BB-program med progresion...


henke
 Share

Recommended Posts

Hejsa, har læst det ka være godt med en let uge hver ca 4-5 uge i et BB program med løbende progresion!!. En let uge kunne kunne jeg også selv mærke ville være fornuftig i min sidste cyklus!

Mit spørgsmål lyder på hvor i progressionen man starter igen lige efter??, vil det være på samme stadie som da jeg stoppede eller kan man som "regel" godt allerede her sætte niveuet op til næste progresions-stadie??

Håber på svar!

Henke

Link to comment
Share on other sites

hej

jeg plejer som regel at tæste min max løft i slutningen af programmet, og de skulle jo gerne være steget :4thumbup: .

plejer derfor at ligge lidt ekstra vægt på.

bare sæt dig et nyt mål. hvis du fx før kunne køre 3 x 8 med 35 kg i skræpres med db, kan du fx sætte fig det mål at du skal kunne køre 4 sæt ller 3 sæt med 36 eller 37 fx.

håber det kan hjælpe..

morten

Link to comment
Share on other sites

En let uge kunne kunne jeg også selv mærke ville være fornuftig i min sidste cyklus!

<{POST_SNAPBACK}>

En let uge i den sidste cyklus??? Hvad i al verden vil du med den. I den sidste uge ligger du og køre med intensister som er på grænsen af, hvad du overhovedet maks kan klare. En let uge villle være totalt spild af tid og energi.

Det hedder: maks totalt smadret hård træning den sidste uge og så lægges en dekontioneringsperiode på 9-14 dage ind, hvor man overhovedet ikke røre en vægt.

Mit spørgsmål lyder på hvor i progressionen man starter igen lige efter??, vil det være på samme stadie som da jeg stoppede eller kan man som "regel" godt allerede her sætte niveuet op til næste progresions-stadie??

Det kan være lidt svært at vide præcist. I princippet kan man sagtens starte ligeså lavt som i forrige progressionsperiode. Hele cyklusen bliver så identisk med forrige cyklus, men med den ene forskel at man dertil lægger yderligere en eller to træningspas helt i slutningen, hvor man træner med intensiteter som var højere end sidste cyklus (man er jo (forhåbentligt) blevet stærkere).

Ellers så sjusser man frem til, at ens første træningssæt skal være så og så meget tungere end sidst. Var sidste cyklus første træningssæt på f.eks. 80 kg i en øvelse, så kan 82,5 kg måske være rimeligt at lægge ud med i denne cyklus.

Link to comment
Share on other sites

70%.... fx.. kommer jo an på hvor stærk du er.... Er det svar nok...

Synes du er lidt svær at forstå.....

Du kan jo os bare starte som det er foreslået med fx 5 kg mere i de store øvelser, end du gjorde i forrige cyklus. Du må jo ha en idé om hvor stærk du er i de forskellige øvelser, og hvor meget du cirka kan øge mere....

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg her er blevet misforstået, så jeg prøver at udtrykke mig lidt klarere.. :smile:

Jeg spørger IKKE om hvor jeg skal starte igen efter en cyklus, men blot hvor man skal starte (progressionsmæssigt), efter en let uge midt i programmet!????

Henke

<{POST_SNAPBACK}>

syntes det srår tydeligt her eller??

Henke

Link to comment
Share on other sites

Se på Jarvigs indlæg igen. Det er ikke sædvanligt eller hensigtsmæssigt at lægge en let uge midt i programmet. Istedet skal du øge i intensitet indtil du ikke kan øge mere eller har nået dit mål i progressionen. Derefter tager du en 8-12 dage, hvor du ikke rører en vægt, og så begynder du en ny cyklus med lette vægte og stiger igen.

Der er nok derfor ingen, der kan fortælle dig, hvordan du skal begynde på progression efter en indlagt let uge. da man normalt ikke indlægger lette uger midt i programmet.

Du må prøve dig frem, hvis du vil prøve det.

Link to comment
Share on other sites

For lige at få det på det rene så talte Jarnvig jo ik om en let uge i Midten af et program...

Når men mener iøvrigt bare det er fis i en hornlygte at tale om at en let uge midt i programmet er åndsvagt, Tj har udtalt i en artikel at en let uge hver 4-5 uge er okey for optimal fremgang, dog vil jeg kun kun benytte mig af 1 let uge i et program med løbende progression over 13-14 uger....

Og for eksemples skyld..

ligger på 25 kilo i en given øvelse inden den lette uge (MIDT I PROGRAMMET), i den lette uge køres der 20 kg, efter den lette periode vil det være hensigtsmæssigt at køre med ?????x antal kilo????, spørgsmålet er om det er hensigtsmæssigt at man lige efter den lette uge køre med 27 kg?? og dermed egentligt bare er fortsat progressionen eller vil skridtet være for stort da der jo har været en mellemliggende let uge???

Henke :smile:

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share