Proteinshake ved morgentræning...


SpaceFreak
 Share

Recommended Posts

Hejsa :bigsmile:

Nu hvor jeg er begyndt at træne om morgenen, er jeg lidt i tvivl om hvorvidt at jeg skal indtage min morgenshake før eller efter træning eller begge dele....

Jeg supplerer min kost med en shake når jeg står op, en efter træning og en et par timer efter aftensmad. Nu hvor jeg er begyndt at træne om morgen inden jeg tager på job havde jeg tænkt mig at vente med min morgenshake til efter træning, men er det en god ide?

mvh

SpaceFreak :devil:

Edited by SpaceFreak
Link to comment
Share on other sites

Når jeg træner om morgenen, kan jeg ikke overkomme det, hvis jeg ikke har fået noget mad inden. Du kunne jo vælge at tage halvdelen inden med en banan evt. og så halvdelen bagefter sammen med din morgenmad. Alt afhængigt af hvad du spiser til morgenmad som plindboe også skriver.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar :bigsmile:

Min morgenmad består af 70g havregryn, 20g rosiner med 2,5dl skummetmælk, Samt 1 stk WasaSport knækbrød med cheasey 6% smøreost. :4mewantfood:

Der er trods alt ca 24g protein/85g kulhydrater/7g fedt i mit morgenmåltid, det burde vel være fuel nok til min morgentræning. Jeg synes dog stadigvæk at jeg går sukkerkold i løbet af min træning. Jeg træner efter et fullbody hst program med 12 øvelser 3 gange om ugen alle øvelser er med 2 sæt af henholdsvis 15/10/5 reps. Pt drikker jeg kun vand under træningen.

Det kunne være rart at høre hvad i indtager af mad/shakes og vædske før, under og efter træning... :wink:

mvh

SpaceFreak :devil:

Mål: 10kg ekstra muskler/lavere BF% :4thumbup:

Højde: 176 cm

Vægt: 78 kg

BF%: ukendt :blush:

Edited by SpaceFreak
Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar  :bigsmile:

:smile:

Min morgenmad består af 70g havregryn, 20g rosiner med 2,5dl skummetmælk, Samt 1 stk WasaSport knækbrød med cheasey 6% smøreost.  :4mewantfood:

Der er trods alt ca 24g protein/85g kulhydrater/7g fedt i mit morgenmåltid, det burde vel være fuel nok til min morgentræning. Jeg synes dog stadigvæk at jeg går sukkerkold i løbet af min træning. Jeg træner efter et fullbody hst program med 12 øvelser 3 gange om ugen alle øvelser er med 2 sæt af henholdsvis 15/10/5 reps. Pt drikker jeg kun vand under træningen.

Det lyder som en god omgang morgenmad. Jeg indtager selv havregrød på 500 kcal, så vores indtag af protein, kulhydrater og fedt er nok omtrent det samme. Jeg indtager ikke protein tilskud til sådan en omgang, da der jo er nok af det i havregrynet og mælken. Hvor lang tid tar' dine træningspas? Hvis passet er over 2 timer, så kan det godt være at du skal indtage noget vand med lidt sukker i, så du ikke går kold. Jeg selv dyrker et 2-split, og mine træningspas, hver med 6 øvelser, varer 1½ time, så jeg går stort set aldrig ned. Så et 2-split kan du måske også overveje, da træningspassene kan være intense uden at der går for lang tid.

Det kunne være rart at høre hvad i indtager af mad/shakes og vædske før, under og efter træning...  :wink:

Det eneste tilskud jeg indtager er 20 gram valle-protein efter træning. Det suppleres med et par frugter, så man også får dækket kulhydratbehovet. Væsken jeg indtager omkring træning er kun vand. Jeg drikker igennem træningen, dog ikke så meget så det ligger og skvulper rundt i maven, bare en tår hver gang jeg føler tørst. Mest drikkes efter træning, og sammen med min shake bliver der indtaget nok væske. Da min kost indeholder meget protein dagen igennem kan jeg ikke se en grund til mere pulver end den smule jeg for øjeblikket indtager.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Mine træningspas varer ca 1 times tid. Måske jeg skulle prøve at komme lidt druesukker i mit vand eller smide nogen flere rosiner i min morgenmad.

