Råd til en undervægtig.


Lorik
 Share

Recommended Posts

Davs alle sammen :bigsmile:

Ja som titlen siger så har jeg brug for nogle gode råd til at tage på. Jeg har endelig kæmpet mig over undervægts grænsen og vejer nu 73kg (191cm høj) :smile:

Så nu mener jeg at jeg står over for et valg. Jeg kan enten fortsætte med at kæmpe for at blive over undervægts grænsen eller jeg kan begynde at putte nogle muskler på den her spinkle krop af min. Og siden jeg jo skriver på dette forum, kan i jo nok regne ud hvad jeg har besluttet mig for. :cooldance:

Jeg skal bruge nogle gode forslag til hvad jeg skal spise og sådan... Mit nuværende spiseprogram er ikke baseret på så meget andet end brød, oksekød eller bacon stegt i magarine med flåede tomater og pasta, og så ½L sødmælk om dagen. Dertil skal der så lægges en del cola, chips, og slik (har en ret stor sød tand) men det er jo ikke videre sundt. Jeg har efter at have læst et par artikler fundet ud af at jeg nok skal indtage protein pulver 2-3 gange om dagen for at kunne tage nok på til at det virker. :bigsmile:

Jeg har aldrig styrketrænet før, og givet mit åbenbart ret høje stofskifte skal jeg nok indtage 2.5g kalorier/kg eller hvordan det nu er den regneform går...

Mit mål er at tage cirka 15kg på, 15kg muskel masse altså... da jeg regner med at jeg på den måde kan holde min vægt i den gode ende at skalaen. Jeg ved det nok vil tage omkring 1½ til 2år, men jeg har jo tid nok. Jeg er blevet foreslået at styrketræne 1½time to gange om ugen, og så vil jeg løbetræne ved siden af bare fordi jeg vil have en god kondition og ikke bare en bunke muskler :blush:

Skriv endelig jeres forslag, også hvad i spiser af mad, og om sødmælk kan bruges i stedet for skummemælk? Hvor meget protein pulver vil 2-3 shakes om dage optage? Jeg er jo rimelig uerfaren for at sige det mildt, så alle de her ting i tage for givet vil jeg gerne have med.

Mvh jeres venlige nabolags n00b

Link to comment
Share on other sites

Har selv samme problem IMO...

Har dog kæmpet med det og tager 5 kg på iløbet af sommerferien! (fra 61 til 66, er 1,69 i højden) - ikke iform af fedt, men muskler...

Spis konstant, spis gerne 5-7 måltider om dagen, bare klem så meget ned som muligt, selvom du ikke er specielt sulten, så varm om aftenen f.eks en omgang lasagne eller en omgang laks op, et måltid på 350 gram... Og så der hvor du normalt drikker vand (drak førhen 3-4 liter vand om dagen) drik istedet mælk, 2 liter om dagen er en smal sag at få ned, however anvender jeg letmælk, men kan du lide smagen af sødmælk er det klart bedre til formålet!

Fokuser ikke så meget på hvad du spiser, da du blot går død i det - eller har jeg ihvertilfælde oplevet, spis hvad du lyster, dyrker du motion vedsiden af skal det nok gå alligevel :)

Spis frugt hvis du ikke føler dig propmæt, et æble eller en fersken kan næsten altid klemmes ned...

Mvh. 12k

Link to comment
Share on other sites

Det var måske en idé at skifte protein pulveret ud med en weightgainer? der er flere kulhydrater i og dermed flere kal.

Held og lykke med projektet

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh?! I de proteinpulvere og weightgainere jeg lige har sammelignet, er der altså stort set samme antal kcal i. Så det er ikke derfor man skal bruge weightgainer.

Link to comment
Share on other sites

Det var måske en idé at skifte protein pulveret ud med en weightgainer? der er flere kulhydrater i og dermed flere kal.

Held og lykke med projektet

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh?! I de proteinpulvere og weightgainere jeg lige har sammelignet, er der altså stort set samme antal kcal i. Så det er ikke derfor man skal bruge weightgainer.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, og derudover er det jo langt billigere at lave sin egen Weight Gainer, som kan komme til at indeholde langt flere kcal end det skidt, man kan købe :wink:

Hej Lorik,

Jeg har selv haft samme problem som dig. Vejede 75kg og målte 190cm (i Marts måned), så jeg var også ret tynd. Det fik jeg dog hurtigt lavet om på ved at begynde at spise mere. Jeg havde ikke nogen kostplan, jeg fulgte - jeg sørgede bare for at få noget mere mad i skuffen, selv når jeg ikke var sulten spiste jeg, og det bliver man altså nød til, hvis man vil tage nogle kg på :smile:

Tun, yoghurt natural, rugbrød, havregryn og den slags spiste jeg en del af. Prøv iøvrigt at sigte efter et protein-indtag på omkring 2-2,5g pr kropsvægt, nok især 2,5g på de dage, hvor du træner.

Jeg trænede et fullbody-program 3 gange ugentligt, som du også kan finde i min logbog hvis du bladrer lidt tilbage, det fungerede rigtig godt for mig. Jeg vejer i dag 90kg, så der er kommet en del kg på siden dengang :smile:

Held & lykke med det herfra

PS: Husk lige på, at når du løbetræner, skal der altså endnu mere mad i skuffen, da du forbrænder en hel del kcal på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share