNAPBACK}>

Ville meget gerne tro dig, og er da også, så vidt muligt overbevist at det ikke tager nævneværdige dele af muskelen. MEN MEN, er det muligt at få noget dokumentation? :wink:

Link to comment
Share on other sites

vedroerende fedtforbraendende traening tager paa musklerne kommer an paa hvor meget cardio du traener. paa et tidspunkt traenede jeg (stort set cardio) 5-7 timer om dagen 5-6 dage om ugen, og i laengden tog det paa min muskulatur! at powerwalke i en times tid foer morgenmaden tror jeg bestemt ikke har nogen stoerre nedbrydende effekt paa dine muskler.

<{POST_SNAPBACK}>

Ville meget gerne tro dig, og er da også, så vidt muligt overbevist at det ikke tager nævneværdige dele af muskelen. MEN MEN, er det muligt at få noget dokumentation? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

dokumentation....ikke fra mig for nu gaar jeg i seng. skal op om 5 timer for at powerwalke + 2 timers ashtanga.

Link to comment
Share on other sites

vedroerende fedtforbraendende traening tager paa musklerne kommer an paa hvor meget cardio du traener. paa et tidspunkt traenede jeg (stort set cardio) 5-7 timer om dagen 5-6 dage om ugen, og i laengden tog det paa min muskulatur! at powerwalke i en times tid foer morgenmaden tror jeg bestemt ikke har nogen stoerre nedbrydende effekt paa dine muskler.

<{POST_SNAPBACK}>

Ville meget gerne tro dig, og er da også, så vidt muligt overbevist at det ikke tager nævneværdige dele af muskelen. MEN MEN, er det muligt at få noget dokumentation? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

dokumentation....ikke fra mig for nu gaar jeg i seng. skal op om 5 timer for at powerwalke + 2 timers ashtanga.

<{POST_SNAPBACK}>

Nice :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

takker for svarene.. Men hvor sikker er man på at det ikke tager af vores muskler?

Det kan du ikke være 100% sikker på, men som sagt, når du træner sender du nogle signaler til kroppen om, at den skal hente energi andetstedsfra fordi musklerne er nødvendige, så den vil *sandsynligvis* ikke begynde at nedbryde muskelvæv, men 100% sikker kan man aldrig være. Det kommer jo bl.a. også helt an på, hvor stort dit energiunderskud er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share