24 timers spinning Horsens 2005 - Equinox


BladeWalker
 Share

Recommended Posts

Fede billeder, og generel fed oplevelse, bare synd at man ud af 6 timer som jeg kørte kun kan finde 3-4 gode timer hvor resten burde have deres instruktør diplom eller hvad det er indraget.

Kanon credit til Equinox Horsens for et generelt skide godt arrangerement, hvor intet manglede. Kun på instruktør siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger også tak for en god weekend.

Instruktør. Ja der var nogle der skulle ha været skiftet ud, men general gode instruktør.

God opvartning med mad og energidrik, dog lidt dårligt at der kun var frugt til de første 6-7 timer og ingen energibar. Men det kan de lave om til næste gang.

Igen tak for en god weekend og vi ses næste gang i Sæby 5-6 nov til "48" timers spinning

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en hammer fed weekend og benene er ømme nu....Equinox Horsens har virkeligt stablet et godt arrangement på benene. Jeg kørte med tre instruktører fra Vejle Equinox, Tina,Majbritt,Bettina og så tre jeg ikke kendte. Virkeligt godt gået specielt til tøserne fra Equinox Vejle.... Og så ham(kan ikke lige huske navnet) som kørte kl. 4-5 om morgenen. Godt fundet på med 80´er udklædningen, Tina! Jeg kunne da godt have tænk mig lidt flere "temaer" både hvad angår fremtoning og musik.

Generelt var klimaet godt i spinningslokalet og der var frisk luft og godt med forsyninger til alle mand. Rigtig gode muligheder for at finde et sted at sove et par timer og meget gode bade-og omklædningsfaciliteter.

Jeg kunne godt tænke mig at der udkommer en instruktør liste med timefordeling og temaer næste gang nogle dage inden det løber af stablen. Så har man mulighed for at komme på nogle timer man meget gerne vil eks. om natten hvor der måske skal lidt mere til for at få en igeng.

Jeg deltager gerne til næste 24 timers spin-marathon ...

Jannie

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Ja nu dagen efter arrangementet er slut kan man så lidt bedre reflektere over hvad der egentlig foregik, var mucho træt igår da jeg skrev første indlæg så derfor kommer der lige et lidt længere indlæg over hvordan det var fra mig som første gangs kørende på et sådan marathon.

Vi var i vores vejlegruppe 6hold tilmeldt, men desværre kun 5hold som var tilstede, men det var nu nok osse godt mere om det senere.

Vi havde en person i Horsens for at tage cykler til os og vi fik skrabet 4 af de 5 cykler til os som stod på første række, og 2 på næste, ganske imponerende på jeg sige. Resten ankom ca kl 10, hvor vi blev checket ind osv, og fik smidt vores soveposer mm. i den dertil tilegnede sovesal. Herefter var det blot at vente til man skulle køre, jeg personligt skulle først køre kl 14-16, og der var jo lidt tid til så vi fik slappet af fik spist en af de hjemmelavede boller og dertilhørende hjemmelavet drømmekage :)

Klokken blev 12, det hele skulle starte, de første 2 timer så ud til at være super fede, specielt et stort kudos til Tina M fra EQ vejle, som var i super 80'er outfit, for meget for nogen, men genialt påfund syntes jeg.

Da klokken blev 14 skulle man endelig selv på cyklen for at køre, og det var da godt nok en værre omgang gymnastik cykeltur, nuvel absolut ikke min smag og instruktøren kunne slet slet ikke motivere den forreste række, og flere til tror jeg, synd men sådan er det jo, heldigvis fik kunne man selv holde pulsen oppe. Timen 15-16 var meget mere intelligent udført, omend meget vovet, i sådan et forum som typisk er vant til pumpende technorytmer osv, dette var en sansernes time med selveste DanF :) super gennemført og pulsen var ikke under 80% på hele timen ganske imponerende og samtidig skræmmende da det kun var time 2 ud af 6.

Herefter skulle jeg først køre igen 22-24 så det var en pause som skulle bruges fornuftigt, jeg forsøgte at slappe af, men kunne ikke rigtigt falde til ro, så jeg rendte rundt og supporterede de andre med vand og energi som der nu var behov for.

Lidt inde i arrangementet sker første 'uheld' en pedal knækker på en af vores cykler, og denne må udskiftes. Heldigvis sker der ikke noget da vedkommende mærker det i foden før det sker og clicker ud af pedalen.

Tiden flyver afsted, vi får aftensmad, ganske udemærket aftensmad egentlig, hvorefter det er tid til afslapning inden man skal på cyklen igen.

Kl 18 går Michael Kristensen på som instruktør, fra EQ Vejle, og selvom Michael sagde han var træt var dette ikke til at se, manden hører jo hjemme på en scene, damn det show og hvilken time, de fik tæsk, gid det var mig.

Klokken bliver 22, og cyklen kalder igen. Kan ikke huske navnet på de 2 næste instruktører men tiden flyver afsted, timen 23-24 husker jeg bedst da vi havde fået hængt skilte op med info over hvad og hvornår vi skulle køre hvad, igen en super time, gennemsnit for disse to timer lå ca på 70%.

