weigth watchers


apprenti
 Share

Recommended Posts

hej

jeg har en veninde der lige er startet hos vægtvogterne og der er noget som slet ikke giver mening hos mig; lidt lige som i tv3s program "du er hvad du spiser", som jeg ikke har set men kun læst om, kan man spise hvad man vil hvis det bare er inden for en specifik grænse.

derudover må man kun spise "4point" om morgen, "6point" til middag og "8 point" til aften. hos mig giver det ikke den store mening da man, så vidt jeg, ved forbrænder mest om morgenen.

http://www.weightwatchers.dk/WWI_CONTROLLE...PX?PAGE=1029142

er der nogen der kan redegøre for deres teori og/eller linke til praktiske forsøg der beviser jeg er håbløs forældet med hensyn til viden om ernæring.

ps. hun vil tage nogle billeder af kostplaner m.v når der er batteri på kameraet - som jeg så vil vidergive

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan man sige andet end at der er klippet nogle gevaldige hjørner af den videnskabelige konsensus for at få den til at passe med deres point-system.

Du har ret at det virker lidt pudsigt sådan som måltiderne er tildelt point. Om man ligefrem forbrænder mest om morgenen ved jeg ikke, men du kan jo sige at det giver bedst mening at have energien tilgængelig når den skal bruges, dvs du bør spise mest om morgenen, og så gradvist mindre, eller egentlig bare det samme dagen igennem, måske med en lidt mindre aftensmad afhængig af tidspunktet.

Det kunne bestemt være interessant at se deres kostplaner, men jeg tror desværre WW er ret opsat på at deres kostplaner ikke bliver gjort offentlig tilgængelige, for så er der vel ikke meget grund til at betale dem mere - ikke at der er nogen grund til det nu efter min mening, men det er jo et spørgsmål om hvor nysgerrig man er efter selv at finde sin viden og gider gøre en indsats.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share