Fullbody - Mangler Jeg Noget ?


Grind
 Share

Recommended Posts

Mit fullbody ser sålesdes ud, og jeg træner 3 gange ugentligt; mandag, onsdag og fredag.

_________________________________________________________________________________________

Bænkpres 5x5

Chin-ups 3x6

Squat 3x5

Benpres 3x8

Dips 3x8

Biceps (Håndvægt) 3x8

Skrå bænkpres 3x8

Skulder laterals 3x8

Franskpress 3x8

Mave - 3 sæt til udmattelse

"Vinger"(med håndvægt) 3x8

_________________________________________________________________________________________

Er det iorden? Mangler der noget?

Desuden har jeg hørt, fra en del efterhånden, at et split-program ville give bedre resultater. Men er det ikke en ting der findes tusindevis af meninger om? Personligt synes jeg at fullbody fungerer godt, men jeg har heller aldrig kørt andet. Nogle der har prøvet begge ting, som vil dele sine erfaringer? (:

Link to comment
Share on other sites

Squat 3x8 eller 5x5

Dødløft 3x8 eller 5x5

Bænkpres 3x8 eller 5x5

Skrå bænkpres 3x8

Barbell Bent over rows 3x8

Militarypres 3x8

Dips 3x10(Hvis du er stærk nok, så med vægt)

Biceps Barbell Curls 3x8

Mave - 2x10(maven skal ikke trænes anderleds en alle mulige andre øvelser)

Køre også 2-split, men vil mene at det er smag og behag.

De siger godt nok at fullbody er bedst til at få opbygget massen og 2-split er godt lige til at få det sidste med.

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Squat 3x8 eller 5x5

Dødløft 3x8 eller 5x5

Bænkpres 3x8 eller 5x5

Skrå bænkpres 3x8

Barbell Bent over rows 3x8

Militarypres 3x8

Dips 3x10(Hvis du er stærk nok, så med vægt)

Biceps Barbell Curls 3x8

Mave - 2x10(maven skal ikke trænes anderleds en alle mulige andre øvelser)

Køre også 2-split, men vil mene at det er smag og behag.

De siger godt nok at fullbody er bedst til at få opbygget massen og 2-split er godt lige til at få det sidste med.

Nu siger du godt nok Biceps Barbell Curls, men føler bare jeg får mere koncentration/stress på min biceps, ved at køre med håndvægte, og så én af gangen?

Og mht- ryggen, får den så ikke nok at chin-ups, squat og dødløft(som jeg nu starter med) ?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor have både bænkpres, skråpres, military og dips i programet?

Bænkpres - ja, den er vel med i de flestes - Kan os' godt li' den.

Skråpres - For de øverste brystmuskler?

Military press - har jeg ikke inde, ENDNU - Det er kun blevet forslået herinde.

Dips - Synes det er en kanon øvelse for triceps.

Så hvis jeg bare lader military press ligge, og tager bænk, skrå bænk og dips - er det så ok ?

Edited by Grind
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ihvertfald ikke anbefale, at man kører dem alle 4 i samme pas.

hvis jeg kører Dips, bænk og skrå bænk - Vilel det kunne gå?

Hvis ikke, hvorfor ikke så? For efter min mening, så ville det da være det samme som at køre triceps samme dag, som man ekempelvis kørte bryst, i et split program? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg kører Dips, bænk og skrå bænk - Vilel det kunne gå?

Hvis ikke, hvorfor ikke så? For efter min mening, så ville det da være det samme som at køre triceps samme dag, som man ekempelvis kørte bryst, i et split program? :raisebrow:

Du kan sagtens køre Bænkpres, skrå bænkpres og dips i samme program. Men hvis du gør, ville jeg nok finde en anden øvelse end military press til skuldrene.

Mit foreslag:

Bænk

Skrå bænk

Chins

dødløft

Squat

DB Lateral raises

Dragonflags (eller en anden mave øvelse)

Biceps DB curl

sæt og reps er så en helt anden sag..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens køre Bænkpres, skrå bænkpres og dips i samme program. Men hvis du gør, ville jeg nok finde en anden øvelse end military press til skuldrene.

Mit foreslag:

Bænk

Skrå bænk

Chins

dødløft

Squat

DB Lateral raises

Dragonflags (eller en anden mave øvelse)

Biceps DB curl

sæt og reps er så en helt anden sag..! :tongue:

Vil giver anders ret her.. Dig syntes jeg der skal veksles mellem dødløft og squat... da jeg syntes det bliver alt for ondt på en dag...

Link to comment
Share on other sites

Findes der et link til dragonflags? :innocent:

Mht. til squat og dødløft på én og samme dag - Godt nok siger i det blir' hårdt og udmattende, men vilel det ikke give ekstremt godt ? :bigsmile:

Søg og du skal finde..! Dragonflags

Med hensyn til at køre både squat og dødløft kan det selvfølgelig lade sig gøre..! Men går det ud over intensiteten, vil jeg helt klart veksle imellem de 2..!

Link to comment
Share on other sites

Søg og du skal finde..! Dragonflags

Med hensyn til at køre både squat og dødløft kan det selvfølgelig lade sig gøre..! Men går det ud over intensiteten, vil jeg helt klart veksle imellem de 2..!

Den film der har jeg haft fat i en gang. Men først nu jeg finder ud af, at jeg skal bruge real-player, for at afspille den.

:tongue:

Men vil forsøge mig med både dødløft og squat på samme dag. Jeg kan jo altid vælge at skifte mellem dem, hvis det ikke går helt så godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share