ondt i ryggen


T:I:R
 Share

Recommended Posts

Hej da jeg forleden skulle køre bentoverrows prøvede jeg at køre yates-stilen. fik dog hurtigt smerter så stoppede med det samme. da jeg ikke kunne køre bentover-rows kørte jeg chestsupported rows istedet for.

selve smerterne sidder i venstre side af rygsøjlen oppe i den øvre ryg. det gør ikke ondt hele tiden men jeg har smerter når jeg vender kroppen eller dele af den mod højre og når jeg skal løfte en ting i strækt arm forover.

smerterne er ikke strålende ud i fødder eller hænder men er kun lokaliseret i den del af ryggen.

nogen der har en ide om hvad det kan være

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg kan læse "mellem linierne" at du selv har nogle kvalificerede tanker om det.

Jeg ved selvfølgelig ikke præcis hvad det er, men det nemme svar kan være at det er en overbelastbning.

Og mon ikke et godt råd er at du skal passe på og give ryggen ro

for de øvelser og bevægelser, der gør ondt.

God bedring :bigsmile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du have Henning. :smile:

Nope har faktisk ingen ide om hvad der er galt

<{POST_SNAPBACK}>

Overbelastning, evt. en skade på en muskelfiber eller vedhæftning langs rygsøjlen kan være et gæt :bigsmile:

Det kræver ro på pågældende sted.

Bliver det ikke bedre, så hen til lægen :laugh:

Ryggen skal ikke være krum (foroverbøjet) eller for stærk svajet (bagudbøjet)

ved den slags øvelser.

Et svagt svaj er vel den naturlige stilling, lige som når man står ret op.

Hvis den afviger fra det under belastning, kommer der et skævt pres på bruskskiverne i rygsøjlen

og det påvirker også det omgivende væv incl. muskler osv.

I værste fald kan det give en diskosprolaps, hvis en af bruskskiverne bliver mast ud,

så den presser på omgivende væv eller rygnerven.

Men det kan man heldigvis også komme sig over uden operation.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Tak for dine gode råd Henning :smile: og jeg tror også at det bare var en overbelastning. den er allerede kraftigt på retræte nu. tror dog jeg udelader rygøvelser i denne uge. med hensyn til yates rows skal man vel lave dem med et lille svaj

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share