Ekstrem Hovedpine


Burger-Fluen
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle sammen. I tirsdags da jeg kørte bryst og netop var blevet færdig med bænk og sku til andet db press sæt der fik jeg imens jeg hev dem op et mega smæld i nakken og venstre del af baghovedet, jeg tabte vægtene ned på jorden og bandede svovlede. Det gjorde godt nok ondt.

Jeg overlevede dog og mærkede ikke mere til det på det træningspas.

Idag kørte jeg så milipres og da det begyndte at blive hårdt og man begynder at ændre ansigtsudtryk osv... kom smerten tilbage. Sidder stadig med en dundrende hovedpine og ved ikke hvad jeg skal gøre... Jeg satte ny pr i bænk dagen jeg oplevede det med 2*90 kg hvilket er okay meget for da jeg kun har trænet i 9 måneder. Har aldrig oplevet noget lignende. Ved godt at det er langt ude at spørge om, men kunne være rart at høre hvis der var andre der havde prøvet noget lign...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa alle sammen. I tirsdags da jeg kørte bryst og netop var blevet færdig med bænk og sku til andet db press sæt der fik jeg imens jeg hev dem op et mega smæld i nakken og venstre del af baghovedet, jeg tabte vægtene ned på jorden og bandede svovlede. Det gjorde godt nok ondt.

Jeg overlevede dog og mærkede ikke mere til det på det træningspas.

Idag kørte jeg så milipres og da det begyndte at blive hårdt og man begynder at ændre ansigtsudtryk osv... kom smerten tilbage. Sidder stadig med en dundrende hovedpine og ved ikke hvad jeg skal gøre... Jeg satte ny pr i bænk dagen jeg oplevede det med 2*90 kg hvilket er okay meget for da jeg kun har trænet i 9 måneder. Har aldrig oplevet noget lignende. Ved godt at det er langt ude at spørge om, men kunne være rart at høre hvis der var andre der havde prøvet noget lign...

<{POST_SNAPBACK}>

Har prøvet dette et par gange - præcis med smældet i nakken, og første gang kom den i skråpres og var fordi jeg pressede nakken i bænken.

Og den efterfølgende hovedpine, som var meget markant - havde det rigtig skidt faktisk resten af dagen - min hovedpine var lidt anderledes, det var sådan en konstant tåge af ondt i skallen, og jeg kunne ligesom mærke smerten helt oppe fra toppen af kraniet.

Jeg kan fremprovokere smerten ved f.eks. at spænde i nakken og så presse på panden når skaden er fremme - så får jeg instant hovedpine igen, så hvis det er sådan du har det, er det noget lort.

i 14 dages tid efter dette var min nakke ustabil, og jeg skulle ikke presse særlig meget før det gik galt igen - hvis det er detsamme, så er mit råd til dig at du skal holde lidt styr på hvordan du bruger nakken i dine løft - man kan sådan føle lidt efter med lidt belastning nu når skaden er der og så får du en ide om hvad du ihvertfald ikke skal gøre.

Jeg har fået det nogle gange, og har pænt meget respekt for det når det sker, fordi det for mit vedkommende betyder at jeg skal træne anderledes indtil det bliver ok - ellers får jeg hovedpine med detsamme ligeså snart jeg anstrenger mig med presøvelser.

PS: hvorfor poster du det ikke i skadesforum ?

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet det samme i forbindelse med maxforsøg i bar dips for et par år siden, det gav et smæld i højre side af nakken/baghovedet og så fik jeg bare ondt i hovedet. 2-3 uger efter fik jeg ondt i hovedet hver gang jeg pressede mig selv udover det sædvanlige, men det gik væk af sig selv og jeg har intet mærket til det siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Det er jo en muskulær skade, så en fys kan gøre underværker. (har også selv oplevet det samme)

Kan du specificere det lidt nærmere hvilken muskulær skade det er? Hvis et smæld i nakken kommer fra en muskel så er det vel en hel eller delvis ruptur som jo kun burde give lokale smerter (en fuldstændig ruptur giver endda oftest kun smerter kortvarigt).

Link to comment
Share on other sites

Fænomenet du beskriver er højest sandsynligt spændingshovedpine. Det opstår typisk i forbindelse med muskelaktivitet, det plejer at gå over af sig selv og er forholdsvis ufarligt. Patogenesen kendes mig bekendt ikke rigtig men det kan være i forbindelse med midlertidig sensitivitet af muskelspolerne i muskelaturen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har proevet det samme to gange.. sidste gang er ikke mere end 2 mdr siden. Det smaeld du oplever i musklen kan meget vel have rykket ved knoglerne. Hvis du oplever en slags hold i nakken er dette meget sandsynligt. En kiropraktor kan nemt checke om det er saadan det forholder sig, og kan ogsaa relativt nemt goere noget ved det. HVIS dine knogler er rykket (det behoever ikke at vaere saerlig meget), saa gaar det ikke vaek af sig selv - uanset om dine smerter forsvinder.

Bedst at faa det checket!

Link to comment
Share on other sites

Kan lyde som er "cervikogen" hovedpine som ofte skabes af en irritation af de øverste nakkehvirvler. Når disse irriteres refererer de smerte ofte sv.t. baghovedet og tindingeregionen. Nakkemusklerne spænder også op. En fys eller kiropraktor kan højst sandsynligt hjælpe dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share