Det kan også bare være at jeg kører lidt hurtigere død om morgen. Der går ca 30 min fra jeg har spist morgenmad til jeg påbegynder min træning.

mvh

SpaceFreak :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvis der kun går 30 min har du ikke nået at optage fast føde og dine muskler og lever er ikke blevet fyldt op med den manglende glycogen. Ikke noget under du går sukkerkold.

Prøv at lave en hurtigt optagelig shake med valleprotein og druesukker, måske 100g af hver i 1½ L vandv og så drik 50% lige når du står op, 25% under træningen og 25% lige efter. 1 time efter træning kan du så spise et ordentligt fast måltid. Drik meget gerne noget kaffe før træningen. Bland evt 1-2 spsk nescafé i den portion shake du indtager lige når du står op.

Dette burde give dig den optimale energi, omstændighederne taget i betragtning.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Mine træningspas varer ca 1 times tid. Måske jeg skulle prøve at komme lidt druesukker i mit vand eller smide nogen flere rosiner i min morgenmad.

Det kan også bare være at jeg kører lidt hurtigere død om morgen. Der går ca 30 min fra jeg har spist morgenmad til jeg påbegynder min træning.

Jamen det er nok der problemet ligger. Din mad er jo i gang med at blive fordøjet når du begynder træningen. Man siger normalt at der skal spises omtrent 1-2 timer før træning. Prøv at stå op en halv time før, så der går en hel time fra du har spist til påbegyndt træning.

Peter :cooldance:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Hejsa  :bigsmile:

Nu hvor jeg er begyndt at træne om morgenen, er jeg lidt i tvivl om hvorvidt at jeg skal indtage min morgenshake før eller efter træning eller begge dele....

Jeg supplerer min kost med en shake når jeg står op, en efter træning og en et par timer efter aftensmad. Nu hvor jeg er begyndt at træne om morgen inden jeg tager på job havde jeg tænkt mig at vente med min morgenshake til efter træning, men er det en god ide?

mvh

SpaceFreak  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg spiser stort set samme morgenmad som dig, og jeg træner ½ time efter min morgenmad, derudover napper jeg noget af min shake lige inden jeg går ikrig, og så resten efter træning, ca 2 timer efter spiser jeg en bar med 20g i, det er lidt småpebret, men det virker fint, jeg lagde min nye kost strategi i januar efter nederstående referencer, og de er sammenfattet i denne artikel

http://www.hypertrophy-specific.com/hsn_ar...einmyths_2.html

References:

1. Tipton K., Ferrando A., Phillips S., Doyle, JR D., Wolfe R. Post exercise net protein synthesis in human muscle from orally administered amino acids. Am. J. Physiol. 276: E628-E634, 1999

2. Bennet, W. M., A. A. Connacher, C. M. Scrimgeour, and M. J. Rennie. The effect of amino-acid infusion on leg protein turnover assessed by L-[15N]phenylalanine and L-[1-13C]leucine exchange. Eur. J. Clin. Invest. 20: 37-46, 1989

3. Castellino, P., L. Luzi, D. C. Simonson, M. Haymond, and R. A. DeFronzo. Effect of insulin and plasma amino acid concentrations on leucine metabolism in man. J. Clin. Invest. 80: 1784-1793, 1987

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak for jeres input :4thumbup:

Er begyndt at spise morgenmad som det første når jeg står op. Suppleret med en shake bestående af vand, 60g proteinpulver, 60g druesukker og 3 tsk Nescafe som jeg begynder at drikke inden jeg kører hjemmefra og langsomt i løbet af træningen.

Det har gjort en verden til forskel, træner igennem uden at opleve at gå sukkerkold.

mvh

SpaceFreak :devil:

Edited by SpaceFreak
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share