at tabe sig, og starte med at motionere regelmæssigt


Guest annkjaer
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

For det første.. jeg er ny her på siden og jeg vil gerne sige hej til alle..

Jeg er i gang med et større vægttab, jeg har tabt 7 kg, og jeg skal tabe 18 mere. Jeg har ikke dyrket nogen form for motion i mange år, så jeg ville høre om der var nogen der havde nogen gode ideer til hvordan man får sådan en gammel krage som mig op i omdrejninger igen....

det eneste der ikke siger mig noget som helst er motionscentre...jeg cykler hver dag, men det er kun små turer op og handle og hjem igen.

håber Nogen har nogle gode input til hvad der kan være en god start.

hilsen Annette :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Annette

Velkommen til og tillykke med dit foreløbige vægttab - rigtig flot. :4thumbup:

Hvilke ændringer har du gjort for at opnå det?

Egentlig er det jo lige til, for den eneste motion der "virker", det er den man rent faktisk laver, og får at man får gjort det må man give sig selv nogle slagfaste argumenter.

Det primære er dog at selve træningen skal være sjov, udfordrende, give dig et rush - et eller andet så du ser frem til træningen og det ikke er en sur pligt.

Derudover må der være et overordnet mål med træningen, og det behøver bestemt ikke bare være vægttab. Den rette træning i ret mængde giver dig velvære, forøget livskvalitet, styrker hele systemet osv osv. Så hvis der lige er en enkelt dag hvor du ikke synes træning virker som det du allerhelst vil, så kan du bruge den tankegang.

Som sagt, træningen skal være noget positivt. Når du på forhånd siger fra til motionscentre, så udelukker du jo en masse muligheder, men der er stadig masser du kan tage fat på. Nogle af de mest oplagte er nok løb, cykling eller svømning. Hvis der skal være mening med galskaben, så kan du jo overveje om der er en sport du kunne tænke dig at prøve, eller måske har prøvet før, håndbold, floorball, fodbold osv. Nu skriver du jo ikke hvor gammel en gammel krage er :tongue: men jeg synes ikke du med det samme skal fraskrive dig visse ting blot af den grund.

Næste ting er så at du bør starte stille og roligt af flere grunde (i hvert fald to):

Når man begynder at træne vil det være lidt af et chok for kroppen, både fysisk og mentalt, så for ikke at ramme muren den første uge bliver du nødt til at starte i det små. Hvis det er med løb, cyklingen eller svømning, så sæt dig realistiske og konservative mål. Lad være med at starte med den længste distance du tror du kan, du risikere at gå død og ikke ville træne den næste uge pga ømhed osv.

Den anden grund er risikoen for skader. Kroppen er en fantastisk tilpasningsmaskine, men den skal have tid, så lyt til hvad den fortæller dig.

Fortsat godt vægttab :smile:

Det er aldrig for sent at komme igang.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med din nye LOG

Jeg syntes det er en rigtig god ide at du har lavet din egen personlige log, :4thumbup: og jeg er sikker på at du nok skal få en masse gode tips og kommentare herinde. Hvis du ikke har lyst til at skrive din vægt kan du jo tage de 18 kg du vil af med, og trække fra hvor hver gang du har tabt dig f.eks - 300 g 17.3 kg tilbage..?

bare et forslag, nogen taber sig bedre hvis de har andre der kan følge dem, så de ikke sidder alene med det hele.

Men uansete så bliver spændene at følge din log fremover.. :biggrin:

Knus Pernille

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med din nye LOG

Jeg syntes det er en rigtig god ide at du har lavet din egen personlige log, :4thumbup: og jeg er sikker på at du nok skal få en masse gode tips og kommentare herinde. Hvis du ikke har lyst til at skrive din vægt kan du jo tage de 18 kg du vil af med, og trække fra hvor hver gang du har tabt dig f.eks - 300 g 17.3 kg tilbage..?

bare et forslag, nogen taber sig bedre hvis de har andre der kan følge dem, så de ikke sidder alene med det hele.

Men uansete så bliver spændene at følge din log fremover.. :biggrin:

Knus Pernille

Dette er da ikke en log :wink:

Men jeg giver dig helt ret i at mange får rigtig meget ud af at have en, så det er et godt forslag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share