Vender man sig til mad?


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har et spørsmål som jeg har lidt problmer med at formulere, så i må bære over med mig, og jeg håber i forstår hvad jeg mener.

Hvis nu, man i en periode ikke har spist særlig meget. (Eller bare spist normalt)

Efterfølgende begynder man på f.eks. styrketræning eller en anden sport som kræver en del mad.

Kan man så "Træne" sin Krop/mave til at den kan spise mere end man plejer?

:blink:

Hvis man begynder på at spise mere end man plejer vil, maden så blive optaget, i kroppen eller ryger det bare ud igen? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at min i en vis grad kan træne maven til at spise forskellige mængder mad.

Men det der tilvendes er "sultfølelsen" - altså hvor sulten man føler sig med den og den mængde mad.

Hvad kroppen reelt har behov af energi vil dog ikke ændre sig (med en lille detalje som hedder termisk effekt af det indtagede mad - men det ikke så interessant angående essensen af dit spørgsmål).

Hvis du indtager mere mad (= mere energi) end du bruger => vægt op og vægtøgeningen vil helt overvejende være fedt

Hvis du indtager mindre mad (= mindre energi) end du bruger 0> vægt op og vægttabet vil i længden komme fra fedtreserver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share