Tærer øl og solbadning på formen ?


Henning
 Share

Recommended Posts

I dag diskuterede vi træning, og mente at øl et nedbrydende for formen, og virker i mod træning. Det er måske rigtigt, selv om øl indeholder energi. Alkohol er jo også et organisk opløsningsmiddel.

Så hørte jeg fra en tidligere konkurrence kajakroer fra Hellerup (ca. 30 år siden) at hvis man solbader, som vi gør i disse dage, koster det måske mere end måneds træning, for at komme op på det niveau igen.

Så man måtte ikke solbade op til konkurrencer.

Link to comment
Share on other sites

Solbadningen kan jeg slet ikke se skulle være skadelig, hvis man sørger for at få væske nok... Solens uv-stråler hjælper ovenikøbet med at danne D-vitamin - folk der får for lidt sol risikerer fejl i knoglevækst (engelsk syge (børn) eller osteomalaci (voksne). B)

Øllerne er der derimod noget om, særligt i høje koncentrationer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om solbaderiet, men der kan sikkert være noget om det, jeg har ingen anelse...

Mht øl, så er der helt sikkert et eller andet der... Øl feder, og det kan jo i sig selv ødelægge formen på længere sigt, men når man drikker noget øl bliver man bogstavlig talt oppustet, man kan få en mave der er noget større end normalt, og jeg kunne forestille mig at det ikke var særlig sundt for kroppen...

Lille tilføjelse, opløsningsmidler er giftige. Dermed også alkohol... Der er bare ikke så farligt, da leveren på relativt kort tid kan uskadeliggøre giften, men dette medfører gerne dehydrering, og det får man så tømmermænd af...

Solbadning kan man jo som bekendt få hudkræft af på længere sigt, så det kan let være at der er et eller andet det, men jeg tvivler nok... B)

Link to comment
Share on other sites

Armoured female => Hmm... Det er jo rigtigt nok, men så vidt jeg ved er det ikke bare "lidt"... Det er faktisk praktisk talt ingenting... Hvis du ligger dig i et beskyttelsesrum uden adgang til sollys i laaaaaaaaang... (Ved ikek hvor længe, månder, år jeg ved det ikke) så kan det måske blive aktuelt, men jeg har da aldrig hørt om at det på nogen måde var en problem nogen steder i verden overhovedet...

Link to comment
Share on other sites

Osteomalaci er en sygdom der også findes blandt visse grupper i Danmark - det er set hos mange muslimske kvinder, der bærer tørklæde. Det går fint i den stærke sol i Mellemøsten, men på disse breddegrader bliver man nødt til at supplere sin kost med D-vit, hvis man vil anvende den påklædning. Det er selvfølgelig noget som er måneder/år om at udvikle sig. Det var bare et eksempel på, at solbadning ikke lammer måneders træningsindsats. Den risiko der er for diverse hudkræftformer har vist heller ikke noget med præstationsevnen at gøre på kort sigt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share