Rotatormanchet problems


Guest DocHolliday
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Da jeg stod i køen i supermarkedet for nogen dage siden med en 5 liters vanddunk lavede jeg nogle "reverse curls" med den - ren kedsomhed og tilfældigt - men det resulterede i massive doms i underarmen.

Simultant med de DOMS er der kommet knas med højre skulder, jeg er ret sikker på det er rotatorcuffen der er noget galt med - "skaden" er vel og mærke kommet i slutningen af en uges træingspause.

Problemet er jeg kan mærke cuffen kommer i klemme når skulderen bruges - jo højere albuen er løftet desto mere i klemme kommer den (groft sagt.)

Jeg har lavet masser af OH presses før uden nogen som helst problemer, og har meget opspænd i bænkpres. Aldrig mærker jeg til nogen problemer med skulderen, jeg tvivler på det er træniningsrelateret.

Ikke desto mindre er det et problem - wtf gør jeg?? Som sagt det er mest når jeg simulerer OH presses (har ikke trænet endnu efter "skaden"), og mest i den excentriske fase..

Min kære doktor far har sagt jeg sagtens kan træne, jeg skal bare IKKE gør noget der gør ondt - og at det vil gå væk om måske en 2 uger, af sig selv.

Help?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Min kære doktor far har sagt jeg sagtens kan træne, jeg skal bare IKKE gør noget der gør ondt - og at det vil gå væk om måske en 2 uger, af sig selv.

Det er dælme ikke småting man lærer på medicinstudie

<{POST_SNAPBACK}>

Ja haha den var sjov hva. Det var jo ikke utænkeligt at skulderen som helhed skulle have hvile, vel, Einstein? :wink:

Tak for andet feedback :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min kære doktor far har sagt jeg sagtens kan træne, jeg skal bare IKKE gør noget der gør ondt - og at det vil gå væk om måske en 2 uger, af sig selv.

Det er dælme ikke småting man lærer på medicinstudie

<{POST_SNAPBACK}>

Ja haha den var sjov hva. Det var jo ikke utænkeligt at skulderen som helhed skulle have hvile, vel, Einstein? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han har da ret i at hvile er det du skal starte ud med, men selvom det er din far - så er det er jo bare standardsvaret fra læger - "smerte, lad være med at træn" - hvilket man jo ikke kan bruge til noget hvis det er seriøst det man dyrker, og da du skal stille op må det vel betragtes som seriøst.

Derfor burde du nok hellere tage forbi en fysiotereapeaut ? - skulderen er jo desværre ret komplicieret, men de har sådan en samling "øvelser" man laver og så kan de nogenlunde sige hvor den er gal henne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share