Herefter var der dømt sovetid, troede jeg ihvertifald, tiden fra 24-02 var lang, meget lang, kunne ikke sove men var nu egentlig heller ikke træt bare afslappet, så jeg rendte rundt snakkede med folk legede vandbærer igen for at få tiden til at gå. Endelig kort herefter faldt jeg dog til ro og fik slappet af indtil omkring kl 5, hvor jeg så havde en time til lige at gøre mig selv klar til de 2 sidste timer.

6-7 timen var ganske god, men personligt syntes jeg ikke rigtigt instruktøren havde 'os' med, pulsen var dog osse derefter ikke nævneværdig.

Timen 7-8, var ganske enkelt katastrofal, totalt uinspirerende instruktør skal man lede længe efter.

Personligt manglede jeg ikke noget under hele turen havde masser af drikke, kudos til mine holdkammerater samt resten af gruppen fra vejle som var med til at gøre denne tur en oplevelse uden sidestykke. Jeg kan dog forstå der var nogen som manglede frugt sent om natten, men tror folk havde nok andet og se til desværre, energi bar var der i meget små omgange rundt omkring, men disse forsvandt også hurtigt.

Dette er min personlige holdning, ikke sikkert den stemmer overens med andre, håber ikke jeg træder nogen over tæerne med mit udlæg omkring nogen af instruktørerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da også gerne her dagen derpå komme med lidt uddybende kommentar.

Jeg var med på et hold, fra Sport og Fitness Vildbjerg, med 4 deltagere, så det vil sige 6 timer pr. mand.

Vi ankom til Horsens omkring kl 11. vi blev inkvarteret og fik slået lejer med liggeunderlag, soveposer og hvad der tilhører til sådan en camp :bigsmile:

Jeg skulle først kører mine første 2 timer kl 18-20. Første time ......... KANON. Instruktøren fik alle med i og på timen, var motiverende og frisk. Anden time var en time der godt kunne kørers og så var det heller ikke mere. Sjov ide at vi skulle spille bingo, dog ikke den bedste komi. med alt det sved, papir og blæk. Man kunne også hører at instruktøren havde arobic"tendenser". Så var tiden kommet til at få noget i kælderen og få ladet op til næste to timer. Kunne dog ikke falde til ro da der var noget uro på gangen. Næste 2 timer fra kl 02-04, også bedere kendt som "killerhour" Igen første time ...........Kanon. Kan dog ikke huske så meget af time, men kan godt huske den var god. Anden time blev kørt med lidt for meget højt tempokørsel stående, og det gik jeg dsv. død på. Da vi havede kørt 15-20 min gik jeg helt ned og min puls faldt til omkring 110-130 resten af timen + at jeg begyndte at blive meget træt og godt kunne falde i søvn på cyklen. Derefter var det i bad, mad og så i høkassen. Denne gang kunne man sove så det gjorde godt. 4 timer :4thumbup: . Sidste 2 timer 10-12 "Final Countdown" :bigsmile: . Den første time var en rocktime. Bortset fra at musiken var rock hele time igennem, var det ligesom en alm. time, OK. Og så har vi the grand final. Laue er da en kanon instruktør, for alle med og motivere folk. Og som rikkekim siger "Da Laue spillede "Final Countdown" med Europe som det sidste nummer, var som at man lige havde sat sig på cyklen. Al smerte og træthed var væk, og den super opbakning fra alle de andre var simpelthen fantastisk". Jeg fik så meget energi den sidste halve time så jeg fyrede den total af. Og de sidste 4 min kan ikke beskrives. Man skulle selv have været der. Så generalt godt arrangementet

Det var min oplevelse af dette dejlige arrangementet i EQ Horsens :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

En ide jeg og mine holdkammerater snakkede om på vej hjem. Det kunne være godt med at stille nogle tørestativer op så folk kunne hænge tøj og håndklæder til tøre.

Vi er ved at snakke om at lave en 24 timer marthon i Sport & Fitness Vildbjerg. Men hold øjnene åbne her på MOL så skal jeg nok lave et indlæg når det kommer så langt.

