Rammer jeg ryggen?


Axethrower Skovdød
 Share

Recommended Posts

Hej

Mener i jeg rammer den nederste del af ryggen ordentligt? Jeg træner:

pull-ups

bent-over rows

dødløft

stød

-Axe

Jeg vil mene at du rammer ryggen fint. Dødløft går i hele ryggen, så allerede der er den nederste del aktiveret. - Om du så skal ha så mange ryg-øvelser kan så diskuteres.

Link to comment
Share on other sites

træner du i en VL klub?

Nej, er bare begyndt at eksperimentere lidt med "power"-træk. Men det ville være godt at træne i en VL-klub, det er begyndt at være lidt tungt, at skulle sænke stangen roligt for at undgå gulvdestruktion! Noget gummibeklædning ville være godt! Altså på skiverne og gulvet - Jeg er jo ikke fetichist! :4whip:

Øhhhh.... glem det.

tak for svarene alle. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

det var egentlig med reference til at stød ikke er noget man lærer sig selv udfra beskrivelser på nettet...

Cool navn iøvrigt

Tak. Jeg fik en instruktør til at øve det med mig et par gange, da jeg boede i New Zealand. Det var ikke olympisk stil jeg øvede, men power clean & jerk som han kaldte det.

Link to comment
Share on other sites

JA!

I VL lærer man for det første fundamental løfteteknik, så man lærer at holde skuldrene tilbage, have vægten på hælen og at få vægten tilbage og ind over hovedet, når man står med vægt over hovedet. Altså ting der forebygger mod skader.

Derudover er OL squat og front squat mere ønskeligt end power squat for dem der træner af kosmetiske årsager, da man her i højere grad træner låret end røveren og lænden. er der er stort udvalg af øvelser indenfor VL, som er DE bedste massebyggere for den øvre ryg, særligt frivend og råtræk.

Desuden er der nok større tradition for egentlig at køre noget der minder om gypertrofi træning, da det er det der foreskrives i off-season i lineær periodisering som de fleste vægtløftere i danmark i en eller anden form praktiserer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share