Dødløft


naF
 Share

Recommended Posts

Har nu dødløftet i nogle måneder og synes at jeg har tildens til at få lidt ondt i højre side af lænden. Fik til session konstateret en skæv lænd, noget som min egne læge senere sagde var noget sludder. Nu er jeg så i tvivl om det er min egen krop som bare ikke egner sig til dødløft eller det er forkert løfte teknik der forsager dette. Håber det er teknikken som halter ville være træt af at måtte skrotte dødløft....nogen som har oplevet det samme, og har en kur?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Køre du reps i dødløft? Dødløft egner sig ikke specielt godt til reps da teknikken har en tendens til falde fra i slutningen af sættet når man bliver træt - derfor jeg er gået over til singles! :cooldance: Løfter du tungere end du magter? Runder du i lænden?

Link to comment
Share on other sites

Du bruger mixed greb ikke? i så fald er det ikke ualmindeligt at vægten i den ene side kommer tættere på kroppen og du derved trækker mere med den ene side af ryggen end den anden... jeg har haft en lille snert af det selv... efter jeg er begyndt at skifte imellem grebet (altså hvilken hånd der er proneret/supineret) har jeg ikke mærket noget til det siden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kører kun singler, fandt tidligt ud af at reps ikke lige var sagen for mig hvertfald. Hvad angår greb har bruger jeg mixed og altid på samme måde, så det skal da lige prøves det med at bytte....lad os håbe det er noget som fungere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mht. skæv lænd så skal du ikke nødvendigvis stole på din læge. Jeg har vokset op med en skæv lænd og været til div. undersøgelser hos min læge. Han mente ikke det var noget slemt så han gav mig skoindlæg der skulle hjælpe på det...

Efter en tur hos en kiropraktor fandt vi ud af hvor slemt det var (dette blev opdaget da jeg var 18år...) og hun gik straks igang med ret intensiv behandling, 1 gang ugentligt. Efter hånden nedsatte vi behandlingen til månnedligt - halvårligt og nu er det så snart 1,5år siden jeg har været oppe og besøge hende.

Et besøg hos en kiropraktor koster vel ca. 200kr og jeg vil mene det pengene værd!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share