Hvilken metode er bedst?


SYDE
 Share

Recommended Posts

Jeg har besluttet at jeg lige vil smide 5 kg fedt, da jeg så småt er ved at miste min markering rundt omkring på kroppen.. Nu er det så jeg tænker: Er det bedst at nedjustere energiindtaget eller er det bedst at øge cardiomængden?

For 2 mdr siden stoppede jeg fuldstændigt med at løbe og cykle for at rette fokus på masseforøgelse, hvilket også har været okay effektivt:)

Jeg overvejer at begynde at løbe en lille tur efter morgenmaden, hver dag. De dage jeg træner med vægte vil jeg ikke løbe yderligere, men på ikke træningsdage vil jeg løbe 10 km om aftenen... Er det helt ud i skoven?

Link to comment
Share on other sites

Er fedt nu ikke kcal? Men ja, efter ca. 20 mins cardio siger man at fedtforbrændingen begynder.

<{POST_SNAPBACK}>

"fedtforbrændningszonen" er en myte. Er du i kalorieunderskud taber du dig og er du i overskud tager du på. Hvad angår andelen af hvad du taber (væske/fedt/muskler) er der mange forskellige faktorer der spiller ind. Mens hvis du som tommelfingerregl kun cutter med et underskud på 500 kcal dagligt samt får nok protein dagligt så er du godt på vej.

Link to comment
Share on other sites

Det anbefales at man cutter med 500 kCal om dagen, hvor de 250 kommer fra cardio og de andre 250 kommer fra sin diæt.

<{POST_SNAPBACK}>

Er det rigtigt??

Har jeg aldrig hørt før...

Gælder det også hvis man er helt BB´er der kun ønsker en lavere fedt%??

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det var cutting til BB'ere jeg mente.

Hvis man ikke er bange for at miste masse eller styrke behøves man ikke at cutte med kun 500 kcal, men kan cutte med mere alt efter hvor meget vægt der skal tabes.

Link to comment
Share on other sites

Det anbefales at man cutter med 500 kCal om dagen, hvor de 250 kommer fra cardio og de andre 250 kommer fra sin diæt.

Sådan kan man da ikke stille det op. Hvad skulle de 250 cardio-kcal dække? Den samlede mængde cardio eller blot forøgelsen?

Der er absolut ikke nogen grænse (eller bestemt niveau) omkring 250 kcal for motion ifm. vægttab. Det er helt ok at træne mere blot kcal-underskuddet ligger omkring de 500 kcal pr. dag.

Derimod er det vigtigt at dyrke motion og/eller styrketræning samtidig med det cuttes, da muskelstyrke og glykogenlagre ellers nedbrydes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share