Rygestop


STONEFREE
 Share

Recommended Posts

Ja, så kom det. Jeg har været på rygestopkursus i mandags.

Jeg har holdt smøgerne fra livet lige siden. Egentlig ikke med det store ubehag. På arbejdet, er der delvis rygestop, så der er fristelserne ikke så store.

Det er mere når jeg er hjemme.

Jeg er begyndt at køre nogle håndvægte på ca. 15 kg. når jeg bliver lidt rastløs. Så det kan hurtigt blive til en del sæt i løbet af en aften. :laugh: De kan toppe omkring de par og 20 kg. altså vægtene.

Jeg køre et fullbbody program 2 - 3 gange om ugen, med vægt på de store øvelser Stiff legged dødløftt, BP, osv. ingen isolationsøvelser. Jeg køre primært 4 sæt af 8-6 progressivt. Jeg har den holdning at det ikke må tage mere end en time incl. mave (mange), ryg (dem hvor man hælder forover og skal rejse sig op igen) ca 20 til 30. Det er anbefalet af en biomekaniker i forhold til mine ryglidelser (udholdenhed).

Men jeg køre så biceps, triceps og andre forhåndenværende øvelser hjemme. en arms rowing. f.eks. i min rastløshed.

Men gør jeg mere skade end gavn, ved at køre kontinuerligt i alle mulige og umulige ukonstruerede sæt, i forhold til min negotintrang. Altså i forhold til min anden træning. Lige PT. handler det alene om at få bygget noget corestrength op. Så kan jeg arbejde mere mod styrke i de forskellige dicipiliner senere.

Jeg har 5 stærkt nedslidte ryghvivler i lænden, så det handler kun om at få kadaveret til at stå oprejst med mindst mulig belastning på knoglerne. :wink: Det er det primære formål med min strukturerede træning.

Jeg vil altså ikke ødelægge den "fornuftige del af træningen" med den "ufornuftige del" med at blive ikke-ryger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share