sprinttraening


heffehurtig
 Share

Recommended Posts

Jeg har gentagne gange besluttet mig for at begive mig ud i noget sprinttraening som supplement til min vaegtloeftning. Men det bliver aldrig til mere end en enkelt tur eller to.

Derfor har jeg bestemt mig for at spoerge i Sparta om jeg kan vaere med til deres sprinttraening evt om loerdagen på Oesterbro.

Er der nogen her der kender til sprinttraening generelt og evt Sparta mere specifikt?

På forhånd tak Heffehurtig

Link to comment
Share on other sites

Godt spoergsmål.

Jeg vil gerne vide hvad skadespotetialet er.

Hvorvidt en enkelt ugentlig traening kan forventes at give mig i forhold til eksplosivitet i quads og posterior chain.

Hvordan jeg boer placere det i forhold til min vaegttraening for at prioritere vl'en hoejst.

Og om jeg egentlig kan forvente at det (på sigt) vil forbedre min tokamp eller om tiden er bedre benyttet i vaegtlokalet ud fra devisen, hvia man vil vaere bedre til noget skal man goere det meget.

El-hef

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne vide hvad skadespotetialet er.
Hvis vi taler rigtig sprinttræning, så er skadespotentialet stort. Selv de bedste atleter i verden render ind i skader, selvom de planlægger deres træning perfekt og opvarmer flere timer før et løb.
Hvorvidt en enkelt ugentlig traening kan forventes at give mig i forhold til eksplosivitet i quads og posterior chain.

Svært spørgsmål. En ugentlig sprintdag, kombineret med intens vægtløftning burde kunne give en fremgang et eller andet sted. Jeg tror bare mere at du vil se fremgang i dine sprint end i dine løft. Jeg tror nemlig ikke du vil kunne se nogen overførsel fra sprint til VL, hvorimod jeg ved at du vil kunne se overførselseffekten fra VL til sprint.

Hvordan jeg boer placere det i forhold til min vaegttraening for at prioritere vl'en hoejst.
Tænker du på ugedag eller om det skal ligge før eller efter træning?
Og om jeg egentlig kan forvente at det (på sigt) vil forbedre min tokamp eller om tiden er bedre benyttet i vaegtlokalet ud fra devisen, hvia man vil vaere bedre til noget skal man goere det meget.

Jeg ville klart vælge at bruge tiden i vægtlokalet, selvom sprinttræning kan være skide skægt, når man først begynder at se fremskridt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev lidt nysgerrig så derfor kontaktede jeg en af mine venner i USA, som er tidligere 100-200 meter løber og vægtløfter. Han sagde at i hele hans college tid trænede en del af vægtløfterne faktisk sammen med 100/200 meter løberne. De sprintede både i sæsonen og uden for sæsonen. Han sagde også at vægtløfterne tit lavede springtræning. Det var vist mere eller mindre ganske normalt at man gjorde sådan på de fleste af de store skoler.

Så der må være noget om det. Jeg tror bare ikke at du skal regne med at 1 gang om ugen kan gøre det.

Link to comment
Share on other sites

hvordan forstås "motionister" i denne sammenhæng?

<{POST_SNAPBACK}>

At de kun har et hold - deres elitehold. Så hvis man kan løbe med dem, tror jeg man skal være velkommen! (sådan var det i hvert fald på et tidspunkt)

Link to comment
Share on other sites

Tak for linket DBM. Har du selv traenet i FIF?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, desværre! Ville gerne, men jeg har vist allerede mere end nok træning at se til! :cooldance: Jeg tror Jhax har trænet der en kort overgang inden hans skinneben blev nogle kællinger! Meningen var, at jeg skulle have løbet en sommer i Sparta, men kunne ikke pga. ovenstående! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share