Edited by BladeWalker
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle først kører mine første 2 timer kl 18-20. Første time ......... KANON. Instruktøren fik alle med i og på timen, var motiverende og frisk. Anden time var en time der godt kunne kørers og så var det heller ikke mere. Sjov ide at vi skulle spille bingo, dog ikke den bedste komi. med alt det sved, papir og blæk. Man kunne også hører at instruktøren havde arobic"tendenser". Så var tiden kommet til at få noget i kælderen og få ladet op til næste to timer. Kunne dog ikke falde til ro da der var noget uro på gangen. Næste 2 timer fra kl 02-04, også bedere kendt som "killerhour" Igen første time ...........Kanon. Kan dog ikke huske så meget af time, men kan godt huske den var god. Anden time blev kørt med lidt for meget højt tempokørsel stående, og det gik jeg dsv. død på. Da vi havede kørt 15-20 min gik jeg helt ned og min puls faldt til omkring 110-130 resten af timen + at jeg begyndte at blive meget træt og godt kunne falde i søvn på cyklen. Derefter var det i bad, mad og så i høkassen. Denne gang kunne man sove så det gjorde godt. 4 timer :4thumbup: . Sidste 2 timer 10-12 "Final Countdown" :bigsmile: . Den første time var en rocktime. Bortset fra at musiken var rock hele time igennem, var det ligesom en alm. time, OK. Og så har vi the grand final. Laue er da en kanon instruktør, for alle med og motivere folk. Og som rikkekim siger "Da Laue spillede "Final Countdown" med Europe som det sidste nummer, var som at man lige havde sat sig på cyklen. Al smerte og træthed var væk, og den super opbakning fra alle de andre var simpelthen fantastisk". Jeg fik så meget energi den sidste halve time så jeg fyrede den total af. Og de sidste 4 min kan ikke beskrives. Man skulle selv have været der. Så generalt godt arrangementet

Det var min oplevelse af dette dejlige arrangementet i EQ Horsens :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

En ide jeg og mine holdkammerater snakkede om på vej hjem. Det kunne være godt med at stille nogle tørestativer op så folk kunne hænge tøj og håndklæder til tøre.

Hej Bladewalker

Timen før Laues kunne ikke have været rocktimen. Det var Anders Nielsen fra Århus, der kørte sit discoprogram, og rock timen var om natten fra 02-03, for den kørte jeg nemlig selv :bigsmile:

Suveræn ide med tørrestativer til tøjet! Det må vi lige have i baghovedet, hvis vi skulle stå for et lignende arrangement igen.

Link to comment
Share on other sites

Her lidt over 30 timer efter at man er kommet hjem og efter at have indhentet noget af den søvn man ikke fik i weekenden, er trætheden ved at forlade kroppen og der er overskud til andet end at sidde og stirre tomt ud i luften. DAMN det har været en hård dag idag. Ingen nåde i skolen - efterårsferie er en saga blot på dette semester, så det var bare OP og AFSTED i morges kl 8 :sleepy:

Vi var 22 fra Vejle, hvoraf de færreste af dem havde prøvet 24-timers før. For nogle af dem er det endda kun 4 måneder siden de for første gang gjorde sig bekendte med en spinningcykel. Men alle hold gennemførte i FLOT stil og over al forventning. Afbud, sygdomme, skavanker og kriser gjorde det gårdt for folk undervejs, men vi klarede den, og de forskellige kørte mellem 6 og 8 timer.

Horsens skal have MEGET ros for dette gennemførte arrangement! Der var kun få svipsere, men disse er ikke noget der er værd at bore dybt i. Oplevelsen i sig selv og stemningen fra weekenden sidder stadig i kroppen og den fylder alt, og får én til at trippe efter den næste i Sæby :cooldance:

Tak til alle arrangører, instruktører og til alle deltagere som gjorde det sjovt, stemningsfuldt og fedt at være med.

Sidst, men ikke mindst: Tak til alle fra de 6 Vejlehold. I gjorde det HELT fantastisk og VIRKELIG flot! Jeg glæder mig til næste gang

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

:smile: Jamen jeg vil føje mig til flokken. Ganske vist kom jeg som gæste dj, men mindsandten om hun ikke blev til sent..Kunne ikke få mig selv til at forlade SÅ mange fest stemte spinninggale mennesker, og tilmed mit gamle crew fra FitnessFrederikshavn Mr Buje,som altid får folk i det højeste humør og lille Lene, der med sit store smil smider glæde omkring sig. Som gæste instruktør blev der alligevel taget godt af en, og det var faktisk rigtig dejligt, så jeg kunne liste omkring og sludre med folk og ikke mindste liiiiiige nappe Foders time fra 17-18. Mif mif vidunderlig musik (ikke 80'er dennegang Foder :laugh: :4thumbup: ).

Jeg kan ikke udtale mig om instruktørerne, men det så da ud som om, der blev gået til den, og dejligt var det da også at se kendte ansigter som Brian Møller mfl give den max gaz. Jeg fornemmede dog klart, at der var noget for enhver smag, som der jo også skal være til de her events, så jeg tror og kan da også se, at deltagerne har haft en dejlig 24 timers. Næste gang er jeg også med på holdsiden...Det er helt sikkert...

Store roser til Rikke og Laue, fordi de indtil dags dato har skabt det flotteste 24 timers spinning event ever...og ikke at forglemme Rikkes vidunderlige forældre, der hjalp til det meste af dagen (da jeg var der lørdag ihvertfald)

Yo guys vi ses igen snart .....i nord...Og i Vildbjerg og i Randers april 2006... Jow jow 24 timers toget kører....Socialt, inspiration osv osv osv der er SÅ meget at hente til sådanne events...

Store spinner knus fra Danfanatiker OG NEJ DET ER IKKE DANIEL FODER FANATIKER (HEHE

:smile::tongue: Det troede han faktisk :w00t: ) Det er min DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN, som kommer til Sæby....Mif mif jubiiiii

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share