Damn det var kedeligt


andreas1857
 Share

Recommended Posts

For 1 mdr siden kom jeg til skade i centret i mit træningspas.

Jeg kørte skrå bænkpress med dumbels. Da jeg var færdig med mit sæt og havde vægtene over hovedet falder min højre skulder ud af ledkapsel og jeg mister al kontrol med de 35 kg vægte jeg holder over hovedet. I reflex holder jeg fast i vægtene på vej ned og lige før de rammer gulvet holder jeg så meget igen at min skulder ryger på plads i kapslen igen .... AAAVVVV.

Jeg ser "sort" af smerte og falder helt sammen. Har aldrig oplevet en så stor smerte før. Senere på aftenen tager jeg på skadestue og får undersøgt skulderen igennem da jeg ikke kan være nogen steder.

Det viser sig at jeg heldigvis er sluppet med en forstrækning af ledbåndene der holder skulderen på plads i kapslen.

Eneste vej for at komme igen, er en langvarig træning med let vægt og mange rep, så jeg får noget styrke tilbage.

Min træner havde påskønnet det ville tage op til 3 mdr før jeg var tilbage igen.

Men allerede efter en måned er jeg kommet godt igen.

Jeg har 98% førlighed tilbage i skulder og kan bevæge den næsten alle retninger og stillinger. De stillinger jeg ikke endnu kan komme med den er oppe bag ryggen da jeg ved dette sætter min skulder i yderstilling så ledbåndende her skal holde den tilbage.

1 Uge efter "ulykken" kunne min træner holde min arm ud fra siden i vandret stilling og så nemt som ingenting trække den ud af kapslen.!!!! Gjorde det ikke, men kunne tydeligt mærke at den ikke sad meget fast.

Nu efter 1 mdr. har han tjekket den igen, og der er sket store fremskridt.

Nu skal jeg så målrettet gå efter at få trænet den bagside af skulderen, som jeg har forsømt alt alt for meget.!!!

Det er ligesom den der har lavet bøvlet. Hvis den havde haft sin styrke havde det ikke sket, jeg har bare ikke videre tænkt over det at jeg havde alt for lidt muskelmasse lige der.

Håber jeg kommer tilbage i kanon form, kan allerede nu mærke store fremskridt.

Hilsen

AA

Link to comment
Share on other sites

Vild historie. Jeg håber at du kommer helt på toppen igen. Sådan en lukseret skulder er ikke til at spøge med.

Hvad trænede du af bagskulderøverlser inden ulykken? Den øvelse jeg træner til bagskulderen er bent-over barbell rows, som jeg har hørt skulle være rigeligt til bagskulderen.

Link to comment
Share on other sites

Det er aldrig sjovt at være skadet. En historie som din burde man egentlig hive frem, hver gang en eller anden "jeg-skal-på-ferie-i-en-uge-og-kan-ikke-træne-så-længe-og-hvad-gør-jeg-så?"-person beklager sig. Det sætter ligesom tingene lidt i perspektiv. Held og lykke med din genoptræning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share