Den almene trænigs viden


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, i går aftes kom jeg i snak med en som har trænet der hvor jeg træner og der var MANGE ting jeg ikke var enig med ham om, feks. med tung træning (4-6 reps) er det nærmest umuligt at tabe sig på, uanset om man ligger under sit ligevægts indtag :blink: Fik aldrig nogen rigtig forklaring på hvorfor. En anden var at når man cutter SKAL man træne med mange reps, 12-20+ reps, fordi man skal ikke brænde formeget energi da ellers kroppen begynder at tære på muskler i stedet for den energi man har spist. Den her måde er den som alle bruger i centeret sagde han, og at det som jeg læste på et forum med 10000+ brugere var sikker bare noget som en eller anden dum skid havde skrevet for at ødeløgge det hele for andre. "Jamen du har set mine resultater og den trænings måde VIRKER" Han var en fed sæk på 116-120 kilo med en BF% på 30+, kunne godt nok tage 160 kilo i RAW bænk, men "kun" 200 i Squat og lige under 200 i deadlift, det her var med en trænings efaring på 3 år, synes jeg har klaret det meget bedre en ham, har allerede trukket hans dødløft og er ret sikker på at kunne klare hans squat, og jeg vejer 85 kilo. Så snakkede han også om andres resultater, jeg har været der i 6 månder og har ikke set en der er i nærheden af mange på MOL, feks. Craw, Concience, MASS, Granhof, Bardi Builder og andre store gutter.

Min mening er at hvad skal man stille op til sådan nogle fyre? Jeg er ikke noget haj inden for teorien i træning, har kun mine efaringer, (Og ja, man bliver ikke stor ALENE at træne med lave reps, der skal mad til :4smartass: ) så jeg vil have noget at fyre op i hans ansigt når han begynder igen med det høj rep på cut og det der. Der bliver helt sikkert snakket en del om vægte i aften, og jeg ved at mange er imod mine teorier, alle i centeret synes det er hul i hovedet at træne fullbody da kroppen ikke får tid til at hvile, kun brysttøjet og benene kan tåle 2 gange træning om ugen, resten skal kun trænes 1 gang om ugen :blink:

Håber det er til at forstå.. jeg er lidt svimmel og har tømmermænd :wink:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, kan det ikke være totalt bedøvende hvad andre synes om din træning, eller du om deres?

Der er ingen der tvinger dig til at blande dig i deres træning, og hvis de blander sig i din kan du venligt fortælle dem, at du sætter pris på at de vil hjælpe, men at du bare vil passe dig selv.

Der er helt sikkert rigtig mange der giver tvivlsomme råd, fordi de har set (eller tror de har set) en given metode virke på dem selv eller deres venner, og så videregiver det som universelle sandheder. Men hvis man ikke har rigtig godt styr på sin viden (og sine kilder), så skal man i hvert fald ikke battle med sådan nogle, for de har efter min erfaring en meget klar opfattelse af hvordan verden (og kroppen) er skruet sammen i et træningscenter, så der skal virkelig slagfaste argumenter på banen understøttet helt i bund før man kan gøre sig forhåbninger om at rykke noget. Og får du større arme af sådan en diskussion? Næppe :wink:

Det bedste du kan gøre er at vise "dine" metoder også virker, måske endda bedre. Talk is cheap :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv træt af det.. derfor har jeg lige bestilt Supertraining af mel sif.  :cooldance:

Så de skal jordes i fremtiden  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg ikke lyst til at jorde dig... men jeg håber du har din biomekaniske fysiologiske og anatomiske baggrunds-viden i orden ellers bliver Supertraining mere end alm svær at komme igennem :wink: ellers ville det være bedre at starte med lidt lettere tilgængeligt stof... men udover det så er det en kanon bog at have stående og efterhånden som man bliver mere oplyst via andre kilder (bøger nettet mm.) får man mere ud af Supertraining.. så bogens i sig selv er ikke en dårlig investering... den er bare en smule hardcore for os alm dødelige :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv træt af det.. derfor har jeg lige bestilt Supertraining af mel sif.  :cooldance:

Så de skal jordes i fremtiden  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg ikke lyst til at jorde dig... men jeg håber du har din biomekaniske fysiologiske og anatomiske baggrunds-viden i orden ellers bliver Supertraining mere end alm svær at komme igennem :wink: ellers ville det være bedre at starte med lidt lettere tilgængeligt stof... men udover det så er det en kanon bog at have stående og efterhånden som man bliver mere oplyst via andre kilder (bøger nettet mm.) får man mere ud af Supertraining.. så bogens i sig selv er ikke en dårlig investering... den er bare en smule hardcore for os alm dødelige :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er godt klar over at det ikke bliver let.. :4smartass: men jeg har tænkt mig at god til til at få den læst, og udersøge de ting som jeg ikke forstår :innocent:

Men jeg har også lånt en bog skrevet på dansk om fysiologi, som jeg jo kan kan bruge som hjælp ved siden af :smile:

Forresten har du selv læst bogen? Hvis du har hvad fik du selv ud af den? Og hvilken viden havde du før du gik i gang?

Pega

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share