Mit program, godt nok?


HomerS
 Share

Recommended Posts

Hej MOL!

Jeg har i et stykke tid kørt efter dette fullbody program tre til fire gange om ugen, men da jeg ikke har så meget forstand på programmer vil jeg høre om der er nogen af jeg eksperter, der har nogen ændringer der kunne gøre det bedre?

Sådan ser det ud:

4 x 8 bænk

3 x 8 flyers

3 x 8 military

3 x 8 behind neck press

3 x 8 pulldowns

3 x 15 Ryg (Rygbøjninger på en slags skrå bænk)

3 x 12 Mave (ligger på bænk og løfter langsomt benene op og ned)

3 x 10 Barbell curl

3 x 8 French press

3 x 8 Push down

PS. Har ikke mulighed for at køre hverken dødløft eller squat da mit center er pænt lille. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL!

Jeg har i et stykke tid kørt efter dette fullbody program tre til fire gange om ugen, men da jeg ikke har så meget forstand på programmer vil jeg høre om der er nogen af jeg eksperter, der har nogen ændringer der kunne gøre det bedre?

Sådan ser det ud:

4 x 8 bænk

3 x 8 flyers

3 x 8 military

3 x 8 behind neck press

3 x 8 pulldowns

3 x 15 Ryg (Rygbøjninger på en slags skrå bænk)

3 x 12 Mave (ligger på bænk og løfter langsomt benene op og ned)

3 x 10 Barbell curl

3 x 8 French press

3 x 8 Push down

PS. Har ikke mulighed for at køre hverken dødløft eller squat da mit center er pænt lille. :dry:

du boer kun koere programmet 2 gange i ugen, pt overtraener du. du boer mindst have 3 hele dage mellem dine workouts, naar du koere fullbody.

synes du burde tage behind neck presses ud, og i stedet koere military en gang mere, ogsaa lave en ryk oevelse i stedet for behind neck presses. ellers synes jeg det er et fornuftigt program

Link to comment
Share on other sites

du boer kun koere programmet 2 gange i ugen, pt overtraener du. du boer mindst have 3 hele dage

Skal jeg have 3 dage mellem hvert træningspas? :blink: Den har jeg godt nok aldrig hørt før. Har da tit set folk træne fullbody 3-4 gange om ugen.. Plejer man ikke at sige 48 timer?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan du ikke træne dødløft? Hvis du kan træne bænkpres, så kan du vel også træne dødløft.

Dødløft: 3x8 eller 5x5

Bent over Row: 3x8

Bænkpres: 3x8 eller 5x5

DB Incline Bænkpres: 3x8

Shoulderpres: 3x8

Dips: 3x10

BB Curl: 3x8

En eller anden øvelse til maven hvor du kun kan tage 3x10.

Link to comment
Share on other sites

du boer kun koere programmet 2 gange i ugen, pt overtraener du. du boer mindst have 3 hele dage mellem dine workouts, naar du koere fullbody.

synes du burde tage behind neck presses ud, og i stedet koere military en gang mere, ogsaa lave en ryk oevelse i stedet for behind neck presses. ellers synes jeg det er et fornuftigt program

Hvad fanden snakker du om?

Fullbody kan og bør køres hver anden dag, hvertfald 3 gange om ugen.

Hvis du ikke er sikker i din sag, så undlad din kommentar, eller sig i det mindste at du ikke er sikker.

Så Homers ikke går ud og gør noget han ikke burde!

Hele ideen med et fullbody program er jo nettet og komme hele kroppen igennem mange gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad fanden snakker du om?

Fullbody kan og bør køres hver anden dag, hvertfald 3 gange om ugen.

Hvis du ikke er sikker i din sag, så undlad din kommentar, eller sig i det mindste at du ikke er sikker.

Så Homers ikke går ud og gør noget han ikke burde!

Hele ideen med et fullbody program er jo nettet og komme hele kroppen igennem mange gange om ugen.

vil også mene at min. 3 gange er meningen med fullbody.. jeg kører selv hver anden dag som kører fint for mig (kører også fullbody), men har måske overtrænet, hvilket har resulteret i en bette gang sygdom.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan du ikke træne dødløft? Hvis du kan træne bænkpres, så kan du vel også træne dødløft.

Ja det er selvfølgelig rigtigt, men da jeg aldrig har fået vist øvelsen tør jeg ikke rigtigt gå igang med den da den virker som en øvelse der kunne smadre ens ryg fuldstændig hvis ikke man har den rette teknik.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig ville du kunne kører HST uden de store øvelser, men det er dumt, da der er en grund til at de blir kaldt kongeøvelser.

Jeg kører selv HST uden ben(altså uden squat og dødløft) og det er til at græde snot over. Den eneste grund til det er jo at mit ene ben er fucked.

Behold nu de 2 øvelser, det er de bedste og du skal nok lærer at elske dem.

Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst at hvis du har dødløft og squat med, så vil du få 33% bedre muskelvælst i resten af kroppen. Så det er da helt sikkert værd at have med.

Men du kan i det mindste altid være dødløft i dit center. Hvis du har mulighed for bænkpres, så har du også for dødløft!

Link to comment
Share on other sites

som sagt.. Har ikke mulighed for squat da der ikke er noget stativ hvor jeg træner, og angående dødløft har jeg ikke lyst til at gå igang med den da jeg aldrig har prøvet den og ikke har lyst til at lave den forkert og smadre min ryg. Hvis nogen har nogen benøvelser som kan laves med frie vægte udover squat vil jeg meget gerne høre.

Link to comment
Share on other sites

Prøv dem her: http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadri...SplitSquat.html

De er ret fantastiske!! Ellers pistol squat/pistols. Har ikke et link lige ved hånden, men mener at have set et for nylig i "Naked Warrior"-tråden. Du kan også gå ind på www.getbig.dk og klikke på muskelmandens ben, så kommer der masser af ben-guf!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share