2-delt træningsprogram.. vil det virke?


Tox
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har lige oprettet en ny bruger på siden, i håbet om at kunne få lidt imput på mit nye træningsprogram :) Programmet er posted nedenfor, og træningen forgår feks man-tir, og tor-fre. Nå, for at hjælpe lidt, er her mine stats: :4smartass:

Alder: 17

Vægt: 65

Højde: 175

Trænet i: næsten et år, har taget ca. 7-8 kilo på i al den tid.

Skal lige siges at jeg ikke træner ben, mest pga. af at jeg løber, men også pga. mindre smerter som følge af Squattræning, desværre..

1.del: Triceps, skuldre, bryst

2.del: Biceps, ryg, mave

1.del: ca. 1 time

3 x 8 cable pulldowns

5 x 5 bench press

3 x 5 barbell shoulder press

5 x 5 laterel raises

3 x 8 triceps pullover

3 x 8 stiff arm pullover

3 x 8 dumbbell shoulder press

2.del: ca. 1 time

3 x 8 reversed cable curls

3 x 8 seated rows

3 x 6 reversed barbell curls

2 x 8 cable pulldown

2 x 8 reverse cable pulldown

3 x 10 widegrip pullups

3 x 15 situps med benene i luften, hvor de er krydset

3 x 10 situps med belastning

Smider snart billeder ind på min log.. Al imput er særdeles velkommen!

Link to comment
Share on other sites

Koncentrer dine træning om følgende øvelser (ikke nødvendigvis dem alle på en gang - men et bredt udvalg af dem skal du have med, hvis du vil vokse).

Ikke til at komme udenom øvelser: Dødløft, squart og bænkpres.

Mindst to af disse øvelser (nogen vil ikke træne dødløft og squart samtidigt) skal være fundamentet i dit program. Det er disse øvelser som skal ligge først i programmet og der skal bankes maks igennem på. Uden disse gigant-øvelser, så bliver man aldrig stor.

Must have øvelser: Bent over rows, chin ups/pull downs, military, inc. bænkpres, CG bænkpres, dips og eventuelt en god maveøvelse.

Disse øvelser er tunge øvelser som aktiverer langt de fleste af dine store muskelgrupper. Et bredt udsnit af disse, og man er godt kørende.

Et lille udvalg af isolationsøvelser: F.eks. biceps, laterals i forskellige udgaver samt læg.

Disse kan eventuelt komme på tale. Men de er og bliver små øvelser, som ikke kan indgå som fundamentet i din træning. En enkelt eller to af disse øvelser, hvis man er helt vilde med dem er ok - men så heller ikke mere.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share