Råd og vejledning søges


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har i lang tid kørt uden et decideret fast program med 3 x ugentlig fullbody. Det er jeg ved at være godt træt af og har nu kørt fullbody i et år. Jeg har tid til at træne 3 gange ugentligt, hvor hvert træningspas varer en 1-1½ time.

Jeg har læst lidt rundt omkring og synes at Advanced German Volume Training lyder rigtig interessant, men det er jo mange flere træningspas end hvad jeg har overskud til.

Derfor overvejede jeg lidt om man kunne skære det ned til en tre gange ugentlig træning hvor man så kun trænede hver muskelgruppe max to gange om ugen, så på et to ugers plan ville få trænet hele kroppen igennem tre gange, og så stadig køre noget 10 x 5, 10 x 4, 10 x 3 af en art?

De øvelser jeg har kørt indtil videre er:

BP

DP

MP

Dips

Chinups

Cable Chinups eller Swiss Ball

Lidt DL og Squat, men er ikke så god til at tage mig sammen med de to øvelser, da de virkelig tager pusten fra mig og jeg har en tendens til at blive lidt svimmel af lige netop de to.

D. Curls

Tror ikke der er flere øvelser, men kunne godt bruge nogle nye gode øvelser eller de samme, bare jeg stiger i styrke, for er træt af at ligge fast på 70kg i BP.

Har I nogle gode råd og evt vejlede mig i en sammenkogning af et sådan program, hvis det ellers kan blive til noget fornuftigt?!

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Søg rundt på MOL, find nogle HST programmer og lav et som passer dig.

Hvis du overhovedet ikke vil køre fullbody mere, men hellere vil køre et spilt program, så søg efter det, dem er der også mange af her på MOL.

Hvis du ikke ved hvad et split-program er :bigsmile:

Eks. (Der findes MANGE variationer)

Mandag : 2 muskelgrupper

Onsdag : 2 muskelgrupper

Fredag : 2 Muskelgrupper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share