Den indre bugmuskel


Mette_Musen
 Share

Recommended Posts

Aha... Mit skjulte speciale!!! :D

Stomach Vacuums er løsningen, kort fortalt: Pust ALT luft ud af lungerne træk maven, prøv at få navlen til at rørre rygraden. Hold i 20-30 sekunder (eller hvor lang tid du nu kan) pust ud og gentag.

I starten er det ret svært, men med tiden kan man gøre det hvorsomhelst, på arbejde, efter mavetræning, mens man har sex... Ja der er mange muligheder. :)

Et lille (Lettere komisk) link: Stomac Vaccum

Link to comment
Share on other sites

Hey.

når du skal træne den indre bug-muskel (transversus). Kan du lige så godt ligge den ind i dein alm mavetræning.

Dvs at du, når du eks. skal lave crunches, starter med at "sætte" transversus. Dette gøres ganske rigtigt ved at forsøge at trække navlen mod ryggen. Derefter skal du holde spændingen øvelsen ud.

Om det decideret kan give dig en smallere talje, tvivler jeg dog på. Det er som regel mere et spørgsmål om fedtreduktion.

håber ovenstående råd kan bruges

ph

Link to comment
Share on other sites

Det skal siges at selvom min fedtprocent pt. er for høj er min mav stadig forholdsvis flad, og æren tilskriver jeg det, at jeg lave Vacuums konstant, gid man kunne gøre det samme med sidebenene… ;)

Det er også et godt råd pelshuen giver, jeg plejer dog selv at lave Vacuums imellem hvert sæt fremfor at lave det mens jeg laver crunches etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
hvorfor er det lige man skal træne den...? Hvilken funktion har den i dagligdagen...?

tjaa... når man træner maven med få, tunge gentagelser (som man træner resten af kroppen), kan man få "styrkeløfter-krop" - dvs. en veludviklet core... men da den er så veludviklet ligner den jo en ølvom :beerchug:

Vacuum-træning kan, som nævnt, modvirke dette - og gøre maven fladere.

Øvelsen skulle desuden have gavnlige effekter ved problemer med lænden/discusprolaps

Link to comment
Share on other sites

Er der andre tips? må man overhoved ikke ånde ind og ud det mindste? synes efter 20 sec at man bliver helt rød i hoved. :blink:

Jeg tror der er forskellige måder at lave den på.

Når jeg laver den er det komplet udånding og holdt så længe det er komfortabelt - i omegnen af 10 sek pt.

Men du kan også lave den med åndedræt på, hvor du starter på samme vis, ånder helt ud og trækker maven ind, og så derefter trækker vejret roligt imens maven holdes trukket ind.

tjaa... når man træner maven med få, tunge gentagelser (som man træner resten af kroppen), kan man få "styrkeløfter-krop" - dvs. en veludviklet core... men da den er så veludviklet ligner den jo en ølvom :beerchug:

Vacuum-træning kan, som nævnt, modvirke dette - og gøre maven fladere.

Øvelsen skulle desuden have gavnlige effekter ved problemer med lænden/discusprolaps

bemærk lige datoen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kunne man ikke spekulere i at puste forskellige balloner og varmedunke op? Det må da også give en rimelig hård træning af ekspirationsmuskulaturen?

At puste en luftmadras op uden hjælp fra en pumpe rykker ihvertfald i abs :tongue: Problemet er bare lige at eksp. med modstand for trykket i knolden til at stige helt åndsvag...

mette-musen;

opbygning af de 4 mavemuller link gør udtrykket den indre bugmuskel lidt la-la...

som du kan se er de flettet ind i hinanden tildels med fælles hæfte i rect. abs. hvilket gør det til en meget mobil hæfte af de skrå...

Til de skrå mave muller vil jeg klart anbefale denne her http://spider.noxis.net/pub/fit/full-contact-twist.jpg

evt. også i variation hvor man går med en skive foran sig og laver twistet...

devito :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share