Optræning til boksning


Edu
 Share

Recommended Posts

Lidt i tvivl om hvor jeg skulle lave indlægget...

Men jeg er 17 år gammel, træner lige nu HST for at få noget mere masse på kroppen, men om halvandet år flytter jeg til århus og vil begynde noget, forhåbentligt, ret seriøst boksning. Har ikke mulighed for det nu pga mit gymnasium, og så bor jeg på landet :dry:

Men hvilken form for træning kan forberede mig effektivt på boksningen.

Overvejer også noget smidighedstræning fordi jeg er MEGET usmidig. Og så også fordi jeg smatidig med boskningen vil træne noget Kung Fu for at forbedre min koordiantions evne og smidighed...

Men ville meget gerne høre om nogle forslag på øvelser og programmer som kan gør emig parat på kamp :devil:

Link to comment
Share on other sites

prøv at chekke det her ud

Ellers, prøv at se i Steggers log, lars B (generel kampsport), DBM (boksning, kamp, løb og vægte), Taninja (Ninja psyko figtaa girl) eller Patrick

Der bør være en del inspiration til hvordan "real life fighters" træner.

God træning.

Hvis du skal træne boksning i århus er FAK et okay sted

Link to comment
Share on other sites

Lidt i tvivl om hvor jeg skulle lave indlægget...

Men jeg er 17 år gammel, træner lige nu HST for at få noget mere masse på kroppen, men om halvandet år flytter jeg til århus og vil begynde noget, forhåbentligt, ret seriøst boksning. Har ikke mulighed for det nu pga mit gymnasium, og så bor jeg på landet :dry:

Men hvilken form for træning kan forberede mig effektivt på boksningen.

Overvejer også noget smidighedstræning fordi jeg er MEGET usmidig. Og så også fordi jeg smatidig med boskningen vil træne noget Kung Fu for at forbedre min koordiantions evne og smidighed...

Men ville meget gerne høre om nogle forslag på øvelser og programmer som kan gør emig parat på kamp :devil:

Kondition er altid en god idé, går selv til kickboxing og der er det meget kondition, hurtighed og smidighed..

Men allerede det at du har styrken er jo en god start... så skal du bare til at træne kondition og hurtighed.. evt. med et sjippetov.. det giver god fornemmelse for hvor fødderne befinder sig (kordination) og så giver det rigtig god kondi..

Hvis man ser på mange andre som starter så starter de jo helt på nul.. så der er du jo langt foran.. men det skal nok komme hen af vejen..

Link to comment
Share on other sites

Lad vær emed at fokusere på store muskler hvert fald.. Du bliver sløv. Og for hvert slag du tager bliver du hurtigere træt..

JEg selv har dyrket boksning. først et halt år. Så stoppede jeg. og dyrkede bodybuilding. Og så startede jeg igen. Jeg var så sløv. Nok kunne jeg slå hårt. Men blev virkelig hurtigt Træt..

Men sover overstående er skrevet..

Løb, gerne lige pludselig lig dig ned og lave armstrækker eller mave bøjninger.. Løb gerne hurtigt. Sjippe. Det er MEGET vigtigt at sjippe. Da dette giver overordnet god kondition. Og det styrker også lidt nogle muskler i overkroppen som du ikk rigtig rammer normalt.. F.eks kan jeg bærke det i siden på mine biceps. Og lidt i skulderen..

Styrk også dine håndled.. Da du kan være uheldig nogle gange at vride om på dem..

Link to comment
Share on other sites

Prøv og kigge på www.dragondoor.com

Men du kan jo nå en hel del på 1½ år, så du kan jo sagtens fokusere på kropsbygning inden du begynder at træne for at forberede dig på boksetærning.

Du kunne også tjekke klubregistret på www.martialarts.dk og se om der skulle være en kampsport klub i nærheden, som du kunne besøge.

Men hvis du virkelig har sat dig i hovedet at bokse, så søg for din egen skyld at det er funktionel træning med sparring, ellers lærer du bare en masse unoder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share