En start


BenjaX
 Share

Recommended Posts

Jeg har endelig taget mig sammen til at sige "nu er det nu det sker"...

Jeg er lige fyldt 18, er flyttet hjemmefra og har et 8 - 16 arbejde hver dag, hvor jeg sidder foran en computer, og samtidig siger det sig selv, at der ryger "lidt" cola indenbords...

Jeg har nu tømt den sidste ramme dåsecola ud i toilettet og tømt køleskabet, så der er klart til nyt, frisk input...

Min krop er (synes jeg selv) i en miserabel tilstand og jeg har egentlig aldrig før dyrket seriøs sport eller motion - både pga. mangel på lyst og fordi jeg står op kl 6 hver morgen og er hjemme igen kl. 17 + jeg har et diskotek at skulle tage mig af i weekenderne...

Det jeg søger er et godt bud på hvordan jeg kan træne når jeg har lidt fritid, hvad jeg skal spise (jeg har ingen ide om hvad der er godt), og hvordan jeg ser resultater... jeg stiler efter en dag at få en nogenlunde overkrop, samt overarme der rækker lidt længere end til tastaturet på en computer

Lidt data om mig selv:

Højde: 176 cm

Vægt: 55 kg

Håber nogen kan hjælpe mig videre

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at købe et par tunge håndvægtsæt, med udskiftelige skiver ?

Og bruge dem.

De er somme tider på tilbud i Føtex, Bilka, Harald Nyborg til nogle hundredekronersedler. De har også kunnet købes i vores Dagligbrugs.

Jeg startede med noget brugt udstyr, købt i Den Blå Avis.

Det var før Internettets tid, så jeg købte en bog (Budybuilding for mænd af Arnold S) og gik så i gang hjemme.

I dag er det meget lettere, bogen kan spares, for informationen ligger her.

Jeg lavede selv en stang til Chin-ups og en træningsbænk.

Det kan lade sig gøre at starte hjemme, men jeg vil anbefale et center for at komme i gang på den rigtige måde. Og evt. supplere med hjemmeudstyret ind imellem.

Begynd I morgen tidlig med armstrækninger inden morgenmaden, så er du allerede i gang..

God fornøjelse..

Link to comment
Share on other sites

Glimrende svar Henning ;)

At begynde og træne midt i et travlt program, som allerede syntes fuldt booket op, kræver en prioritering. I stedet for at tage 1½ time på sofaen skal de ligepludselig bruges på hårdt slid i træningscenteret... og det er virkelig hårdt slid. Heldigvis er det en af de mest tilfredsstillende af slagsen (kan faktisk kun komme på en der er bedre) - men det kræver motivation til at bevæge sig derned.

Har du det?

Hvis du kan svare ja til ovenståeden så læs endelig videre. Når du endelig kommer derned, så gælder det om at få et så godt udbytte som overhovedet muligt. Dvs. programmet skal være veltilrettelagt med gode hårde basisøvelser. Det er derfor vigtigt at finde ud af, hvilke dage du har overskud og lyst til at træne på (optimalt med en dags fri mellem dagene for restitution - dvs. IKKE fra søndag til tirsdag). Det bliver samtidig også nemmere at tage sig selv i r...., for der er pludselig skemalagt en træningsdag - og det er jo underholdende og inspirerende når først man er kommet derned.

Snak evt. med en instruktør omkring programlægning samt visning af øvelser. Det er altid en god ting at gøre, men desværre er den danske kompetence på instruktører en broget forsamling, enten er det som at vinde i lotto... eller et medlemsskab af gåklubben Fodslav. En god ting at gøre inden et møde med en instruktør er at sætte sig lidt ind i, hvad det vil sige at vægttræne. Hertil kan klart anbefales artiklerne fra getbig skrevet af Thomas J. Læs også alt hvad du kan herfra MOL - der er utrolig mange gode debatter, og søgefunktionen vil virkelig være guld værd i dit tilfælde.

Jamen, det var så en start ;)

Link to comment
Share on other sites

Som typen siger, er det vigtigt at du begynder at tænke over kosten, især nu hvor du vil til at lave om på kroppen. Sørg som han siger for at spise mere end du gør nu! Måden de fleste griber det an på er at øge antallet af måltider, fra de typiske 3 (morgen, middag, aften) til 5-6x dagligt plus små snacks. Jo flere små måltider jo bedre, for så har kroppen hele tiden noget at arbejde med. Bare byg det med maden stille og roligt op, din krop får nok lidt af et chock, hvis du går fra 2-3000 kcal dagligt til 4-5000. :cheeburga:

Dine måltider skal så vidt muligt indeholde både kulhydrat/protein og lidt fedt.

Men som de andre herinde råder dig til, så læs dig frem på MOL! :)

Held og lykke med din nye livsstil, og giv ikke op selvom resultaterne ikke kommer efter en uge, men sæt dig nogle delmål så du har noget at arbejde med... :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share