Blodsukkeret under træning...


henke
 Share

Recommended Posts

Træner BB, vil i den forbindelse høre om det er fornuftigt at indtage nogle hurtige kulhygrater under træning??, eksempevis bananer, da blodsukkeret i den sammenhæng jo må stige...

Mener jo selv at en stigning i blodsukkeret jo vil gå udover præstationen ved træningen....Skal iøvrigt siges at jeg træner halvanden til to timer i mit træningspas...

Håbner på svar :bigsmile:

Henke

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Træner BB, vil i den forbindelse høre om det er fornuftigt at indtage nogle hurtige kulhygrater under træning??, eksempevis bananer, da blodsukkeret i den sammenhæng jo må stige...

Mener jo selv at en stigning i blodsukkeret jo vil gå udover præstationen ved træningen....Skal iøvrigt siges at jeg træner halvanden til to timer i mit  træningspas...

Håbner på svar :bigsmile:

Henke

<{POST_SNAPBACK}>

For lavt blodsukker vil være et problem, forhøjet blodsukker vil betyder mere enrgi til rådighed = større præstation, hvis blodsukkerniveauet altså var for lavt inden sukkerindtagelsen.

Hvilken type træning foretager du og hvad er målet?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg hører er det kun nødvendigt at supplere med en smule kulhydrater hvis man har et pas over de 2 timer. Man skal selvfølgeligt også sørge for noget ordenligt æde med masser af kulhydrat 1-2 timer før træningen. :4mewantfood: Men du vil også mærke det, hvis du mangler kulhydrater, da man kan gå helt ned og få kvalme og det hele uden.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg træner BB, dvs. målet er hypertrofi!.... :smile:

Ville bare mene at det måske ik er så smart at fortære noget under træningen da det sætter gang i maven, er det en skrøne eller??

Det med blodsukkeret skyldes også at det vel ik er så smart at spise tæt på træning...?+

Henke

Link to comment
Share on other sites

Det sku meget gerne være en skrøne efter min overbevisning.

Du løber ikke rundt med problemer som sukkersyge (gør jeg) hvilket betyder at din insulin produceres efter den mængde kulhydrat du indtager. Så dit blodsukker kan ik blive spec højt. mener det er omkring 8 mmol/l

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share