full body 2 gange om ugen


Don_B
 Share

Recommended Posts

Hi, jeg har i alt 12 øvelser i mit full body så ville høre, om der er noget, som er helt unødvendigt. Synes det begynder at blive hårdt, nu når jeg kommer højere op i belastning :)

Ben:

5x5 Back Squat

3x12 Hasemuskel-øvelse på maskine

3x12 læg

Ryg:

3x12

-Træk til nakke (Pulldowns)

-seated cable rows

-Hyper extensions

Bryst:

5x5 Bænkpres

3x12 dumbell flyes

Blandet:

3x8 military press

dips

pull lups (meget få fordi de ligger i slutningen af træningen, samt jeg ikk er såå stærk igen :P)

mave (lidt varieret)

Hvad siger I? Min træning tager ca. 2 timer :)

Link to comment
Share on other sites

du kører godt nok noget voluminiøs træning. jeg tror også det er lidt for tungt at køre 5*5 3 gange om ugen men anyways.

jeg ville sætte repantallet ned på hasemuskeløvelsen da den rummer mange hvide fibre

drop fliers. den er inferiør og giver dit bryst en for stor wproload

drop pulldowns når du har pullups

Link to comment
Share on other sites

du kører godt nok noget voluminiøs træning. jeg tror også det er lidt for tungt at køre 5*5 3 gange om ugen men anyways.

jeg ville sætte repantallet ned på hasemuskeløvelsen da den rummer mange hvide fibre

drop fliers. den er inferiør og giver dit bryst en for stor wproload

drop pulldowns når du har pullups

<{POST_SNAPBACK}>

Forklar lige hvad du mener om flyes på dansk :innocent::laugh:

Kan jeg erstatte pull ups med pull downs? Hvis du mener, jeg kan den anden vej rundt! Jeg har nemmere ved pull downs, da belastningen kan varieres på maskine :)

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg erstatte pull ups med pull downs

Nej du kan ikke erstatte pullups med pulldowns. pullups giver en langt bedre aktivering af latten. hvis du skal gøre belastningen større kan du bare tage en håndvægt mellem benene

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet er, at jeg ikk kan hæve mig selv op så mange gange igen... Så findes der en måde at aktivere samme muskelgrupper, så man kan blive bedre til kropshævninger?

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg erstatte pull ups med pull downs

Nej du kan ikke erstatte pullups med pulldowns. pullups giver en langt bedre aktivering af latten. hvis du skal gøre belastningen større kan du bare tage en håndvægt mellem benene

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet er, at jeg ikk kan hæve mig selv op så mange gange igen... Så findes der en måde at aktivere samme muskelgrupper, så man kan blive bedre til kropshævninger?

<{POST_SNAPBACK}>

Den måde jeg kom frem til at kunne lave mange pull ups (chin ups i mit tilfælde) var faktisk via pull down og chin ups. Jeg startede med at lave den ene chin ups jeg kunne og så gik jeg over til pull down (kabeltræk til bryst) og lavede 5x5 af dem.

Sådan blev jeg ved indtil jeg kunne tage min kropsvægt i træk til bryst. Herefter gik jeg igang med Chin ups alene. jeg kunne så tage 2x2 og næste gang 2x3 osv. Nu, et år efter er jeg oppe på at kunne tage 6x5. Jeg kan også tage 1x 8 og efterfølgende 4x4. Regner snart med at kunne tage 1x10.

Du kan altså godt træne dine lats ved hjælp af pull down og samtid øge din styrke så du kan tage mange kropshævninger. 3x8 vi dogl nok tage lidt tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share