Fedtforbrændings puls


britone
 Share

Recommended Posts

jeg har idag været til træning. der starter med 10 min skiing og derefter en række maskiner der rammer arme ben mave osv. da det jeg ønsker er et vægtab spurgte jeg en instruktør hvad man bør have som puls for at fedtforbrænde. han svarede mig at der intet sker hvis ikke man bagefter går tilbage til skiing og kører med pulsen i 166 i mindst 20 min. :cooldance: har dog gjort det og er en del smaderet nu. starter om morgen på tom mave kl 6 med at træne og tager et pulver der hedder promax + 85 for at at tage hjem og spise morgenmad havregryn med skummetmælk. er det forsvarligt. :innocent: træner ca. 3 til 4 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Instruktøren vrøvler :mad:

Derfor findes der ingen fedtforbrændingszone

Om man vil træne om morgenen og på tom mave er i høj grad et temperamentsspørgsmål. Der skulle være visse fordele fedtforbrændingsmæssigt ved at træne om morgenen på tom mave, men med mindre man skal have sneget de sidste kg af for at komme i topform, så er det langt vigtigere at man kan yde en ordentlig indsats til træningen, og det kan være mildt sagt svært på tom mave, og det er bestemt heller ikke alle der er glade for morgentræning.

Instruktøren har dog ret så langt, at at du bør fokusere mere på konditræningen, hvis du vil tabe dig. 10 min what-ever er opvarmning :smile:

For at sætte lidt tal på (selvom det er gætværk - dog rimelig kvalificeret :wink: ) så skal du måske træne (relativt hårdt) i ca 1 time for at forbrænde den mængde energi der svarer til 100g fedtvæv. Dertil skal selvfølgelig lægges noget hvis du har sænket dit kalorieindtag.

Eksempel: Før du begyndte på motion spiste du 2000kcal dagligt og holdt vægten. Nu træner du 4x pr uge hvor du hver gang måske forbrænder 500kcal, dvs 2000kcal/uge fra træningen. Hvis du så samtidig har sænket dit indtag til 1500kcal/dag er dit samlede underskud 7dage * (2000-1500)kcal/dag + 2000kcal = 5500kcal, hvilket svarer til ca 800g fedt. Om disse tal passer på dig ved jeg naturligvis ikke, men det viser dig forhåbentlig ideen.

Ang træningen, så synes jeg du skal prøve at få langt og vist et program baseret på træning med frie vægte. De rigtige øvelser (øvelser der involvere så mange muskler som muligt samtidig) arrangeret på fornuftig vis (skiftevis den ene og den anden) kan give styrketræningen en kondimæssig virkning.

Link to comment
Share on other sites

Arbejde = Effekt * tid

Sagt lidt mere forståeligt:

Det udførte arbejde (antal forbrændte kalorier) er lig med effekten (pulsen er en god relativ indikator) ganget med den tid du bruger.

Og for langt de fleste mennesker der forsøger at tabe sig, er det fuldstændig ligegyldigt om fedtet bliver forbrændt imens du træner eller bagefter for at kompensere for det energiunderskud træningen har bragt dig i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share