Begyndertræning løb i Utterslev Mose mandag+onsdag


Jan D.
 Share

Recommended Posts

Da der kun i meget begrænset omfang er egentlig begyndertræning i løbeklubberne er der flere på www.dourun.dk, som har efterspurt begyndertræning i Utterslev mose.

Denne tråd er derfor et forsøg på at reklamere for denne træning som starter fra mandag d. 8/8 og foregår hver mandag og onsdag kl. 18:00.

Yderligere info fremgår af tråden på dourun Begyndertræning i Utterslev Mose mandag+onsdag

Er du interesseret eller har spørgsmål er du velkommen til at skive spørgsmål/kommentar i ovenstående linkede tråd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bump!!!

Så har løbetræningen været igang i 3 uger. Indtil videre har vi været 3-5 løbere pr. gang, men vi håber stadig at få flere med.

Tempoet i vores gruppe er mellem 6-8 min. pr. km og løbelængden fra 5 min. løb (ialt) - 5-6 km.

Vores grundprincip er at alle kan være sikre på at have en løbemakker svarende til dit tempo på det meste af løbeturen (med mindre vi aftaler andet). Dette gælder naturligvis ikke, hvis ingen andre er i stand til at følge dit tempo.

Der er fælles opvarmning, hvorefter der løbes enten samlet eller i gruppe/par afhængig af niveau etc. hos de opmødte. Træningen foregår i en afslappet og hyggelig tone, hvor der undervejs snakkes lidt om løbetræning, samt hvad man nu har lyst til.

Hvis du er interesseret kan du bare møde op på mødestedet og prøve nogle ture.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hejsa

Der er nu kommet en mere fast struktur på vores træning (specielt for onsdage).

Vi bliver fremover klart flest onsdage (p.t. op imod 7 løbere), hvor der efter fælles opvarmning (3-4 min.) og fælles opstart (knap 1 km = ekstra opvarmning for de hurtige).

Herefter løbes i 2 grupper. Den "hurtig gruppe" (5½-6½ min. pr. km) måske op til 4-6 km yderligere. Den "den lidt langsommere gruppe" (7-8 min. pr. km) længde afhængig af træningsniveau (p.t. 10/15-30/35 min. for de deltagende). Specielt for sidstnævnte gruppe gælder, at man afhængig af træningsniveau går fra når ens distance er nået (og evt. kobler sig på af/på igen efter gåpause).

Vi er derimod færre mandage, hvor der p.t. løbes i det lidt langsommere tempo (2 faste løbere) p.t. omkring ca. 30 min. løb. Herefter er der mulighed for en hurtig, men p.t. kort tur med undertegnede (omkring 5½-6 min. pr. km).

Starttider begge dage kl. 18:00 fra Åkandevej langs mosen (det gule bliklys længst væk fra Fr.sundsvej - der er to i rap).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I anledning af den forestående vintertid et nyt "reklameindslag" for vores fællestræning, idet jeg ved mange får problemer med deres nuværende eftermiddagsruter pga. det tidlige mørke. Især dem der p.t. træner alene og ikke har lyst til de mørke stier.

Andre alternativer er fx.omlægning til løbebånd, morgenløb el. asfaltløb. Løbebåndet er da en mulig løsning i dårligt vejr, men knap så god en løsning hvis al løbetræning baseres på løbebånd. Overgang til morgenløb er for de fleste kun en midlertidig udskydelse af problemet med mindre man har det meste af formiddagen til sin rådighed. Hurtig overgang til løb på asfaltvej, fortorve mv. er nok den løsning mange vælger, men det indebærer en vis risiko for skader på det hårde underlag.

Der er derfor god grund til at overveje fællestræning enten i form af vores tilbud i Utterslev mose eller sammen med andre løbere/løbehold. Dette giver samtidig ekstra motivation til at fortsætte hele vinteren, hvor egen træning let kan føles surt i mørket og kulden.

Vi løber stadig stort set som beskrevet ovenfor og fortsætter hele vinteren selv om længden nu er sat noget op ift. sidste indlæg. Samtidig kunne det se ud til at vi måske får lidt ekstra tilgang af løbere fra vintertidens start.

Interesserede kan læse mere om vores løbehold og træning via linket øverst i tråden.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Med nytår følger tit nye ambitioner også vedr. løbetræning. Derfor lidt reklame for vores løbehold i Utterslev mose, hvor vi gerne vil have flere deltagere.

Målgruppen: Er løbere med et tempo mellem 5-8 min/km, der løbes p.t. 3-7 km pr. tur afhængig af niveau (fra foråret op til 10 km).

Tid og sted: Der løbes p.t. mandage og onsdage kl. 17:30. Mødestedet er Åkandevej 100 m fra Frederikssundsvej (1. busstopsted), Brønshøj.

Træningen:Onsdage er der flest løbere, hvor træningen opdeles i 2 grupper (7 faste løbere). Mandage er vi indtil videre 3 løbere.

Træningen startes med fælles opvarmning og løb det første stykke. Grundprincippet for holdet er at sikre at man altid har minimum 1 løbemakker (med meget få undtagelser), men også at vi så vidt muligt sikrer at alle får en træning svarende til ens løbeniveau.

Andre fordele ved at deltage:

Ud over en træningstur med andre løbere og det sociale fællesskab giver deltagelse mulighed for:

- Få råd om løbestil, skader, genoptræning etc.

- Få hjælp til at lægge dit eget løbe- og træningsprogram

- Deltage sammen med de øvrige fra løbeholdet i udvalgte motionsløb (dog ved egen betaling).

Deltagelse i træningen er gratis (hvilket dog også gør at vi ikke kan tilbyde de samme faciliteter som etablerede atletikklubber).

I Emnet "Begyndertræning i Utterslev mose" http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPI...39&whichpage=11 br / skrives løbende om træningsforløbet.

Link to comment
Share on other sites

Det er (endnu engang) et rigtig godt initiativ. :4thumbup:

Jeg er sørgeligt ude af form, så jeg tror da jeg vil tage imod tilbuddet og dukke op til træningen på mandag. :bigsmile:

Lyder godt. Håber vi kan bidrage til at du kommer igang igen. Vi ses mandag, hvor jeg håber der også møder en anden ny op + de faste.

Hilsen

Jan

Link to comment
Share on other sites

Hej Nightbringer

Ud fra jeres e-post-tilbagemelding Lørdag har jeg fundet en kort rundstrækning at starte på, så programmet er fleksibelt, da de fleste mandag jo er nye. Se på dourun.dk i emnetråden (link ovenfor) ang. de seneste opdateringer.

Til jer andre:

Er der andre som gerne vil deltage skal de være meget velkommen. Der starter 3 nye mandag, men jo flere jo bedre.

Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share