Mit træningsprogram


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

Hey... Jeg har trænet i snart 3½år, men har kun kørt et "rigtig" program det sidste halve år.

For ca. 2-3 måneder siden begyndte jeg at køre 5x5 i alle basis øvelser.

Men da jeg synes hele programmet bliver lidt for hårdt med 5x5 er jeg gået over til 4sæt af 5 gentagelser (4x5).

Jeg har altså trænet hele kroppen igennem 3 gange om ugen (mandag, onsdag, fredag) således;

Squat 4x5

Dødsløft 4x5

Bænk 4x5

Læg 4x5

Bent over barbell rows 4x5

Military press 4x5

Dips 4x5

Chinups (close grip) 4x5

Pullover 3x6-8

Lænd (Rygstrækninger med vægt) 4x6-8

Mave skifter mellem dragonflags, skråbænk m. vægt 3x6.

Nå men sådan ser mit program ud og det bliver somsagt kørt 3 gange om ugen. Men jeg spekulerer lidt i om jeg bør variere øvelserne noget mere. f.eks. skiftes mellem front og backsquats, sumo og regulær dødsløft, bred og smal chinup osv. osv....

Og så til sidst, jeg træner pt. lænd på sådan en "rygstrækker" bænk med et vægtlod i nakken. Ville i forslå mig goodmornings? (Er lidt bange for denne øvelse da jeg har haft små problemer i starten med min lænd, pga en dårlig squat-teknik).

Link to comment
Share on other sites

Et ok program, men jeg ville nok droppe øvelsen til lænd, da du også rammer den i dit dødløft. Alternativt kunne du skifte mellem stiff-leg dødløft og konventionel (normal) dødløft.

Desuden ville jeg droppe læg-øvelsen, men det er nok også mere en smags sag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

ok... Hvad med goodmornings? ....

Grunden til jeg træner lænd er bla fodi jeg synes jeg er for svag.... for ustabil i lænden... Jeg føler jeg nogengange skal kæmpe med at holde lænd+hofter i ro ... (lidt over drevet beskrivelse men det fremmer forståelsen) .

Ps. Mit mave er meget godt med så det er ikke det der er problemet....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share