min "uge"


hoejer
 Share

Recommended Posts

Hej.. jeg kører et trænigsprogram hjemme næsten hver dag eller vher anden, dvs ca. 4-5 gange i ugen..

Jeg har kun et par håndvægte til 10 kg hver, til rådighed!

100 alm. armbøjninger

100 armbøjninger på knoerne

100 armbøjninger på vægtene, (for at simulere bænkpres)

100 tricepspres liggende. ( med begge vægte)

100 mavebøjninger, med en vægt på maven.

dette gør jeg så hver, elelr hver anden dag, men har dog slumpet ldt på det sidse (eksamen)...og har gjort nogenlunde øverlser magen til disse i ca. 1½ år..

er der nogle forbedringer, og ting som er negative positive ved min træning?

Jeg er ikke så meget inde i det, men vurderer at den træning jeg udfører ikke er skadelig.

Link to comment
Share on other sites

hov.. jeg glemte at jeg også laver 50-100 stående bicepscurls (som i klader det herinde) med hver arm, efter hvilket humør jeg er i( mht. antal)..

jeg kører det så på ca. 80% og det tager en time ca. hvor jeg samtidig hører musik osv..

men jeg er også i tvivl om hvor tit (hvor mange gange på ugen) jeg skal lave programmet.. for at det er optimalt..

jaeh, det er et hårdt program, men jeg er ved at væres å vant til at lave det.. og desuden får jeg det helt dårligt med mig selv hvis jeg springer over et par dage eller noget.. :)

Link to comment
Share on other sites

Om der er noget, der negativt /positivt ved din træning...

Hvad har du opnået ved det gennem de 1 ½ år du har trænet ?

Hvad er dit mål med træningen ?

Blive stor ?

Stærk ?

Kondi ?

Slankere ?

Iøvrigt synes jeg det er stærkt at træne sådan.

Det kan vise vejen for andre, der vil i gang..

Link to comment
Share on other sites

jeg har opnået at blive større og få en attraktiv overkrop, hvilket også var målet da jeg startede, nu er det er mål at holde udseendet og muskelmassen.

desuden dykrer jeg shotokan karate på et forholdsvist seriøst nivuea, hvilket jeg derfor gerne vil have styrke og ikke blive alt for stor (i bodybuilder forstand)..

Desuden er der ikke så mange der ved at jeg træner så meget, selvom det selvfølgelig kan ses, men derfor tror jeg ikke at jeg viser vejen frem for andre..

men ingen forslag til forbedringer?.. jeg har tænkt mig at udbygge programmet nu da jeg faktisk er færdige med alle eksamenerne og har sommerferie fra gymnasie...

Link to comment
Share on other sites

uha.. sikke aktiv jeg er på det forum her i dag..

well, jeg cykler for det meste 3 km om dagen, nogen gange 6, (til og fra skole) + jeg ølber en tur en sjælden gang.. men jeg er bange for at miste smidigheden i mine ben, hvis jeg træner dem (og har brug for smidige ben)..

desuden ville jeg heller ikek vide hvordan...

arh har dog én årsprøve endnu..og flere år tilbage af et laangt uddannelsesforløb =[

Link to comment
Share on other sites

Som Henning siger: Hvad er dit mål med træningen??

50-100 stående bicepscurls

Det får du ikke en meter ud af hvis det er masse du er efter!

Du er nød til at skaffe dig nogle ordentlige håndvægte (tunge). Du skal nok ned og lave mellem 6-12 gentagelser for at få resultater B)

Du er nød til at give lidt mere info om dig selv og din træning...

Link to comment
Share on other sites

jeg har opnået at blive større og få en attraktiv overkrop, hvilket også var målet da jeg startede, nu er det er mål at holde udseendet og muskelmassen.

men ingen forslag til forbedringer?.. jeg har tænkt mig at udbygge programmet nu da jeg faktisk er færdige med alle eksamenerne og har sommerferie fra gymnasie...

Der kan man bare se. Du har opnået dit mål ind til nu...

Og seriøs karate !

Mon ikke du allerede ved meget on træning ?

Sommerferie, og ønsker mere styrke...

Selv om jeg også er ny her på forumet, har jeg snart lært det:

Squat, dødløft, bænk, chin-ups og dips- Tung styrketræning for at få styrke..

Der er masse guldkorn at hente på tidligere indlæg.

Jeg har tidligere fra en karatefreak fået at vide at han dyrkede tung styrketræning, men sluttede altid sine træningspas af med nogle hurtige karateøvelser.

Derved undgik han at blive langsom af styrketræningen.

God fornøjelse fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også foreslå de 3 konge øvelser, dødløft, squat og bænkpres. I klubben må I have adgang til et vægtrum...

Via bænkpres vil jeg tro at du kan opnå en (endnu) større slagstyrke (højere hastighed) ved at veksle mellem tung træning, evt 5*5 med 80-85% af din 1RM og decideret accelerationstræning med noget lettere vægte (eks 70% af 1RM).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ville blive bedre indenfor din kampsport så er tung eksplosiv træning den eneste vej frem... ved ikke hvor meget fysik du har haft men newtons anden lov siger kraft=masse*acceleration det vil i korte træk sige at hvis du vil have mere kraft i dine slag/spark så skal du kunne accelere din masse meget hurtigt og det kan kun lade sig gøre hvis du prøver at accelere meget tunge vægte... ved godt det ikke ser eksplosivt ud når du træner med meget tung vægt men du skal virkelig prøve i den koncentriske fase at fyre vægten afsted... efter et stykke tid med denne træning tror jeg nok dine karate-kammerater finder ud af at du er en nasty fætter der slår hårdt... du skal træne indefor 1-6 af dit max... men spørg TJ han ved meget mere om det emne her end jeg gør ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share