PW vs løb


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg løber regelmæssigt, men i går morges bestemte jeg mig for en PowerWalk-tur i stedet, hvilket jeg ikke er vant til

I dag har jeg så fået pænt ondt i mine baller. Kan det passe at PW går mere i ballerne end løb? Eller er det bare mig der er en tøs?

Ja, jeg er jo lidt nysgerrig

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Ja Power walk "går" mer i balderne end løb, fordi du er nødt til at spænde mere i bagdelen, for at gå stærkt, end ved at løbe. Prøv feks at PW på fuld knald i 20 min, og løb så 1 min, du vil opleve det som en ren befrielse.

Hvis du tager en fyldt rygsæk på, vil du opleve at det sætter sig endnu mere i balden end før. Rigtig fedt syns jeg. :cooldance:

Duenn

Link to comment
Share on other sites

Ja Power walk "går" mer i balderne end løb, fordi du er nødt til at spænde mere i bagdelen, for at gå stærkt, end ved at løbe. Prøv feks at PW på fuld knald i 20 min, og løb så 1 min, du vil opleve det som en ren befrielse.

Uden at vide det (jeg pw'er ikke men til gengæld løber jeg meget i mange forskellige tempi :tongue: ) vil jeg nu mene, at det afhænger af hvor hurtigt man løber og dermed hvor kraftigt éns afsæt er; hvis man løber langsomt eller jogger har man ikke den samme fremaddrift og dermed ikke samme pres på baglår og baller, men hvis man løber hurtigt (ex intervaltræning) aktiveres baglår og baller rimeligt meget i afsættet.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tusind tak for svarene

Det vil sige at jeg faktisk godt kan tillade mig at PW om morgenen og så lunte en tur om aftenen uden at det er præcis de samme muskler der tager det største slæb. Det er jo rart at vide.

Tror helt bestemt jeg skal prøve med mere vægt næste gang.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share